[8800 GTS] Platte schermschaal probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 20:47
Ik heb het probleem dat ik de platteschermschaal niet kan wijzigen in windows XP.

Systeem specs:
* E6400@2,8GHZ
* Gigabyte p965
* Sparkle 8800 GTS 640 MB
* LG 20"' monitor
* Nvidia 162.18 Driver

In het keuze menu van de platte schermschaal instellingen in het geavanceerde menu, heb je vier mogelijkheden.

1) Nvidia-Scaling
2) Nvidia-Scaling - met vaste verhouding
3) Gebruik ingebouwde schaal beeldscherm
4) Geen scaling

Ik wil graag optie 2 aanzetten. Helaas springt de keuzebutton steeds terug naar optie drie nadat ik op toepassen heb gedrukt. Ik kan wel optie 2 selecteren, maar onthouden doet hij het niet.
Dit is het geval bij iedere driver die ik gebruik in XP.

In Vista heb ik dit probleem niet, daar is het scalen geen probleem.

Herkent iemand het probleem?

• Lumics
Probleem opgelost!

1) PC uitschakelen
2) Beeldscherm uitschakelen
3) Pc opstarten tot in XP
4) Beeldscherm aan.
5) Vervolgens kan je de wijze van scalen aanpassen.

Het is geen ideale manier. Hoop dat er een betere oplossing is.

• Lumics
Om de notulen te completeren wil ik de oplossing voor het probleem vermelden.
Sinds kort is er een fix te downloaden bij guru3d die dit probleem oplost.

Klik voor de link.

En dan is het probleem opgelost.

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Welke drivers gebruik je hiervoor? Met 162.18-whql (XP) werkt "vast aspect-verhouding" namelijk nog steeds niet met bijv StarCraft. Ik kan hem wel selecteren en opslaan maar bij 4:3 resoluties blijft ie uitrekken.

"Niet schalen" werkt wel met die fix maargoed dan zit je met zo'n 2x2 cm vierkantje middenin je scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Twist op 08-08-2007 23:34 ]

• Lumics
Ik gebruik 162.18 (XP) En heb NVIDIA-Aspect verhouding geselecteerd. Tevens is het scherm met een DVI kabel aangesloten.

Ik kan nu eindelijk mijn games indien nodig op 1280x1024 spelen met de fijne zwarte randen aan weerzijde. Ik durf je niet te zeggen waarom het bij jou niet werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Lumics op 08-08-2007 17:49 ]

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op andere forums werd trouwens nog gesuggereerd om onder de tab "aangepaste resoluties" in het nV config scherm zelf wat parameters in te gaan stellen, wat voor sommige mensen nog had gewerkt.

Helaas helpte dat bij mij ook niet veel. Wel stonden er soms rare dingen zoals een 1280x1024 oid resolutie terwijl het 1440x900 moet zijn, en vervolgens werkte de zwarte randen wel verticaal, maar bleef het beeld horizontaal nog steeds uitgerekt te worden.

Waarschijnlijk zal de monitor (Samsung 931BW) wel niet helemaal goed herkend worden, dus dat wordt weer wachten op de volgende driverversie.
Pagina: 1