Kwaliteit van Netwerk ....

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
Weet iemand een mannier om de kwaliteit van je netwerk te controleren. Hier gebeurt het namelijk nogal eens dat MP3's bij het transporteren van mijn PC naar die van mijn vader (met brander) niet helemaal goed over komen ... als ik deze dan ga branden met Nero (zijn natuurlijk allemaal kopietjes van mijn CD's ... ;)) zegt deze dat er errors in zitten ... heb dus het idee dat er packetloss optreedt ...

Alvast bedankt ...

Verwijderd

more info pliez

een hub ?
2 pc's direct met crosscable ?
Kabel/adsl-modem op de hub ?
internet-verbinding via het netwerk?

Verwijderd

misschien een protocolletje gebruiken wat een betere fout controle heeft.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
ik heb er iets voor.
Het staat hier tussen:
http://207.15.178.1/shareware/apps/98/net-manage.html
Zoals je misschien al ziet staan er nog meer proggies voor je netwerk. Ik haalde iets meer dan 8.5 MegaBYTE per seconde met een zelfgemaakte kabel van 20 meter en 2 el cheapo met realtek uitgevoerde chip 100Mbit netwerkkaartjes. Niet slecht... Ja 3Com komt misschien wel dichter bij het theoretische maximum, maar 1 van de 2pc's (crosslink) heeft een bigfoot HDD... De test die ik uitvoerde gebruikte geen HDD maar is er alleen omde bandbreedte te meten.. Dat moet je toch hebben voor latencie moet je ping 193.168.0.1 oid in dos doen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Je moet Netcps hebben en er staat ook een proggie bij om een remote pc uit te schakelen en een proggie om een remote pc te beheren ... VNC.. werkt wel fijn.. kun je op www.bruijntjes.net stiekem met 2pc's tegelijk gaan risken.. wat je er aan hebt weet ik ook niet.. maar het is mogelijk

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

OK laat maar, ik was nog niet helemaal wakker. Ik zag Bigfoot-HD staan en begon erover dat ik een werkstation heb met dezelfde problemen en die heeft dus 'n Bigfoot-HD.
Maar goed, dat zei iemand anders dus never mind.

Tijd voor 'n cola'tje ofzow :o

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1