Toon posts:

[Probleem] Mogelijk kapot onderdeel ivm opblazen voedingen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week doet mn high-end pc het niet meer, ik zal even in het kort uitleggen wat er aan de hand is/was:

Ik zet hem aan, gesis uit de voeding(500w), pc valt weer weg. Pc wilt daarna niet meer aan, stekker opnieuw erin.. Wil de pc weer aanzetten, PANG, en rook uit de voeding.. Dus deze was overleden. Ivm problemen met garantieafhandeling vandaag eerst zelf maar een nieuwe voeding gehaald(480w), ik sluit deze aan, zet de pc aan en ik hoor wéér een paar ontploffende componenten uit de voeding, en gewoon een hele meuk rook.

Erg vervelend, en het is me nu wel duidelijk dat het niet aan de voedingen ligt maar aan een probleem in de pc. Ik heb alles gecontroleerd op eventuele dingen die niet in de pc horen, andere kortsluitingen etc, maar niets gevonden. Bovendien hoort een voeding hiertegen beveiligt te zijn lijkt mij.

Oftewel, ik zou dus niet weten waar ik moet beginnen om dit probleem uit te zoeken, zonder weer een voeding om zeep te helpen. MOBO ledje brand bij beide voedingen nog wel, maar de andere molex connectoren hebben geen spanning meer.

Systeemspecs:
E6600
Asus p5w dh deluxe
2gb ddr2 GEIL
Foxconn 8800gts 640mb
Aspire X-Navigator behuizing (en meegeleverde 500watt voeding)

Hopelijk weet iemand me een paar dingen aan te raden?

Alvast bedankt.

• Speedie76
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-12-2025
Ga er eens mee naar de lokale computerboer, die hebben de materialen om een moederbord e.d. eens goed door te meten.

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 07:10
maakt je moederbord geen contact met je bodemplaat?
Probeer gewoon even zo kaal mogelijk op te starten...
Dus dingen als geluidskaarten, netwerkkaarten, dvd branderd, eventuele dubbele geheugen reepjes e.d. eruit halen/afkoppelen... En daarna kijken wat er gebeurd...
gebeurd er niks? één voor één onderdelen terugplaatsen... veel keuze heb je niet...
Ik zou eerst maar eens mijn moederbord loshalen en buiten je kast laten draaien

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 09:35
Wat voor merk was die voeding? De kast komt me al helemaal niet bekend voor en die voeding zal dus waarschijnlijk wel een B-merk geweest zijn. Ik vrees dat je ook andere dingen opgeblazen hebt(doordat de nieuwe voeding ook kapot gaat..)

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Heb het antwoord al, heb hem net even weggebracht (en dus nu weer terug) voor onderzoek.
De 8800gts was de boosdoener, deze heeft een kortsluiting ergens in het circuit. Met een testvoeding gaf de pc alleen een piep met de 8800gts, en toen er even een andere grafische kaart ingezet werd startte de pc wel op.

Dus het probleem is bekend, topic mag op slot.

Eerste voeding was de meegeleverde Aspire voeding (een speciale doorzichtige, geen superkwaliteit maar ook geen slecht merk). De kast is zeer goed uit tests gekomen. Merk heeft zn naam veranderd in Apevia, misschien dat dat je meer zegt. De tweede voeding was een Levicon, staat bij het voedingstopic als een A merk.

Maargoed, dat wordt dus een nieuwe videokaart krijgen via garantieprocedures van Foxconn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 17:19 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

Dus het probleem is bekend, topic mag op slot.
En het topic gaat op slot. Niet omdat het probleem opgelost/bekend is, maar omdat het in strijd is met de regels van het CSL Beleid.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.