Toon posts:

Data op hardeschijf opeens verdwenen?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Gister was me pc vastgelopen na het opstarten van BF2, ik kon niets anders dan resetten, daarna kwam ik windows niet meer in, dus weer moeten resetten... na nog 1x resetten kwam ik windows weer in.

ik heb 3 schrijven.. 1x IDE 20 gb, voor alleen windows, oftewijl C:... 1x IDE 80gb D: voor data etc..
& 1x SATA 320 gb E:vol muziek.

Vreemd genoeg kwam ik erachter toen ik me D schrijf inwou, dat dat niet ging.. ik kreeg het volgende bericht :

DISK IS NOT FORMATTED
The disk in drve D is not formatted.
Do you want to format it now?
Yes No

ik heb nog nooit zo raar opgekeken.. :?

Nou heb ik het volgende hier op TNET gelezen: ( knip en plak kunsten}

Plotseling lege schijven/partities:
je zou eerst kunnen proberen om de MBR (Master Boot Record) te herstellen. Met een beschadigde MBR kan een schijf zich als leeg voordoen. Bij een kapotte bootmenu in NT/2K/XP waardoor je Windows niet meer kunt opstarten: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixboot commando in. Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat)

als ik de setup cd, oftewijl windows cd?.. erin stop.. moet ik dan booten vanaf de cd/? dat begrijp ik niet helemaal.. en waar moet ik die commandos invoeren?

er stond best belangrijke shit op.. zou top zijn als me data niet verloren is/gaat.

iemand tips &of sugesties?

BVD! gr. Kick

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het Fixboot commando kun je intikken in de recoveryconsole. Daarvoor start je de setup en kies je voor R om daar naar toe te gaan.

CHKDSK kun je gewoon uitvoeren vanuit een commandprompt (gezien je nog wel gewoon in windows kunt komen).

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan ga ik eerst CHKDSK proberen, en daarna het Fixbootcomanndo, lijkt me..
dan wacht ik nog eventjes op meerdere reachties en dan ga ik aan de gang. _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik fixboot intyp bij recovery console zegti : The target partition is C:.
Are you sure you want to wrtie a new bootsector to the partition C:?

alleen, die fixboot is juist nodig voor me D schrijf... neem ik aan.. want daar is me data oppeens verdwenen..

als je R hebt ingedrukt, en bij recovery console komt, staat er:

1: C:\WINDOWS

which windows instalation would you like to log onto (to cancel press enter)?

hoord daar dan geen 2: D: bij staan ofzo.. want daar gooi dan tog die fixboot overheen ?

dit is de eerste keer dat ik hiermee bezig ben... vandaar de ontwetendheid 8)7 :P

iemand sugesties ?
gr. kick

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 21:58 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt maar 1 windows install, dus je kunt alleen daarop inloggen. Wat doet een chkdsk eigenlijk? En je kunt altijd nog Fixmbr proberen (hoewel dat niet direct is naar je D zou moeten schrijven, je weet maar nooit).

Verwijderd

Topicstarter
0ik heb als eerste de CHKDSK geprobeerd.. maar daar kwam geen resultaat uit.

maar de vraag dan, moet ik dan op C die fixboot doen? .. .

Edit:0 Fixboot heefd geen succes.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 22:57 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je CHKDSK uitvoert, wat krijg je dan precies te zien. Hij zal namelijk altijd iets aangeven.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is was hij zegt:

C:\WINDOWS\system32\CHKSDK.exe
the type of the file is NTFS.

Warning! F parameter not installed.
Running CHKDSK in read-only mode.

CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)
File verifiation is completed.
CHKDSKis ferifying index (stage 2 of 3)
Index verification is completed.
CHKDSK is verifying security descriptors(stage 3 of 3)
security descriptor verification is completed.

C:\fixboot

The target partition is C:.
Are you sure you want to write a new bootsector to the partition C: ? Y
The file system on the startup partition is NTFS

FIXBOOT is writing a new boot sector.

The new bootsector was succesfully wrtitten.

C:\WINDOWS

Bij Fixmbr zegt hij..

dat me 2e boot devive niet toegangelijk is...
en dat als ik door ga het kan zijn dat al me schrijven niet meer toegankelijk kunne zijn..
als er niets met me schrijven aan de hand., gelieve niet door te gaan met de handeling.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 01:02 ]

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je boot toch niet van je D:-schijf? Dan heof je de bootsector dus ook niet te fixen. Ik zou fixmbr proberen...

Edit: lijkt me dan ook niet correct staan in de FAQ, fixmbr heeft lijkt me eerder wat met je MBR te maken dan fixboot :)

[ Voor 36% gewijzigd door Tsunami op 28-07-2007 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ahaa, oke dan..

Kan ik met Fixmbr dan wel me D schrijf selecteren?

Moet ik die waarschuwing negeren dan?> hij zegt dat me schrijven/partities niet meer toegangelijk kunnen zijn..

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Kun je die schijf niet in een ander systeem hangen, misschien kun je dan een backup maken

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
Die schijf is te fixen met Active @ Filerecovery. Heb niet lang geleden hetzelfde gedonder gehad met een 500GB schijf. Alles tot de laatste bit kunnen redden :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer eens CHKDSK /F D: uit te voeren (fullscan dus).

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-02 22:04
Ik had dit zelfde verschijnsel een aantal maanden geleden ook gehad.
Heb het opgelost met getdataback (ntfs) uit te voeren (http://www.runtime.org).

Succes...
:)

Verwijderd

Topicstarter
oke dan, nieuwe mogelijkheden zo te zien, bedankt!
ik ga eens beginnen met Active @ Filerecovery.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu Active @ filerecovery for windows ( Demo Version) ik weet niet of dat bruikbaar is...

Heefd iemand er ervaring mee, mss kandie gene mij vertelle welke fucties ik moet gebruiken en waar ik zoal moet naar kijken... ik ben nu zojuist een "superscan" aan het uitvoeren

gr. kick

Edit: ik krijg met die scan nu opeens 10x de volgende tekst:

Warning - Bad (unreadable) sectors detected from 16928352 to 16928414 on Hard Disk 1.

Volgens mij isti ook vastgelopen, hij heefd al een half uur niets ondernomen.

voor meer duidelijkheid:
ik heb een print screen ervan, maar ik weet niet of ik dat hier in kan zetten..

2e Edit :
ik heb de scan stopgezet.. nu krijg ik 3 partities te zien, waarscheinlijk partities die er vroeger op hebben gestaan..

Local Disk (#0) [Good]
Programma's (#2) [Bad] dit is de partitie op me D schrijf waar het om gaat, hier staat me data op.
Local Disk (#1) [Very Bad]

als ik op het plusje van Programma's klik, laati precies zien wat er allemaal opstaat.. en dat is ook precies alles wat er op stond.. nix verloren gegaan dus.. nu kan ik als mogelijkheid de Fuchtie Recover gebruiken om de data naar een andere schrijf te kopieren... alleen omdat ik de Demo versie heb, moet ik of um kopen, of een key invullen. gvd :P

zucht.. heefd iemand toevallig een key om hem te registreren, of weet iemand een link/site waar ik de Full version kan downen? of andere sugesties?

bvd, kick

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 16:53 ]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Het lijkt er mij gewoon op alsof het filsystem op de 80GB is overleden.

Je zou met "chkdsk /F /R /X D:" iets moeten kunnen repareren. Probeer ook eens met een tooltje de SMART status uit te lezen van je schijf.

FixMBR/Fixboot zal niks helpen, omdat het geen boot schijf is.

offtopic:
En pas alsjeblieft op dat je niet om illegale software gaat vragen

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:46:

zucht.. heefd iemand toevallig een key om hem te registreren, of weet iemand een link/site waar ik de Full version kan downen? of andere sugesties?
Dat staat notabene op de site zelf.
http://www.file-recovery.net/order.htm

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb een ongeveer gelijke situatie weleens meegemaakt, en toen lag het aan de voeding die niet meer de juiste voltages af gaf. Dat vind je HDD ook niet leuk ;)

Probeer eens wat overbodige hardware af te koppelen (andere HDD, DVD speler), en probeer het nogmaals.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die versie heb ik ook gedownload, maar ik weet niet precies wat ik met dat programma moet doen, welke fucties of handelingen ik moet uitvoeren...

ik kwam wel bij de fuchtie Recover, ik zag al me bestanden staan.. dus die kon ik dan naar een andere schrijf kopieren, maar je kan met de Trial version niet meer dan 64kb kopieren....

Verwijderd

Topicstarter
me pc zegt nu iets anders als ik op me D schrijf klik;

Windows Explorer
D:\ is not accessible
The parameter is incorrect

Komt iemand dit bekend voor?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:08:
me pc zegt nu iets anders als ik op me D schrijf klik;

Windows Explorer
D:\ is not accessible
The parameter is incorrect

Komt iemand dit bekend voor?
Dat heb ik vaker gezien, betekent waarschijnlijk dat je partitietabel beetje brakkig is.

Je beste gok is dus een datarecover progje (en wil je een grondige recovery dan kan het zijn dat trialsoftware niet lekker werkt, dan moet je toch een fullversion kopen).

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 29-07-2007 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik ben 5 dagen in Amsterdam, Vrijdag weer terug.. en dan ga ik weer verder...

alvast bedankt voor jullie hulp.. ik zal ondertussen wel checken of jullie nog nieuwe sugesties hebben want ik kan wel op internet..

tot vrijdag!
Pagina: 1