Toon posts:

Nokia stopt met Mobiele Telefonie

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit bericht las ik op ZDnet.nl, LAAT HET ALSJABLIEF NIET WAAR ZIJN!!!!

http://www.zdnet.nl/item.cfm?id=5317&mxp=13

<---Begin ZDnet bericht--->
Nokia kan de volgende grote jongen zijn die de productie van mobiele telefoons inkrimpt of helemaal uit handen geeft. Dat is de voorspelling van analisten na de stap van Ericsson vorige week, die bekend maakte dat ze de productie van de toestellen uitbesteedt.

Het Zweedse Ericsson maakte afgelopen donderdag bekend dat ze de productie van mobiele telefoons uit handen geeft aan Flextronics, een bedrijf in Singapore. De merknaam Ericsson blijft bestaan, maar de toestellen worden niet meer door het bedrijf zelf gemaakt. De nummer drie op de markt van mobieltjes besloot hiertoe na vergelijkbare aankondigingen van Qualcomm en Motorola.

Qualcomm verkocht zijn productie-tak aan Kyocera. Motorale sloot een fabriek in de Amerikaanse plaats Harvard en ontsloeg 2500 werknemers in een poging de opbrengsten te verbeteren. Analisten vermoeden dat andere bedrijven volgen. En ondanks dat het marktaandeel van Nokia nog steeds toeneemt, wordt dit bedrijf genoemd als de volgende die zijn productie-afdeling onder de loep zal nemen.

Analist Paul Dittner van Dataquest voorspelt: "Ik verwacht dat Nokia de productie ook gaat uitbesteden. Het kan goedkoper worden gedaan door een bedrijf als Flextronics." Nokia wilde niet op de geruchten ingaan.

Volgens analisten gaat de stap van Ericsson niet ver genoeg. Het bedrijf is namelijk niet helemaal uit de markt van de toestellen gestapt. De ontwikkeling-, marketing- en verkoopafdelingen blijven gehandhaafd. De analisten hadden verwacht dat Ericsson helemaal uit de markt zou stappen. De beslissing van het bedrijf kwam op het moment dat zijn derde plaats in de markt werd bedreigd door Siemens. Volgens Dittner neemt Siemens binnen twee weken de positie van Ericsson over.
<--- Einde ZDnet bericht --->

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
lul toch niet zo dom man...........zelfs ericsson stopt helemaal niet! alleen de PRODUCTIE geven ze uit handen, gewoon kosten besparen dus!! jeez

Verwijderd

Nokia is het best verkochte merk dan zullen ze heus niet stoppen met het maken van mobiele telefoons.......

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Ja wie heeft er tegenwoordig nog steeds geen Nokia?
Bijna iedereen toch?
Ik heb er zelfs 2 8-)

Verwijderd

ik heb eerlijk gezecht een beetje de ..... aaan nokia, design is meestal wel mooi maar zwaar!!! en groot vooral die laatste jezus dat lijkt op zon ding van 20 jaar geleden :\

Verwijderd

Dixie je bedoelt de 9210? :P

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk eerder dat ie die baksteen bedoelt, de 7650 :D

Maar er is dus helemaal nix aan de hand :z

Verwijderd

Na alle troubles die ik met de 3310 gehad en gezien heb bij anderen moet ik de eerste jaren geen NOKIA meer hebben. Heb een Sony J70 gekocht... Voor 1/3 wat ik die 3310 betaald heb en 2x de functionaliteit... en nog geen spijt van... Ik was ook eerst voorstander van NOKIA, maar ik voel me bedrogen... 10 000 oude belgische franken (250€) betaald aan dat krot dat na een jaar begon te flippen... Ik had wat meer kwaliteit verwacht :(

Design is mooi, maar is niet alles... Ik heb graag een GSM waarop de mensen je ook langer dan 10sec kunnen bellen zonder dat ie uitvalt :P

Maar los daarvan vind ik het ook maar zeer bedenkelijk dat NOKIA binnenkort de boeken zal sluiten... NOKIA is veel te populair...

Verwijderd

doubleduh schreef op 07 januari 2003 @ 00:19:
Ik denk eerder dat ie die baksteen bedoelt, de 7650 :D

Maar er is dus helemaal nix aan de hand :z
De 9210 is een nog hardere baksteen :P me pc tafel zakt nog wel eens in door dat apparaat ;) :9

ps.. ik vind dat je hier wel leuke smiles kan gebruiken O-) _/-\o_

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dit zou nog niet betekenen dat ze de ontwikkeling ook stopzetten.
De ontwikkelafdeling bepaalt voor het grootste gedeelte de kwaliteit van een serie toestellen. De productie bepaalt de prijs en de uitval.
Als dit er voor zorgt dat de toestellen van Nokia ook goedkoper gaan worden, ben ik 100% voor. :)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als dat zou kunnen....

Nog beter als ze helemaal stoppen, het dus niet gaan uitbesteden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Ik ook.. dan is de ziekte van duizenberg toch niet zo heel erg meer :P

Verwijderd

Van mij mogen ze best wat duurder worden maar dan in ruil voor wat redelijke kwaliteit... Als alles goedkoper blijft worden en op 1 2 3 stuk gaat heb je er ook niets aan... Het is nu al zo'n beetje crisis in die sector... dus als die prijzen maar blijven dalen kan het IMHO niet goed komen...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 00:24:
ps.. ik vind dat je hier wel leuke smiles kan gebruiken O-) _/-\o_
Ja maar een overdadig gebruik is heel erg storend.

Daarnaast gaat het topic niet over het gewicht van een Nokia of de zwakte van de tafel waar je PC op staat.

Drie zinloze reacties in één topic op rij.

Overigens zijn er nog een aantal die denken dat ze zich in de huiskamer bevinden en hopeloos off-topic reageren.

Maar goed, eigenlijk draait het er op uit dat Nokia de productie misschien volledig gaat uitbesteden.

Verbazend is dat niet omdat al een groot deel afkomstig is uit China en dat is juist zo'n lage lonen land. Betekent gewoon meer winst voor Nokia.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 07-01-2003 00:41 ]

ARME AOW’er

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Uitbesteden v/d produktie is inderdaad wel effe wat anders dan de topictitel in 1e instantie deed vermoeden. Trouwens dit topic is bijna een jaar oud!

Verwijderd

DOOMer schreef op 07 januari 2003 @ 03:06:
Uitbesteden v/d produktie is inderdaad wel effe wat anders dan de topictitel in 1e instantie deed vermoeden. Trouwens dit topic is bijna een jaar oud!
Maak daar 2 jaar van. Tis niet echt de bedoeling om zulke oude topics omhoog te schoppen diXie.HC.

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 07 January 2003 @ 00:34:
[...]

Ja maar een overdadig gebruik is heel erg storend.

Daarnaast gaat het topic niet over het gewicht van een Nokia of de zwakte van de tafel waar je PC op staat.

Drie zinloze reacties in één topic op rij.

Overigens zijn er nog een aantal die denken dat ze zich in de huiskamer bevinden en hopeloos off-topic reageren.
Pfff, aan zijn reactie stoorde ik me helemaal niet, wel aan die van jou...

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eerst maar eens een fatsoenlijke bron zoeken :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
diXie.HC: let een beetje op de datum van het bericht voor je iets post, zelfs bij het reply-venster staat nog een waarschuwing dat het laatste bericht uit de discussie meer dan twee weken oud is, en dat is niet voor niets ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.