Toon posts:

Wireless Router achter Ethernet Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie is als volgt:

Modem komt binnen en sluit zich op WAN-poort van Ethernet-router (Sitecom DC-207) aan. Vanaf de Ethernet-router loopt er een kabel richting mijn kamer waar ik normaal gesproken gewoon kon internetten.

Nu is er een Wireless-router (Sitecom WL-535) die ik op mijn kamer wil gaan gebruiken voor mijn Nintendo Wii en Nintendo DS. Ivm met muren en deuren e.d. is het geen optie om deze Wireless-router, de Ethernet-router te laten vervangen.

De Wireless router moet dus mijn PC gaan verbinden via een UTP-kabel en daarnaast een WiFi omgeving kunnen creeeren voor mijn Nintendo DS en Nintendo Wii.

Hoe is dit het beste in te stellen zonder al te veel gezeur te krijgen met poorten e.d. die open moeten komen? Alleen de Ethernet-router instellen is niet zo'n groot probleem, maar zodra die Wireless-router erbij komt, wordt het tricky voor mij.

Ik heb enorm veel tutorials geprobeerd, maar het wil hem steeds maar niet worden. Zou iemand mij misschien gedetailleerd kunnen helpen? Ik heb bijna alles geprobeerd (van DMZ-instellen tot niet gebruiken van de WAN-poort) en ben de wanhoop nabij _/-\o_

Tekeningetje voor de beeldvorming (dit moet ongeveer de eindsituatie worden):
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/2298/eindsituatieob8.th.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 15:53 ]

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

eerste stap: sluit een pc aan op de wlan router, geef die router een vast IP dat als laatste getal iets tussen 0 en 254 krijgen, maar liefst geen getal dat in de range ligt van je internet router. (anders kan je conflicten krijgen tussen 2 systemen)
Als dat gedaan is zet je de DHCP server op de wlan router uit. Nu sluit je de 2 routers aan, elk op een Lan-poort.
Normaal zou alles moeten werken..

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Oke ik zal het proberen duidelijk uit te leggen in stappen:

- Zet je wireless router terug naar fabriekinstellingen (omdat je al veel geprobeerd hebt) zie hiervoor je handleiding

- Sluit de kabel die binnekomt vanaf je ethernet router aan op de LAN 1 poort van de wireless router (dus niet op de WAN poort)

- Sluit je eigen PC m.b.v. een UTP kabel aan op de LAN 2 poort van de wireless router.

- Open de webinterface van de router(zie handleiding)

- Geef de wireless router een vast ip-adres (Dus bij internet connection type of zoiets kies je 'static ip' (deze dingen kunnen iets anders heten bij sitecom maar het gaat in ieder geval om het ip van de router zelf)). De subnetmasker is degene die in het hele netwerk gebruikt wordt (waarschijnlijk 255.255.255.0) en standaargateway is het ip-adres van je ethernet router.

- Zet de DHCP server in de Wireless router uit, dit wordt al geregeld door de ethernet router

- Nu kun je internetten via de wireless router met je eigen PC.

-Stel nu het wireless gedeelte in als normaal (dus SSID, encryptie, MAC beveiliging, kanaal etc.)

- Dan moet je als het goed is de draadloze apparaten met je netwerk kunnen verbinden

Succes ermee

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 28-07-2007 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel, ik ben al zover dat mijn Laptop in ieder geval van mijn draadloze internet gebruik kan maken.

Als ik poorten open moet zetten, moet ik dit dan op beide doen?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je het zo hebt ingesteld als in mijn vorige post, dan alleen maar in de ethernet router. Dit komt omdat de tweede router dan bridged (=alles doorlatend) is.