AsRock K7S41 wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

• cdr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-01 20:15
Teruggekomen van vakantie en een superinstabiele PC gevonden:
- vaak geen vga-signaal bij opstarten (zonder beep)
- indien toch vga-signaal, boot amper 1 op de 20 keren, meestal reboot hij nog voor het grafisch scherm van Windows (XP) geladen wordt
- als hij toch doorstart, binnen de kortste keren lockup, bsod, spontane reboot...
- boot ook niet van een knoppix-cd (lockup of segmentation fault errors)
- tijdens herinstallatie Windows ook lockups, reboots...

Het gaat over een mobo Asrock K7S41 met een AMD Athlon XP 2600+ en lan/vga on board.

Dit is wat ik al gedaan heb, zonder succes:
- geswapt met werkend materiaal uit andere pc’s: HD, flatcables, voeding en memory (oa PC2700 en PC 3200-modules van Samsung en Siemens die geen problemen gaven met 2 passes van Memtest, op beide banken geprobeerd)
- alle connectoren van mobo gecheckt, alles afgekoppeld wat niet strikt nodig is
- cmos batterij vervangen, cmos gereset, bios is laatste versie
- in cmos de temperaturen en de spanningsafwijking voor de voeding gecheckt
- fsb-speed verlaagd
- in bios verschillende settings voor DRAM-latency en Over Vcore Voltage uitgeprobeerd

Is er nog iets wat ik zou kunnen uitproberen of maak ik een kruis over het mobo?

alvast bedankt
chris

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:43

Dhrax

Prog Lord

Ik heb ook soortgelijke problemen gehad (vorige week to be exact) en bij wij waren alle USB ports, PS2 en muis poort kapot. Er stond wel stroom op maar wat voor device ik er ook op aansloot totaal geen response.

Bordje er maar uitgehaald en teruggestuurd naar Alternate, wacht nu op bericht van de technische dienst.

Denk dat er niet veel er wat je nog meer zou kunnen doen, ik heb dezelfde stappen ondernomen; batterij vervangen, cmos reset etc maar niks heeft geholpen 8)7