Toon posts:

statisch ip / poort openzetten voor bitcomet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje.. ik wil een groot bestand downloaden met bitcomet (4GB) maar op de 1 of andere manier wil de download (met veel seeds en leachers) niet sneller dan 20 kb/s met soms 5 minuten een uitzondering van 60 kb/s. Nu heb ik gelezen en gehoord dat ik een poort open moet zetten. Ik heb op internet gekeken, en daar zeggen ze dat je om te beginnen een statisch ip-adres moet krijgen. Ik heb gedaan wat er in de guide staat, maar elke keer als ik op ok klik na het instellen van een statisch ip adres valt m'n internet uit, en gaat hij pas weer online als ik dynamisch ip-adres aanvink. :s

Weet iemand wat ik verkeerd doe? het ip-adres typ ik niet door als het bijvoorbeeld xxx . xxx . x . xx is typ ik niet xxx . xxx . xxx maar ga doe ik de laatse xx gewoon achter de laatste punt, zoals het volgens mij hoort.
Of is het misschien mogelijk om een poort open te zetten met een dynamisch email adres?
Mijn router is een Speedtouch 79677E. (KPN internet + bellen)

bitcomet zegt ook onderaan:
blocked, your listen port is unreachable to public domain peers, please check your firewall and NAT router configurations.

De enige firewall die erop staat is de standaard windows firewall, die uitzetten heeft ook geen nut.

Verwijderd

Dan ligt het ip-adres niet in de range die je DHCP uitgeeft (stel hem anders gewoon in op het adres dat de DHCP aan je geeft). Of je hebt je default gateway (gebruik ip van je modem) verkeerd ingesteld?

En daarna moet je de poort naar het ip van je pc forwarden in de NAT van je modem.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik zien welk adres m'n DHCP aan me geeft? is dat DHCP server? M'n standaard gateway, DHCP-server, en DNS-server zijn allemaal hetzelfde, het ip adres dat ik via ipconfig /all krijg verschilt alleen na de tweede punt van dit adres.
Dus ik moet (bij die dingen die ik in moet vullen: ip-adres, subnetmasker, standaard-gateway) bij ip-adres en standaard-gateway hetzelfde invullen?

En wat bedoel je precies met 'de poort naar het ip van je pc forwarden in de NAT van je modem'?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Makkelijkste? (als je XP/Vista gebruikt en je modem het ondersteunt): uPNP enablen. Dan gaat al dat portforwarding geklooi automatisch ;)

In zowel je modem als je bittorrent client checken of het aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, lol, is het zo makkelijk?
offtopic:
dan vraag ik me af waar al die portforwarding sites voor zijn
ik gebruik xp ja, hoe zet ik uPNP aan in m'n modem?

als ik naar http://*standaard gateway* ga dan krijg ik wel zo'n scherm van de router, maar ik kan daar nergens iets veranderen :s

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

weet iemand hoe ik upnp aan zet in m'n modem? via http://*standaard gateway* kan ik alleen wat instellingen zien (en dan niet die voor upnp) en nergens iets veranderen :s

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:14:
*bump*

weet iemand hoe ik upnp aan zet in m'n modem? via http://*standaard gateway* kan ik alleen wat instellingen zien (en dan niet die voor upnp) en nergens iets veranderen :s
Tenzij die Speedtouch een compleet afwijkende firmware heeft (ik heb een 716, maar dan niet van IPB) moet je zijn bij:

Toolbox -> Game & Application Sharing. Rechtsboven staat 'Configure', klikkerdeklik daarop en waarachtig: in het midden staat dan "Universal Plug and Play" en daaronder 2 checkboxjes. Allebei aanklikken en Apply doen en alles zou geregeld moeten zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:18:
Dan ligt het ip-adres niet in de range die je DHCP uitgeeft (stel hem anders gewoon in op het adres dat de DHCP aan je geeft). Of je hebt je default gateway (gebruik ip van je modem) verkeerd ingesteld?

En daarna moet je de poort naar het ip van je pc forwarden in de NAT van je modem.
En vergeet niet om een andere poortrange te gebruiken voor je bittorrent. Veel standaarden van de poorten worden nog wel eens door de ISP's op de snelheid dichtgeknepen. Gebruik UDP/ TCP 56790 (als voorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
oh lol, waarom kon ik dat niet vinden. :/
Maargoed, ik heb nu uPnP aan staan in m'n router en in bitcomet, maar bitcomet geeft nogsteeds die melding :s en de downloadsnelheden zijn ook nog hetzelfde.. heeft iemand nog een ander idee? windows firewall uitzetten haalt ook niks uit.

edit: hij gaat nu wel op een acceptabele snelheid (64 kb/s) maar ik denk niet dat dit constant is.. hij geeft nogsteeds die blocked melding, die in de 1e post staat, dus denk ik dat er nog veel meer uit deze torrent is te persen.edit2: nu gaat hij 40 kb/s.. Als ik bij peers kijk zie ik wel bij initiation local en remote staan, ik meen ergens gelezen te hebben dat dit erop duid dat je poort open is, maar weet het niet meer zeker.. en als het wel zo was? waarom krijg ik die melding dan nog? :/ edit3: hmm ok, de poort is niet open, als ik http://www.canyouseeme.org/ mag geloven ;(

edit: yay, het is gelukt. =) geen idee waarom hij het net niet deed. Maar nu doet ie het :)
Bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 21:14 ]

Pagina: 1