[CASE] Antec P182

Pagina: 1
Acties:
  • 1.330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Beste Tweakers,

Bij het zoeken naar een mooie nieuwe stille goed koelende kast voor mijn nieuwe systeem kwam ik vrij snel uit op de Antec P182.

Na het lezen van onderstaande review echter:
http://tweakers.net/productreview/4465

Zag ik de dat zijpanelen gebruik maken van plastic 'voetjes'
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/4465/3010.jpg
Bij het dichtmaken van de kast had ik een klein beetje weerstand van de kabels achter het moederbord langs en ontdekte ik meteen een probleem van de kast: de ophanging van de zijpanelen is van slap plastic. Een van de haakjes waarmee je het zijpaneel dichtschuift kwam direct los. Ik vermoed dat deze al niet al te stevig is geweest of misschien zelfs zo uit de verpakking is gekomen, maar het baart me wel direct zorgen: als je een stalen paneel verkeerd schuift kun je het wel weer recht buigen. Hier ben je gewoon direct een haakje kwijt. Dat is niet heel slim van Antec aangepakt, of ze gaan er van uit dat je na 1 maal inbouwen je de kast niet meer open en dicht maakt.
Eerlijk gezegd schrok ik hier zo van, dat ik mijn bedenkingen heb bij het bestellen van deze kast. Zijn er mensen die hier al problemen mee hebben ondervonden?

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Nee, ikzelf totaal niet...
Heb deze kast ook pas enkele dagen, maar bij mij werkt het sluitsysteem perfecter dan ooit.
gewoon die tandjes in die gleuven hangen en dan dichtschuiven, heel simpel
misschien hebben ze dit wel verbeterd ofzo, of misschien was het gewoon een productiefout he
ik heb er iig geen last van heb de kast al flink aantal keren open en dicht gedaan

[ Voor 31% gewijzigd door SuX DeLuXe op 28-07-2007 14:50 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook een compleet nieuw systeem in bestelling staan, met deze kast erbij. Ik zal mijn bevindingen hier wel kenbaar maken. Systeem moet aankomende week wel binnen komen.

Alvast een vraag: Zijn die haakjes los te halen? En dan niet afbreken natuurlijk... In dit geval zou je zelf van metaal nieuwe haakjes kunnen (laten) maken. Wellicht een handige optie?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:57:
Ik heb ook een compleet nieuw systeem in bestelling staan, met deze kast erbij. Ik zal mijn bevindingen hier wel kenbaar maken. Systeem moet aankomende week wel binnen komen.

Alvast een vraag: Zijn die haakjes los te halen? En dan niet afbreken natuurlijk... In dit geval zou je zelf van metaal nieuwe haakjes kunnen (laten) maken. Wellicht een handige optie?
Volgens mij niet, aan de foto te zien is de aan het zijpaneel vastgemaakt. Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen EN vooral, of deze voetjes ook aan het andere paneel zijn bevestigd (die je dus vaker open/dicht zal maken).

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
niet druk om maken :)
deze kast ownt gewoon, en ik heb toch redelijk wat kasten versleten waaronder ook een Coolermaster Stacker
en ik vind deze gewoon beter, de afwerking, de harddisk systemen, het cable management
alles is perfect en ik heb geen problemen met de zijpanelen, en zo handig ben ik niet ik heb ook snel de neiging om dingen te slopen maar dat is met deze kast dus totaal niet het geval...
het is ook een erg stille kast, en erg koel

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Zijn er ook al mensen die problemen hadden met de (volgens vele) kleine power supply ruimte? of de enorme afstand die de kabels soms moeten afleggen vanaf de PSU naar je moederbord etc.?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik lees hier op GoT dat grotere voedingen wel kunnen. Heb zelf de Zalman 600 watter in bestelling staan, met een 12cm fan aan de boven / onderkant. Er zou genoeg ruimte voor moeten zijn voor die fan om lucht uit dat compartiment te happen. Of de kabels lang genoeg zijn is nog maar de vraag... Webwinkels geven daar nooit info over, en de fabrikant zelf ook niet echt :/

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Marando

Muziekje?

Ik heb voor mijn nieuwe computer dus gekozen voor de Antec P182 kast. Vele reviews hadden mij erg enthousiast gemaakt en ik had hoge verwachtingen. Toch valt hij me tegen. Zo vind ik 'm zeker niet super stil. Misschien ben ik verwend met stille computers, mijn vorige computer had ik helemaal stil gemaakt met een 5 tal 80mm fans die ik op een lager voltage had draaien. (nagenoeg stil en samen zorgden ze toch voor voldoende airflow) Maar ik heb nog 2 Nexus 12cm fans liggen en die zouden wel voor verbetering moeten zorgen.

Dan nog de fan in de onderste ruimte, bij de voeding en harddisks. De kabeltjes bij de harddisk kwamen in eerste instantie tegen de ventilator aan, opzich niet gek, zit er maar een paar cm vandaan. Probleem uiteindelijk wel kunnen oplossen met wat knutselwerk en tierips.. maar toch.

Lang niet alle kabels van de voeding (een Antec NeoHE 550) konden achterlangs gelegd worden want ze waren dan simpelweg te kort.. erg jammer, want juist het "kabel management" van de kast spreekt me erg aan.

Opzich een leuke kast, en als ik straks alles helemaal op orde heb zal het vast allemaal goed zitten. Bovendien is de uiterlijk van de kast echt strak, dus spijt heb ik niet.. maar het valt me allemaal wel iets tegen.
Pagina: 1