koelen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 12:34

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hi,

ben van plan binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen, echt super veel power heb ik niet nodig (als ik af en toe een paar fototjes kan editten in photoshop dan ben ik blij, verder hoofdzakelijk internet ed), maar stil en zuinig zijn wel weer erg het overwegen waard.

zit momenteel aan het volgende systeem te denken:daarbij komen dan nog een dvd speler/schrijver en allicht een geluidskaart; plaatje compleet.

wat ik me nu afvraag is het verhaal omtrent de koeling van dit geheel. als ik me niet vergis zitten bij het moederbord en de processor netjes een fannetje meegeleverd. is dit voldoende om het hele systeem koel mee te krijgen? of moet ik even goed nog een fan in de kast monteren?

daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de prestaties van de cpu en mobo fan. zijn deze goed, zuinig en stil te noemen? of is het een beter idee (mits de ruimte in de kast dat toelaat) te proberen een passieve koeling te installeren? zo ja, welke modellen/types vallen dan aan te raden?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een boxed cpu koopt heb je een koeler. Anders moet je er nog een losse cpu koeler bijkopen. Wil je je systeem beter koeling kun je een casefan gebruiken.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Zoveel vragen :) Zelf zo weinig gedaan ;)
Als ik me niet vergis zitten bij het moederbord en de processor netjes een fannetje meegeleverd
Als je een boxed versie neemt zit hier standaard een fan, anders kan je er altijd 1 kopen.
is dit voldoende om het hele systeem koel mee te krijgen?
Als je alles koopt met fans, in elkaar gooit. Kan dit draaien zonder problemen
of moet ik even goed nog een fan in de kast monteren?
Kan nooit kwaad, het enige minpunt is dat je meer geluid hebt.
Verder is het altijd een goed idee om je hardeschijven, vga, mobo goed te koelen.
daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de prestaties van de cpu en mobo fan.
Hiervoor zijn, google, tweakers, tomshardwareguide, enz.. enz..
is het een beter idee (mits de ruimte in de kast dat toelaat) te proberen een passieve koeling te installeren?
Passief koelen is in veel gevallen niet beter (bijna nooit), maar wel stiller. Het is zelf wat je graag wilt. Ook moet over nadenken wat je dan precies wilt koelen. Een voeding passief koelen, wordt al vrij prijzig zoals ik naar je systeem kijk is het gewoon een huis tuin en kuiken pc (no offense), ik zou gaan voor het idee lekker makkelijk, simpel.

[ Voor 72% gewijzigd door battler op 28-07-2007 14:33 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

Dit is wel ietwat basic en valt alsnog onder een 'welke moet ik nemen?'-topic. Iets wat volgens het CSL Beleid niet in CSL thuis hoort. Bekijk eens welke producten meegeleverd worden en lees ervaringen (zie o.a. GoT en productreviews op de front-page) over de boxed koelers. Mocht je twijfelen dan kun je altijd naar een alternatief zoeken, die zijn in een mum van een tijd op te snorren :).

Met dergelijke eenvoudige hardware is een stille 80MM exhaust fan in de systeemkast overigens prima. Meer heb je niet nodig.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.