Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

variabele content-div of menu etc. includen op alle pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden een aantal sites gemaakt.

Allemaal op de volgende manier:
Een aantal div's met 1 div met een inhoud die elke keer veranderd. De content zeg maar. Deze div bestond uit een iframe waarin de pagina's werden aangeroepen. Door middel van een javascript werd dan de hoogte aan de hoogte van de aangeroepen pagina aangepast.
Is dit een goede methode?

Zelf leek de volgende methode me ook wel iets.
Gewoon in elke pagina menu etc. includen en dan gewoon de content in de div zetten. Zo kan ook elke pagina rechtstreeks worden aangeroepen en zit je niet te rotzooien met die hoogte aanpassen. Alleen moet wel elke keer die menu's etc. worden geladen, maar dat gaat ook wel snel als dat eenmaal 1x is gebeurd.

Wat is jullie gangbare manier voor deze situatie?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen iframes gebruiken. Gewoon je content includen. Een refresh is op zich niet zo traag hoor. En als je dat niet goed genoeg vind, kun je gebruik maken van Ajax om de content-div te refreshen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus voor de 2de manier gaan. Ik vond het iframe ook maar een geklooi.
Bedoel je dat ik ook de content gewoon een pagina moet ikcluden, dus iets van

www.test.nl/index.php?home.php en dan dus home includen.

of gewoon www.test.nl/home.php en dan include menu.php include head.php etc. en gewoon de inhoud van de content-div vullen.

• Noork
  • Niet online
Header en footer aanroepen lijkt me de makkelijkste manier. Wanneer je gebruikt maak van een database voor de content zou ik gebruik maken van de eerste manier.

Verwijderd

Topicstarter
oke, heel erg bedankt.

Verwijderd

Noork schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:12:
Geen iframes gebruiken. Gewoon je content includen. Een refresh is op zich niet zo traag hoor. En als je dat niet goed genoeg vind, kun je gebruik maken van Ajax om de content-div te refreshen.
Leg mij eens uit wat het voordeel van ajax is om je content te verversen? Sowieso had de ts z'n content al niet in een iframe, maar z'n menu, wat imho een prima oplossing is, ssi is een andere.

iframes zijn niet altijd vies en ajax is zeker niet de heilige graal

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:42:
[...]

Leg mij eens uit wat het voordeel van ajax is om je content te verversen? Sowieso had de ts z'n content al niet in een iframe, maar z'n menu, wat imho een prima oplossing is, ssi is een andere.

iframes zijn niet altijd vies en ajax is zeker niet de heilige graal
Alsjeblieft zeg, doe me een plezier. Ik wil deze discussie helemaal niet aangaan. Ik beweer toch ook niet dat ajax de heilige graal is? Je hoeft alleen niet de hele pagina te refreshen. En dat kan soms wel eens een voordeel zijn, of niet?
Iframes kunnen ook best handig zijn voor sommige zaken. Maar ik denk dat het beter is om belangrijke content en menu's niet in een frame te gooien voor de vindbaarheid in zoekmachines.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Noork schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:48:
[..]voor de vindbaarheid in zoekmachines.
Ik heb nou ook niet echt het idee dat Ajax wél bijdraagt aan de vindbaarheid... Zou het op die php- of ssi-includes houden.

Cogito ergo dubito

• Noork
  • Niet online
Boelie-Boelie schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:15:
[...]
Ik heb nou ook niet echt het idee dat Ajax wél bijdraagt aan de vindbaarheid... Zou het op die php- of ssi-includes houden.
Je moet wel goed lezen. Ik leg nergens de connectie tussen Ajax en vindbaarheid.
Pagina: 1