Toon posts:

Vista 64 installatiemedium

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey, een vraagje, totaal niet technisch eigenlijk, maar ik denk dat het volk hier mij hier toch het beste mee kan helpen :)

Ik ga over op 64bit vista (ivm flinke upgrade van het RAM geheugen. Ik heb een geldige key, alleen ik heb geen installatiemedium. En ik ben wat huiverig om een iso van een of andere torrentsite af te halen, weet iemand hier hoe ik aan een DVD of legale ISO (zonder key) van vista OEM kan komen?

Het kopen van een medium met een key van 130 euro is gewoon zonde namelijk..
Ik hoop dat iemand een idee heeft.. :)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Hoe komt het dat je wel een key hebt en geen installatiemedium? Zo'n key wordt doorgaans bij het medium geleverd.

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 21:23
Dancing_Animal schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:06:
Hoe komt het dat je wel een key hebt en geen installatiemedium? Zo'n key wordt doorgaans bij het medium geleverd.
Misschien een kant en klare PC gekocht... Daar zitten vaak geen CDs bij van Windows...

Ik zeg gewoon downloaden en installeren, doe hetzelfde op mijn Acer laptop... wel key, geen DVD... handig...

Werkt gewoon, succes!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Zit er niet ergens zo'n programmaatje waarmee je installatieschijven kunt branden. Als je 'm van een torrentsite afhaalt moet je maar afwachten of er niet iets aan verkloot is waardoor het niet lekker werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste ben ik dus ook bang voor, ik heb die key van een 32bit versie, en die key kan ook op 64bit gebruikt worden, mits de key ongebruikt is natuurlijk. Maar ik wil m dus niet downloaden. Dat risico is te groot (ivm het uiteindelijke doel van het systeem waar hij op komt te draaien).

Weet iemand dus hoe ik aan zo'n medium kan komen? :)

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:33:
ik heb die key van een 32bit versie, en die key kan ook op 64bit gebruikt worden, mits de key ongebruikt is natuurlijk.
Weet je dat heel zeker, volgens mij kan dit namelijk alleen bij een key van een ratail versie.

Een key van een OEM versie is voor een 32bit of 64bit dacht ik.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Dan hebben we Paradox nog :P
De key is in elk geval voorlopig niet het probleem. In het ergste geval over een maand ;)

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:37:
De key is in elk geval voorlopig niet het probleem. In het ergste geval over een maand ;)
Want...?, dat gebruikt de echte eigenaar hem misschien bedoel je :+ B) :9

De meeste computer zaken hebben wel een voorinstallatie CD (bij XP heet dan een OPK CD) weet niet of dat bij Vista ook is.
Na het installeren hoef je alleen nog maar je eigen key in te tikken en klaar ;)

[ Voor 10% gewijzigd door crack_en_hack op 28-07-2007 13:45 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Download gewoon een image van usenet of met een torrent van een bekende torrent site joh! Usenet is sowieso meestal wel veilig en op een torrentsite kun je vaak aan de reacties ook wel lezen of de download deugt of niet.

Let er wel op dat je geen bepaalde xrm-ms licentie bestand nodig hebt voor je OEM key.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanks ik zal eens langs een stel zaakjes lopen hiero :)

Ghehe, nou dat over die key, ik vind het geen probleem om Vista te kopen, heb gewoon een legale Home Premium OEM DVD liggen met key. Maar om nou nog een Vista te kopen omdat ik naar 64bit ga, das wel n hoop geld.. Maar misschien koop ik m wel gewoon, ik ga gewoon effe kijken :) Thanks!

Verwijderd

Als jij gewoon een officiele release download, is deze exact hetzelfde als de CD die je in de winkel koopt. Voor de x64 versie is dat "Microsoft Windows Vista Ultimate X64 OEM DVD-NoPE".

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:49:
Oke, thanks ik zal eens langs een stel zaakjes lopen hiero :)

Ghehe, nou dat over die key, ik vind het geen probleem om Vista te kopen, heb gewoon een legale Home Premium OEM DVD liggen met key. Maar om nou nog een Vista te kopen omdat ik naar 64bit ga, das wel n hoop geld.. Maar misschien koop ik m wel gewoon, ik ga gewoon effe kijken :) Thanks!
je hebt een 32bit gekocht, je mag (het kan wel) niet eens de 64bit draaien met die key... daar heb je niet voor betaald. ook al zie je dat zelf anders

wil je 64bit oem, dan zal je die moeten kopen. wil je beide dan koop je een ultimate retail waar dit wel bij zit :)

* Zwelgje heeft ultimate retail en is 2 weken geleden geupgrade naar 64bit, had juist retail gekocht omdat een 64bit upgrade er toch op termijn aan zat te komen

A wise man's life is based around fuck you

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet het beste contact opnemen met Ms? Als je echt een geldige key hebt, dan willen ze vast wel een cd'tje opsturen.

• Zwelgje
Noork schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:01:
Kun je niet het beste contact opnemen met Ms? Als je echt een geldige key hebt, dan willen ze vast wel een cd'tje opsturen.
http://www.windowsmarketp...ent.aspx?ctId=404&tabid=1

12.99 dus (dollars) ex verzendkosten

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Powershell schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:53:
[...]

je hebt een 32bit gekocht, je mag (het kan wel) niet eens de 64bit draaien met die key... daar heb je niet voor betaald. ook al zie je dat zelf anders

[...]
Gelukkig voor de topicstarter kijkt MS alleen naar de versie van Vista die je installeert en niet naar of het een 32-bits of 64-bits installatie is.
Kortom, een key voor Bussiness-editie is voor zowel 32-bits als 64-bits te gebruiken (mits niet gelijktijdig) en op de site van MS staat ook dat alleen bij de retail-versie (mischien zelfs alleen de Ultimate) de 64-bits versie is meegeleverd. Mocht je de andere uitvoeringen toch in 64-bits willen installeren, dan kun je bij MS een schijfje bestellen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Zwelgje
TD-er schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:22:
[...]

Gelukkig voor de topicstarter kijkt MS alleen naar de versie van Vista die je installeert en niet naar of het een 32-bits of 64-bits installatie is.
Kortom, een key voor Bussiness-editie is voor zowel 32-bits als 64-bits te gebruiken (mits niet gelijktijdig) en op de site van MS staat ook dat alleen bij de retail-versie (mischien zelfs alleen de Ultimate) de 64-bits versie is meegeleverd. Mocht je de andere uitvoeringen toch in 64-bits willen installeren, dan kun je bij MS een schijfje bestellen.
klopt gebruiken kan, maar je hebt alleen geen geldige licentie meer voor windows vista. (je hebt immers nooit die 64bit aangeschaft)

ik kan ook wel een enterprise versie van 2003 installeren met een standard 2003 key, dat werkt ook alleen mag het licentietechnisch niet.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Powershell schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:33:
[...]

klopt gebruiken kan, maar je hebt alleen geen geldige licentie meer voor windows vista. (je hebt immers nooit die 64bit aangeschaft)

ik kan ook wel een enterprise versie van 2003 installeren met een standard 2003 key, dat werkt ook alleen mag het licentietechnisch niet.
Is toch vreemd, want voor een collega heb ik bij die site van MS een schijfje van Office 2007 en Vista 64 bits besteld.
Zijn OEM-versie van Office werd namelijk door de webshop geleverd als een lege DVD-hoes met serienummer en vanwege de hoeveelheid geheugen wilde hij graag 64 bits Vista draaien.
Voor beide moest ik het serienummer invoeren en daarna kon je de bestelling pas afronden.
Als dit niet zou mogen/geldig zijn, dan zou de site van MS dat toch wel moeten aangeven, toch?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1