Toon posts:

[XP] Bookmarks en mail redden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een kapotte PC repareren. Het oude moederbord (een antiek PII'tje) is stuk. Als ik de oude HD met Windows XP Pro SP1 in andere PC steek en ervan probeer te booten, herstart de PC vrijwel onmiddellijk. Een van de basisdrivers werkt dus niet samen met het nieuwe moederbord (en ik dacht dat XP een moederbord exchange kon verwerken,... niet dus).

Ik kan de data natuurlijk gewoon kopieren, maar zit een beetje vast met de mail van Outlook Express en de Firefox 1.5 bookmarks.

Aangezien ik de Windows installatie niet meer kan booten, kan ik niet in de software om te exporteren.

Weet iemand raad?

ShiroNeko

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De bookmarks van FF staan in de documents and settings\user\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\$profile\bookmarkbackups. Dat is gewoon een .html file.

Verder kun je de mail van outlook express hier ook wel ergens vandaan toveren (.wab zijn de adresbook bestanden, de mailfiles staan geloof ik in .dbx files).

Verwijderd

Je kan de mails nog redden door de .pst-files te kopiëren. Waar ze staan kan ik niet juist zeggen (ik vermoed in Documents and Settings), maar de locatie kan je wel uit het optie-menu van OE halen. De bookmarks worden mss op een vergelijkbare manier opgeslaan, zie Google zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt! Ga meteen es kijken of ik de bookmarks en mail zo kan redden!

ShiroNeko

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een andere optie is natuurlijk om te kijken naar dit technet-artikel en dan zou je weer gewoon de pc moeten kunnen opstarten en je mail en bookmarks redden.

O ja, kijk voor firefox eens naar foxmarks, daar kun je dit wel mee voorkomen. En voor outlook express, je kan alles in een .ost of .pst bestand terug vinden en je adresboek in .pab

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:30:
Als ik de oude HD met Windows XP Pro SP1 in andere PC steek en ervan probeer te booten, herstart de PC vrijwel onmiddellijk. Een van de basisdrivers werkt dus niet samen met het nieuwe moederbord (en ik dacht dat XP een moederbord exchange kon verwerken,... niet dus).
Waarom zou XP dat moeten kunnen? Het is toch logisch dat een ander moederbord, met wellicht een andere chipset, niet zal werken met een installatie van Windows gebaseerd op een andere chip? Windows probeert drivers te laden die niet overeenkomen met bepaalde onderdelen in een PC ; bluescreen. Ik wil niet zeggen dat het nooit lukt, ik heb zelf weleens een Epox 8RDAE (nForce 2 400) moederbord verwisseld met een Asus P4P800-SE (Intel i865PE). Totaal verschillende chipsets, maar Windows bootte wel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mails en Bookmarks kunnen redden. Allemaal bedankt voor de tips!

ShiroNeko
Pagina: 1