Toon posts:

Piep bij opstarten na andere videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (tweedehands) ATI Radeon X800 XT Platinum edition AGP gehaald.
Als ik de kaart erin druk, begint ie bij het opstarten te piepen. Elke seconde een piep. Ook hoor ik de CPU-koeler in toerental terug vallen.

Wat is nu het probleem? Kan de voeding de zwaardere kaart niet aan?
Of moet ik misschien een van de twee stekkers achterop de kaart aansluiten? Zijn volgens mij dezelfde als op een harde schijf? Zo ja, welke van de twee moet ik dan nemen?

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y271/fidovercetti/1089225028edit.jpg

de groen omcirkelde dus, alleen dan op de bovenste kaart, ik heb nu de PCIe lopen omcirkelen

Of moet ik er een andere voeding in laten zetten? Ik heb nu een 350Wmax Q-Tec voeding, op een AMD64 Athlon 3000+ met 2 interne en 1 externe HD, brander, DVD-rom, floppydrive.
Wat kost het normaliter ongeveer om een andere voeding te laten plaatsen?

Overigens doet het systeem het met de oude kaart wel gewoon.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41

Super_ik

haklust!

ik zou eerst eens proberen zo'n harde schijf voedings kabel er in te steken jah. deze kaart heeft waarschijnlijk wat meer vermogen nodig dan je agp slot kan leveren.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:50:
ik zou eerst eens proberen zo'n harde schijf voedings kabel er in te steken jah. deze kaart heeft waarschijnlijk wat meer vermogen nodig dan je agp slot kan leveren.
De Molex-stekker, of de kleinere ernaast? Of beide aansluiten?

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Begin iig eens met de molex. :)

En een betere voeding dan een Q-tec :X is wel aan te raden.

Ik heb zelf geen PCI-E, dus wat die 2de stekker doet weet ik niet..

[ Voor 23% gewijzigd door Richub op 28-07-2007 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, molex was het probleem.Systeem draait nu met de nieuwe kaart, hoewel ik het idee heb dat ie niet heel stabiel is.

Die paupervoeding zal ik eens vervangen, heb er alleen voorlopig geen tijd voor en hij zal het toch moeten blijven doen...

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Was je oude kaart een Nvidia? Zoja, moet je eigenlijk even windows opnieuw installeren.
Die oude drivers kunnen namelijk problemen blijven geven.
Pagina: 1