TomTom GPS muis opladen via netadapter

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 09:49
Ik heb een TomTom Bluetooth GPS muis. Toen ik hem kocht zat er echter geen netadapter bij, alleen een autolader. Nu heb ik de GPS ontvanger eigenlijk nodig, maar kan ik hem niet via de autolader opladen (er is geen 12V beschikbaar).

Op de GPS ontvanger staat vermeld: 5V DC. Kan ik nu met een universele adapter de GPS muis opladen? De voltages die bij deze adapter het dichtst bij komen zijn 4,5V en 6V. Kan ik hiermee de GPS muis opladen zonder schade op te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Je ebt vaak adapters waar je een usb kabel in kan steken, daar komt exact 5V uit. Als je dan een usb kabeltje koopt, en misschien een verloop stekkertje, dan zou het moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik had ook zo'n muis+ adapter, de specs van de adapter waren 5VDC @ 2amp. :) ik heb het idee dat 2 amp wat overdreven is voor een gps-muis, maargoed, dan weet je het maar :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262841

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, wel een gps muis maar geen oplader (is gestolen uit de auto).
Weet iemand welke plug past op de aansluiting op hem op te laden?
Op Internet zijn verschillende opladers met een aantal bijgeleverde verloopstekkers, maar ik weet niet welke geschikt is voor de tomtom GPS muis (type MKII, wordt geleverd bij Mobile5 pack, is blauw van binnen met een aluminiumkleurige rand). Weet iemand welke set geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mijne is omgebouwd: ik knip gewoon 12V adapter door, maak nieuwe stekkers erop, en dan heb ik splitter erop gedaan voor tomtom gps en voor mda vario.

Een miniatuur stroomstekker kun je kopen voor tomtom gps. Maak daar gewoon usb stekker aan vast, en je kan opladen :) Het is namelijk gewoon 5V.
Iets makkelijker is universele stroomadapter nemen, daar zitten vele stekkertjes bij. Wel zorgen dat 5V optie op zit.