[UP] Download systeem [200]

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 13:41
Hallo ,

Informatie :
Omdat ik vakantie werk heb gedaan wil ik er ook iets mee gaan doen. Nu heb ik een Aprillia SR Ditech bij een scooter winkel gekocht en houd ik nog ongeveer €200,- over. Omdat ik zowel in de huiskamer een pc heb staan en een download pc leek het mij een leuke besteding om de download pc wat te gaan upgraden.

Waarom :
De download pc wordt dagelijks gebruikt om mee te downloaden. Ik heb er een half jaar geleden een nieuwe dvd brander in gezet met een nieuwe harde schijf. Daarnaast vind ik hem nogal langzaam en omdat hij meerdere dingen tegelijk moet kunnen doen duurt dat gewoon eventjes voordat hij er is.

Doelen :
De doelen wat ik graag wil met het systeem is voornamelijk downloaden. Daarnaast moet het geen probleem zijn om tijdens het downloaden een dvd/cd te branden via Nero. Naast het branden en downloaden zit hij natuurlijk aangesloten op Internet. Wil er een degelijk virus programma en spyware programma op hebben. Ook moet het mogelijk zijn om muziek te luisteren tegelijk met Internet en/of MSN.

Software :
Ik gebruik op dit moment Microsoft Windows XP Prof Service Pack 2 wat mij erg goed bevalt. Elke week maakt hij automatisch een herstelpunt aan van alleen Station C ( waar Windows op staat ). Naast het programma Windows draai ik ook Office 2007 , Internet Explorer 7.0 , Hitman Pro 2.7 en Nero.

Het systeem :
Ik heb zoals je hierboven leest nu nog een download pc wat ik graag wil gaan upgraden. Wat er zoal in zit geef ik hieronder aan.

Moederbord : Asrock 775V88+
Processor : Intel Celeron D 2.8 ghz socket 775 Boxed
Geheugen : Kingston 512 mb ddr pc3200
Harde schijf : Maxtor 320 gb SATA II 16 mb cache 7200 rpm
Videokaart : ATI Radeon X7000 64 mb AGP 8x
Dvd speler : Aopen 16x48 IDE
Dvd brander : NEC 7170S IDE
Cardreader : Standaard in pc kast
Voeding : Chieftec 400 watt
Fancontroller : Zallman F1 ( max 6 Fan's )
Systeemkast :
http://geizhals.at/img/pix/196881.jpg

Wat heb ik gevonden :
Ik heb eens rond gesurft op Internet en ben er al uit waar ik het ga bestellen. Het is of de winkel Azerty of Sallandautomatisering , beide in Raalte. De keuze voor deze winkel is omdat hij én goedkoop is en het is hier niet zo gek vandaan zodat ik de spullen zo op kan halen.

Moederbord : MSI P965 Neo-F,Retail € 81,60
Processor : Intel Core 2 Duo, E2160, Socket 775, Boxed € 81,35
Videokaart : Asus EAX300SE-X /TD, 128 MB, DDR, PCI Express x16 € 32,21

Wat heb ik verkocht :
Mijn eigen setje van zowel het Moederbord , Processor , geheugen en de videokaart heb ik alle 4 verkocht als set. Ik doe er zelf nog wat geld bij zodat ik op mijn budget uit kom.

Waar ik tegen aan loop :
Het gekozen moederbord heeft een P965 chipset. Omdat P35 simpel weg niet in mijn configuratie past heb ik hiervoor gekozen. Kan ik hiermee overclocken met de gekozen processor en een reepje TEAM 1 gb pc5300 667 mhz ?

Tips en reacties zijn uiteraard welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
eppo16 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:15:
Waar ik tegen aan loop :
Het gekozen moederbord heeft een P965 chipset. Omdat P35 simpel weg niet in mijn configuratie past heb ik hiervoor gekozen. Kan ik hiermee overclocken met de gekozen processor en een reepje TEAM 1 gb pc5300 667 mhz ?

Tips en reacties zijn uiteraard welkom :)
Eeuuh, even een vraagje, waarom zou je overclocken met een PC die je allen maar voor office en internet gebruikt? Tuurlijk, we zitten hier op Got maar toch, ik kan het nut er even niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Ik wil het gewoon proberen , lukt het me is het mooi mee genomen. Ik hoef niet speciaal heel ver te komen een beetje winst is voor mij al goed. Daarom dacht ik , een P965 is daar goed genoeg voor samen met de E2160.

Is het dan beter bijvoorbeeld voor een 945P te gaan met een andere processor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
eppo16 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:27:
Ik wil het gewoon proberen , lukt het me is het mooi mee genomen. Ik hoef niet speciaal heel ver te komen een beetje winst is voor mij al goed. Daarom dacht ik , een P965 is daar goed genoeg voor samen met de E2160.

Is het dan beter bijvoorbeeld voor een 945P te gaan met een andere processor ?
Ah ok, das duidelijk, volgens mij moet die combi best kunnen voor overclocken. Zoek anders wat reviews op, daar wordt geheidt dit soort dingen vermeld, kun je zelf ook beoordelen wat voor jou het beste uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Is prima zal eens kijken naar reviews.

De E2160 schijnt goed te kunnen overclocken , maar ik heb pc5300 667 mhz geheugen. Dus op een gegeven moment kan ik gewoon niet hoger vanwege het geheugen denk ik.

Ik ga er wellicht op vooruit , heb nu een single processor en straks een dual core. Dus in dat opzicht ga ik er naar mijn idee vlink op vooruit. Ook van 512 mb naar 1 gb merk ik volgens mij vooral met uitpakken een groot voordeel.

Moet ik dan voor de 964P gaan of de P965 ?

Ik lees zonet hier op Tweakers dat de E2160 onder andere een dual core is maar dan op Celeron niveau. Als ik hem standaard laat is ie dan wel sneller als mijn eigen processor wat ik nu heb ?

[ Voor 16% gewijzigd door eppo16 op 28-07-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
eppo16 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:37:
Is prima zal eens kijken naar reviews.

De E2160 schijnt goed te kunnen overclocken , maar ik heb pc5300 667 mhz geheugen. Dus op een gegeven moment kan ik gewoon niet hoger vanwege het geheugen denk ik.

Ik ga er wellicht op vooruit , heb nu een single processor en straks een dual core. Dus in dat opzicht ga ik er naar mijn idee vlink op vooruit. Ook van 512 mb naar 1 gb merk ik volgens mij vooral met uitpakken een groot voordeel.

Moet ik dan voor de 964P gaan of de P965 ?
Die dual core kan idd een verbetering zijn mits de programma's daar ook gebruik van maken. Die geheugen uitbreiding zal idd een verbetering zijn ;)

Op je laatste vraag heb ik geen antwoord voor je, ik heb daar geen ervaring mee dus ik durf het niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:46
Euhm,

ik ben niet bepaald anti-intel ofzo, maar voor 200euro kan je iets veeeeel beters kopen hoor.

-X2 3600+/3800+
-Asus M2A-VM HDMI (firewire, raid, HD playback zonder probleem)
-2 GB Ram

Ik denk dat je hiermee juist aan 200euro zit, en overclocken kan je ook met een X2 3600+/3800+
Bovendien heb ik een licht vermoeden dat de geintegreerde videochip betere prestaties neerzet dan een X300...
En je hebt 2GB ram.

Best bang for buck blijft toch wel AMD in deze prijsklasse :*)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Dat geeft niet :) bedankt voor je reactie :D

Ja als ik bekijk dat ik bijvoorbeeld Download , uitpak en op Internet/MSN wil kan dat simpel weg nu niet omdat de boel dan gewoon vast slaat. Nu heb ik die E2160 op het oog en later ( na een goede cpu koeler erop te hebben ) vlink te gaan overclocken met pc5300 667 mhz geheugen.

Ik denk dat ik dan beter voor de P965 chipset kan gaan samen met de E2160 en 1 reepje 1 gb geheugen.

Is dit misschien iets ?
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=338522

Als ik dat kitje bestel heb ik het nieuwe Moederbord wat erbij zit al verkocht. Dan koop ik er een P965 bij met een goedkoop videokaartje.

Is dat niet beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
eppo16 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:57:
Ik denk dat ik dan beter voor de P965 chipset kan gaan samen met de E2160 en 1 reepje 1 gb geheugen.

Is dit misschien iets ?
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=338522

Als ik dat kitje bestel heb ik het nieuwe Moederbord wat erbij zit al verkocht. Dan koop ik er een P965 bij met een goedkoop videokaartje.

Is dat niet beter ?
Wil je perse Intel of mag het ook AMD zijn, wat Aries.Mu aangeeft is idd best bang for buck zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Ik heb in de huiskamer ook een AMD systeem staan ( AMD 3500+ 2,2 ghz met ASUS M2V ). Maar omdat ik me Aprillia SR Ditech scooter gekocht heb moet ik niet ineens teveel willen.

Stel ik zou voor AMD gaan kan ik net zo goed die cpu van de pc in de huiskamer pakken met 1/2 gb ram er in met een leuk moederbordje. Knal ik in die huiskamer pc een X2 5000+ in en dan heb ik het ook voor elkaar.

Ik denk dat ik het NIET voor elkaar krijg om de cpu uit de huiskamer pc als download cpu te gaan gebruiken met een nieuw moederbordje en 1/2 gb ram erbij. Ook is mijn ervaring dat ik met een single core ( AMD 64 3200+ ) niet zoveel kan uitpakken. Soms moet ik heel veel uitpakken achter elkaar en dan is mijn ervaring dat de AMD ontzettend traag wordt. Dat systeem was toen als test voor uitpakken met grote bestanden ( 4 tot 8 gb ) met 2 gb ram en de AMD 64 3200+.

Nu heb ik ongeveer 1½ jaar de Celeron D cpu en dat bevalt prima. Ook met uitpakken en tegelijkertijd bijvoorbeeld Downloaden gaat prima. Ik wil echter alleen wat snellers zodat het allemaal wat sneller verloopt. Daarom leek mij een C2D een prima oplossing hiervoor , een E2160 voldoet in mijn ogen al prima , samen met 1 gb ram ( eventueel binnen 3 maand 1 gb erbij ) en een leuk moederbordje kom ik al een heel eind.

Wat zouden jullie doen ?

[ Voor 9% gewijzigd door eppo16 op 28-07-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
eppo16 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:35:
Ik heb in de huiskamer ook een AMD systeem staan ( AMD 3500+ 2,2 ghz met ASUS M2V ). Maar omdat ik me Aprillia SR Ditech scooter gekocht heb moet ik niet ineens teveel willen.

Stel ik zou voor AMD gaan kan ik net zo goed die cpu van de pc in de huiskamer pakken met 1/2 gb ram er in met een leuk moederbordje. Knal ik in die huiskamer pc een X2 5000+ in en dan heb ik het ook voor elkaar.

Ik denk dat ik het NIET voor elkaar krijg om de cpu uit de huiskamer pc als download cpu te gaan gebruiken met een nieuw moederbordje en 1/2 gb ram erbij. Ook is mijn ervaring dat ik met een single core ( AMD 64 3200+ ) niet zoveel kan uitpakken. Soms moet ik heel veel uitpakken achter elkaar en dan is mijn ervaring dat de AMD ontzettend traag wordt. Dat systeem was toen als test voor uitpakken met grote bestanden ( 4 tot 8 gb ) met 2 gb ram en de AMD 64 3200+.

Nu heb ik ongeveer 1½ jaar de Celeron D cpu en dat bevalt prima. Ook met uitpakken en tegelijkertijd bijvoorbeeld Downloaden gaat prima. Ik wil echter alleen wat snellers zodat het allemaal wat sneller verloopt.
Als ik je een tip mag geven om het budgte te drukken, er worden voldoende moederborden, geheugen en processors op Tweakers aangeboden, dit kan soms wel es wat schelen mocht je wat meer willen hebben. Mijn ervaring daarmee is tot op heden altijd goed geweest dus het is bekijken zeker weet naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf. waar heb je het nu over?

bouw gewoon een goedkoop ''bang for the buck'' AMD systeem.
of je nou al een AMD systeem in je huiskamer hebt staan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Fonzie27 :
Dat mag je zeker :)

Omdat alles in overleg gaat met mijn ouders omdat zij het ook moeten goedkeuren weet ik vrijwel zeker dat ik het geheugen en de processor''2e hands'' mag kopen. Het moederbord hebben ze liever nieuw.

Dankje wel voor de tip :)

@Frozeskillz :
Ik ben gewoon erg benieuwd naar Intel C2D processoren met een leuk moederbordje. Rond Oktober komt mijn Game pc ook en dan wil ik wel wat ervaring hebben met C2D zodat ik een betere keuze kan maken tussen een AMD/C2D cpu voor mijn Game pc.

Ik ben gewoon erg benieuwd naar Intel C2D. Ik heb nu al een AMD systeem wat ook prima werkt overigens. Ben gewoon erg benieuwd wat de nieuwe Intel processoren mij te bieden hebben als het gaat om een download pc.

[ Voor 49% gewijzigd door eppo16 op 28-07-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit heel dit topic krijg ik de indruk dat het eerder je harde schijf is die bottleneck is (zeker bij uitpakken) ipv je cpu. Naar mijn mening volstond je origineel systeem en ga je nauwelijks performanceverbetering hebben met een nieuw systeem (twv 200euro), of het moet al komen doordat je dan een cleane windows heb staan...

MSN en downloaden maken quasi niets suit voor je cpu dus dat kan niet van invloed zijn, de enige zinnige upgrade lijkt me gewoon naar 1gig geheugen te gaan samen met het origineel systeem (in DC als dat gaat).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:47:
Uit heel dit topic krijg ik de indruk dat het eerder je harde schijf is die bottleneck is (zeker bij uitpakken) ipv je cpu. Naar mijn mening volstond je origineel systeem en ga je nauwelijks performanceverbetering hebben met een nieuw systeem (twv 200euro), of het moet al komen doordat je dan een cleane windows heb staan...
Ik heb gister net een nieuwe Windows installatie gedaan op mijn Download systeem. Zou een Maxtor 320 gb SATA II 16 mb cache 7200 rpm niet snel genoeg zijn ? Dat Asrock moederbord wat er nu nog in zit , werkt niet met SATA II maar met SATA I snelheid volgens deze link :
http://www.asrock.com/mb/...asp?Model=775V88%2b&s=775

Dual Channel kan zeker weten , maar dan moet ik wel pc-3200 geheugen hebben. Het moederbordje ondersteund maximaal 4 gb geheugen ( 4 sloten ) dus in dat opzicht kan er nog genoeg geheugen bij.

[ Voor 16% gewijzigd door eppo16 op 28-07-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Doe sowieso eerst een performance analyse i.p.v. lukraak wat, voor jou leuke, hardware er in te drukken. Misschien ligt het zoals hierboven gezegd helemaal niet aan jouw cpu maar komt het omdat de enkele HDD het veel te druk heeft (wat bijna niet anders kan met unrar, par en downloadacties tegelijkertijd plus weet ik wat nog meer).

Pak het dus was beter aan i.p.v. 'Hee, zulke hardware lijkt me leuk'.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Abbadon schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:01:
Doe sowieso eerst een performance analyse i.p.v. lukraak wat, voor jou leuke, hardware er in te drukken. Misschien ligt het zoals hierboven gezegd helemaal niet aan jouw cpu maar komt het omdat de enkele HDD het veel te druk heeft (wat bijna niet anders kan met unrar, par en downloadacties tegelijkertijd plus weet ik wat nog meer).

Pak het dus was beter aan i.p.v. 'Hee, zulke hardware lijkt me leuk'.
Hoe kan ik een performance analyse doen ?

Ik heb overlegd met mijn ouders , en zij zeggen dat ik het eerst met wat extra geheugen moet proberen.
Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1 x €46,54

Je hebt wel gelijk dat die harde schijf het enorm druk heeft. Ik denk wel dat het verschil tussen SATA en SATA II merkbaar is hoewel ik dit niet zeker weet. Op de harde schijf wat er nu in zit , wordt natuurlijk alles mee gedaan.

Is het dan niet beter dat ik er nog eentje bij doe ?

Zoveel verstand heb ik er nog niet van :D

[ Voor 30% gewijzigd door eppo16 op 28-07-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eppo16 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:14:
Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1 x €46,54
Dan kan je niet DC draaien, overweeg gewoon zo eentje maar dan de 512MB versie (of hetzelfde als wat je al hebt is altijd beter voor DC). ->2*512 in DC is voldoende voor een download pc
Je hebt wel gelijk dat die harde schijf het enorm druk heeft. Ik denk wel dat het verschil tussen SATA en SATA II merkbaar is hoewel ik dit niet zeker weet. Op de harde schijf wat er nu in zit , wordt natuurlijk alles mee gedaan.

Is het dan niet beter dat ik er nog eentje bij doe ?

Zoveel verstand heb ik er nog niet van :D
SATA en SATA2 verschil ga je niet merken: belangrijkste punt is een doorvoersnelheid van 300MB/s tov 150MB/s maar daar de schijf zelf bottleneck is hierin maakt dat niet uit.

Performance kan je nakijken door in de taskmanager naar je geheugengebruik en cpubelasting te kijken op het moment dat de pc druk bezig is (met bv uitpakken).

Ideaal voor uitpakken is 1 hd waar de working folder van winrar staat (in de veronderstelling dat je winrar gebruikt) en 1 hd waar het archive zelf staat en naar waar je het bestand uitpakt. In dat geval gaat winrar eerst van de tweede hd naar de eerste hd het archief uitpakken naar tempfiles in de working folder op de eerste hd en vervolgens gaat het bestand van de working folder op de eerste hd definitief gekopieerd worden naar de 2de hd. Zo heb je geen enkele bewerking waarbij eenzelfde harde schijf zowel bron als doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Ik heb nu deze producten op het oog :
Maxtor DiamondMax 10,7200RPM, 320GB €50,60
Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1 x € 46,54
Totaal : €97,14

De reden :
Omdat Everest Corparation Edition aangeeft dat mijn 512 mb ineens van een ander merk is en ik via het model nummer niet bij Azerty kan achterhalen of de geheugen module er is heb ik gekozen voor 1x 1 gb geheugen. Dan kom ik gewoon op 1.5 gb geheugen uit wat netjes is voor een download systeem.

Merk ik met 1 gb al veel verschil of is het beter om een 2e harde schijf er naast te hangen ?

Ik heb gekeken bij ''Taakbeheer'' in Windows XP en die zegt het volgende :
Alleen in Windows ( verder geen programma open )
Aantal processen : 27
Aantal geheugen voor de processen : 165 mb
Aantal geheugen in het systeem : 512 mb
Cpu bezigheid : 100% 5 seconde , daarna is ie opgestart bij het Welkoms scherm

Tijdens uitpakken ( 4.7 gb ) met downloaden erbij :
Aantal processen : 30
Aantal geheugen voor de processen : 217 mb
Aantal geheugen in het systeem : 512 mb
Cpu bezigheid : Varieerd van 50 t/m 100 %

[ Voor 31% gewijzigd door eppo16 op 28-07-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

[up] Download systeem \[200,-]

Leer je het gewoon niet? Als ik kijk in je posts zijn het voornamelijk je eigen topics waarvan diverse gesloten zijn. Vervolgens maak je doodlook weer een nieuw topic aan over hetzelfde. Doe zelf eens wat en ga zelf op zoek naar info

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eppo16 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:36:
Ik heb nu deze producten op het oog :
Maxtor DiamondMax 10,7200RPM, 320GB €50,60
Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1 x € 46,54
Totaal : €97,14
Test nu eerst je systeem eens en kijk welke onderdelen nu wel degelijk bottleneck zijn.
De reden :
Omdat Everest Corparation Edition aangeeft dat mijn 512 mb ineens van een ander merk is en ik via het model nummer niet bij Azerty kan achterhalen of de geheugen module er is heb ik gekozen voor 1x 1 gb geheugen. Dan kom ik gewoon op 1.5 gb geheugen uit wat netjes is voor een download systeem.

Merk ik met 1 gb al veel verschil of is het beter om een 2e harde schijf er naast te hangen ?
Wat geeft everest weer, kijk ook met cpu-z wat die weergeeft bij het geheugen? Wat staat er op de sticker op het latje zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
@Stropdas :
Dat was een fout van mij in dat topic omdat ik niet gezocht had naar hardware onderdelen en dat is in dit topic wél aan de orde. Daarbij heb ik hier overlegd met mijn ouders en dat had ik toen ook nog niet gedaan namelijk.

Op de sticker staat :
Kingston 512 mb ddr pc-3200 400 mhz

Everest zegt :
Modulenaam : Nanya NT512D64S88B0GY-5T
Serienummer : 704F3769h (1765232496)
Modulegrootte : 512 MB (1 rank, 4 banks)
Geheugensnelheid : PC3200 (200 Mhz)
Modulebreedte : 64 bit
Modulespanning : SSTL 2.5
Geheugeninstellingen :
@ 200 Mhz 3.0-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) / 11-14-2 (RC-RFC-RRD)
@ 166 Mhz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS) / 10-12-2 (RC-RFC-RRD)
Firmanaam :Nanya Technology Corp.
Productinformatie : http://www.nanya.com/index.aspx

Wat ik denk is dat ik gewoon weg te weinig geheugen heb. Als ik bijvoorbeeld wil downloaden en tegelijkertijd Internet nodig heb heeft hij 65% van het geheugen al nodig. Stel ik ga dan ook nog uitpakken vraag ik gewoon teveel van het systeem.

Met een gewone opstart ( met beveiliging ) heeft hij al 165 mb nodig. Ik ga ervan uit dat voor downloaden ongeveer 50 mb nodig is , en met uitpakken verschilt dat tussen de 30 en 100 mb ( ligt aan de grote ).

[ Voor 29% gewijzigd door eppo16 op 28-07-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat jij wilt met je computer stelt niets, maar dan ook niets voor.
Downloaden gaat in het snelste geval in NL met 24 Mbps. Dat is 3 MB per seconde. Dat is een peuleschil voor je HDD, om over je CPU/RAM/Mobo maar te zwijgen. Tegelijkertijd kun je PRIMA Internetten, branden (een brander in DMA modus vergt weinig vande CPU), Office gebruiken en MSN-en.

had je nou daarnaast nog willen videobewerken is het een ander verhaal, maar voor wat jij allemaal opnoemt volstaat een Pentium IIIof AMD eq. prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b in "[up] Download systeem \[200,-]"

Een week later doodleuk nog een keer proberen is ook niet de bedoeling :o

Zie ook:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.