Orange Family (adsl-only) Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Onderstaand verhaal heb ik geplaatst op een ander forum:

Ik heb al een aantal verhalen gehoord over het inladen van nieuwe configuratie-files t.b.v. Orange Family indien je een ander type modem dan de LB gaat gebruiken.

Ik heb vernomen dat de livebox, in tegenstelling tot de Speedtouches (510/516/546) een ander soort aansluiting gebruiken (4 aders, smaller plasticje o.i.d.). Omdat ik geen trek heb deze te vervangen, wil ik geen LB gebruiken (we krijgen geen telefonie, alleen adsl).

Momenteel hebben wij internet van Het Net. Onze huidige configuratie is de 510 met een DHCP of static spoof. Hierachter hangt dan onze draadloze D-Link router (gewoon op WAN-poort). De maximale snelheid die we zullen ontvangen zal dan ongeveer 7 - 8 Mbit zijn.

Mijn vraag: gaat dit werken? Het voordeel van de spoof is dat ik geen poorten apart hoef te forwarden naar mijn router, en dat zowel mijn router als modem benaderbaar zijn.

Na wat antwoorden blijkt dat er toch wat zal veranderen. Ik ben er in ieder geval achter dat de 510 het RFC1483 protocol voor Orange moet gebruiken (in tegenstelling tot PPPoA van KPN). Destijds bij het configureren van de 510 voor DHCP spoof kon ik via de configuratietool simpelweg de verbinding kiezen en via advanced de betreffende SPOOF template selecteren. Is dit ook geldig voor het RFC1483 protocol?

Backwards compatible, versie 4.2.7. Daarom schrijf ik dus ook: max. 8 Mbit

[ Voor 3% gewijzigd door meelmark op 28-07-2007 10:41 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Is adsl family niet ADSL2+?
Dat ondersteunt de st510 niet namelijk.

PSN: djmurcielago