[MCE 2005] PCI grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 06:31
Ik ben op zoek naar een PCI-videokaart voor een low-profile MCE machientje, omdat ik in de beoogde machine geen AGP of PCI-e slot heb.

Daarbij komt het probleem dat ik een zeer zuinig kaartje zou willen gebruiken, om warmteontwikkeling (en dus benodigde koeling) binnen de perken te houden.

De eerste keus is daarom:
  • NVidia Quadro NVS 280
Deze kaart is zeer zuinig: hij gebruikt slechts 12W!

Probleem: ik heb nog niemand gevonden die met deze kaart MCE draait. Hij heeft DX9 ondersteuning en 64 MB en dat zou in theorie genoeg moeten zijn. Weet iemand hoe deze kaart zich verhoudt tot een FX5200?
Of nog beter: kan iemand vertellen of deze kaart MCE aankan?

Als alternatief heb ik een aantal werkende kaarten gevonden in diverse fora:
  • Nvidia FX5200
  • Ati Radeon 9250
  • Ati Radeon 9550
Deze zijn alle in PCI variant beschikbaar en door minstens één fabrikant in passieve uitvoering geleverd - en anders knutselen we er zelf wel een koelblokje op :)

Probleem: van deze kaarten heb ik nergens exacte power consumption gegevens kunnen vinden. Er wordt slechts genoemd dat een 250W voeding nodig is. Dit is ook het geval bij de Geforce FX 6200 en daarvoor bleek mijn voeding toch te zwak O-).
Heeft iemand meer gegevens over de exacte energiebehoefte van deze kaarten?

Nu maar hopen dat er meer tweakers zijn die nog met PCI kaarten werken 8)

[ Voor 1% gewijzigd door Arcesilaus op 28-07-2007 01:42 . Reden: Foutief typenummer ]

Homo sum: humani nil a me alienum puto

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 9200 en een FX5200 verbruiken vrij weinig. Ik weet niet wat de rest van de specs zijn, maar een 250W voeding moet dat makkelijk kunnen trekken als de specs een beetje in verhouding zijn met de kaart die je er in wilt gooien.

Persoonlijk zou ik niet snel voor een Quadro gaan, niet omdat het geen goede kaart is, maar sommige applicaties kunnen gewoon niet lekker met een Quadro overweg heb ik gemerkt (terwijl het eigenlijk een standaard Nvidia kaartje is).

Verwijderd

hummm
Ik zal kiezen voor een fx kaart omdat daar zeker nu nogs steets goeie drivers zijn.
De ati 9200serie is een directx7 kaart mog je later overstappen naar windows vista mce dan kan deze kaart niet goed werken (geen pixel shader2)

Is er misschien een optie om het bord zelf te vervangen?
Een asrock bordje met m-atx zijn bijna net zo duur als een nieuwe kaart.
Mog je een 775 of 939\am2 cpu hebben is dat ook een optie

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 06:31
Dank voor de reacties!

Het bord lijkt met niet het probleem: het is eerder de voeding. Helaas heb ik nog geen sterkere voeding kunnen vinden die in deze machine past.

@Suijkerbuijk: heb je enig idee hoeveel power zo'n FX 5200 nodig heeft?

Die Quadro NVS is me net even te duur (€170) om aan te schaffen voor een test en een FX5200 ligt in PCI uitvoering ook niet voor het oprapen, helaas.

Alle gedetailleerde informatie is dus welkom (of een FX5200 PCI om te testen natuurlijk O-) )

Homo sum: humani nil a me alienum puto