[XP] Een Update verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-03 12:53
Ik wil graag een windows update verwijderen. Het treft KB917422, omdat hij in conflict komt met mijn Call of Duty 2 Punkbuster. Steeds als ik Punkbuster aan wil zetten, crasht het spel. Ik heb dit opgezocht en het bleek dus om die update te gaan. Ik heb al geprobeerd naar de SPUNST.exe te zoeken, maar die vond ie niet van deze update. Via Configuratie/Software geeft ie aan dat de update niet verwijderd kan worden. Ik heb ook onze grote vriend google al geraadpleegd maar deze gaf ook geen uitkomt.

Wie kan mij hieruit helpen?

MVG Joey

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
Normaal gezien sta in je windows folder de $KBXXXXXX folder waar de SPUNINST.Exe zou moeten instaan.

Deze folders zijn wel hidden! Als je deze al hebt opgekuisd ( manueel of met bv ccleaner ) heb je een probleem.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Herstelpunt? Ga terug voor de dag dat je hem installeerde. Opgelost.

• Jokuh
tc982 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:18:
Normaal gezien sta in je windows folder de $KBXXXXXX folder waar de SPUNINST.Exe zou moeten instaan.

Deze folders zijn wel hidden! Als je deze al hebt opgekuisd ( manueel of met bv ccleaner ) heb je een probleem.
Ik heb die map niet (meer).
Ik heb wel nog een paar andere.. maar waarschijnlijk heb ik die dus opgeruimd.
Is het mogelijk dat ik die map doorgestuurd kan krijgen?
plapz0r schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:19:
Herstelpunt? Ga terug voor de dag dat je hem installeerde. Opgelost.
Geen optie omdat het al heeeel lang geleden is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wordt er nog een reden gegeven (misschien in de eventlog) waarom die hotfix niet verwijderd mag worden? Volgens het MS security bulletin moet dat namelijk gewoon kunnen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:35
(jarig!)
Installeer de update opnieuw en verwijder hem daarna weer?

Whoop!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Van de MS Security Bulletin http://www.microsoft.com/...ty/bulletin/ms06-051.mspx
Removal Information

To remove this security update, use the Add or Remove Programs tool in Control Panel.

System administrators can also use the Spuninst.exe utility to remove this security update. The Spuninst.exe utility is located in the %Windir%\$NTUninstallKB917422$\Spuninst folder.
Hij is te verwijderen, maar ik neem aan, net zoals bij elk ander programma, dat wel de uninstaller er moet zijn.

Commandline FTW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik gok dat TS die $NTUninstallKB917422$ dir heeft vewijderd in de tussentijd? ;)

De registry informatie zal dan nog wel aanwezig zijn, als je die ook verwijdert zou je in ieder geval de patch moeten kunnen herinstalleren en vervolgens normaal verwijderen.
Het is te proberen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door alt-92 op 28-07-2007 11:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jokuh
Nogmaals mensen, ik heb mijn pc vaker opgeruimd. Ook een keer met programma Ccleaner volgens mij ja. Daardoor is me $NTUninstallKB917422$ map weg. Ik heb wel nog een paar andere van die mappen maar dat is van recente updates die zijn gekomen na de pc-cleanup.
alt-92 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:02:
Ik gok dat TS die $NTUninstallKB917422$ dir heeft vewijderd in de tussentijd? ;)

De registry informatie zal dan nog wel aanwezig zijn, als je die ook verwijdert zou je in ieder geval de patch moeten kunnen herinstalleren en vervolgens normaal verwijderen.
Het is te proberen ;)
In welke directory zit dat? En hoe kan ik die verwijderen? Ben niet zo'n topper in het register :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jokuh op 28-07-2007 14:24 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jokuh schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:19:
In welke directory zit dat? En hoe kan ik die verwijderen? Ben niet zo'n topper in het register :P
Daar hebben ze een zoekfunctie voor uitgevonden. Edit > Search in je register editor. Zoek op de update naam, dus 'KB917422' en zoeken maar.

Commandline FTW

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
TS heeft pech, deze is niet meer te verwijderen aangezien de originele ( niet gepatchte bestanden dus ) verwijderd zijn. Ook al reapply je deze patch , dan zal hij een backup nemen van de huidige bestanden en bij een restore deze ook terug zetten.

Zit niets anders op dan de windows xp cd in de drive te gooien en repair te kiezen, daarna alle patches opnieuw uitvoeren behalve degene die je niet wilt!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1