Als ik op mijn Acer 9303 notebook een externe analoge (Philips 107E) monitor aansluit vertonen beide monitoren een beeld in de allerlaagste resolutie. De resolutie en de vernieuwingsfrekwentie zijn niet in te stellen met het nVidia Control Panel hoewel de elektronische handleiding van deze videokaart dat wel aangeeft. Het lijkt erop dat allerlei instellingen van deze kaart niet worden getoond in Vista. Vista zelf heeft een mogelijkheid om de resolutie van de beeldschermen in te stellen maar door de automatische lage resolutie valt deze instelling letterlijk buiten beeld en moet je allerlei capriolen uithalen om de resolutie te verhogen. Als je computer daarna uitzet of de externe monitor loshaalt wordt de resolutie weer automatisch op de laagste waarde gezet en kun je weer opnieuw beginnen. De Acer helpdesk verwijst naar een VGA-driver (97.55w.zip) op hun site. Die heb ik gedownload maar hoe installeer ik die op de goede plek? Of doet zo'n driver dat vanzellf zodra ik het bestand uitvoer(als het überhaupt een uitvoerbaar bestand is)?
Je begrijpt dat ik ongeschoold ben op dit terrein. Vandaar dit lange verhaal.
Graag toch enig advies.
Groeten , Antonius.
Je begrijpt dat ik ongeschoold ben op dit terrein. Vandaar dit lange verhaal.
Graag toch enig advies.
Groeten , Antonius.