Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(XP) Problemen met opstarten na verwijderen worm*.

Pagina: 1
Acties:

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik heb last gehad van een worm die het bestand "services.exe" infecteerde na wat zoeken op internet ben ik daar van af maar heeft hij problemen met opstarten. Elke keer als hij opstart blijft hij heel lang steken bij dat blauwe "welkom" scherm, dit was eerst niet het geval. Vervolgens komt hij in windows en krijg ik de melding dat windows het bestand servics.exe niet kon opstarten. Dus ik dacht dat pleur ik die eruit bij msconfig dan start hij hem ook niet meer op.

Maar bij opstarten in msconfig was deze al uitgefinkt maar toch zoekt hij hem elke keer op bij het starten van windows, wat dus het lang steken in het welkom scherm veroorzaakt. Iemand een idee wat te doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat vast nog ergens een verwijzing naar het bestand in kwestie :)

Ik stel voor dat je de topicstart guides in Beveiliging & Virussen even erbij pakt en het een en ander wat daar beschreven wordt alvast gaat proberen :)

Ik verplaats ondertussen het topic daarnaartoe en pas de titel wat aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Welke services.exe heb je verwijderd, dan wel uitgeschakeld? Het legitieme services.exe bestand staat in de map C:\Windows\System32, elke andere is hoogst waarschijnlijk een trojan/virus.
Dat je pc nu traag opstart is logisch te verklaren aangezien services.exe (de legitieme) voor o.a. het automatisch opstarten en afsluiten van programma's/services zorgt en die waarschijnlijk nu uitgeschakeld is.

Mijn idee zou zijn nogmaals een goede virusscan te draaien, vervolgens de c:\windows\system32\services.exe in te schakelen bij Opstarten in msconfig (je hebt het bestand nodig voor een stabiel systeem) en eventueel een reparatie van windows uitvoeren.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Die wat in C:\Windows\System32 stond staat er nog gewoon, die andere wat verwijderd is stond op C:\Windows en het opstarten in msconfig verwijst naar die.