Ik kan mijn mijn geluidskaart mnaar niet aan de praat krijgen sinds ik nieuw moederbord heb loopt windows steeds vast als ik geluidskaart wil starten, heb al driver update gedaan, opnieuw laten detecteren en de rest.... HELP!!
Geef wat meer gegevens.
nietr iets afgebroken ofzo?
nietr iets afgebroken ofzo?
39
Verwijderd
Probeer eens een ander pci-slotje...
Is er een bronconflict ofzo ?
bdw /me heeft ook de sb 128pci (2ch.)
Is er een bronconflict ofzo ?
bdw /me heeft ook de sb 128pci (2ch.)
Verwijderd
je heb toch niet te ver overgeklokt he zoals pci bus boven de 40mhz zowel dan kunnen de geluitskaarten verbranden als je niet de geluitskaart koelt heb ik ook gedaan met mijn soundblaster live daar voor heb ik al een in de fik laten vliegen
raar maar waar
dus voor de vijlighijd laat ik mijn kaart ook koelen
maar bij een soundblaster zal het niet zo snel gebeurn hoor
raar maar waar
dus voor de vijlighijd laat ik mijn kaart ook koelen
maar bij een soundblaster zal het niet zo snel gebeurn hoor
Die SB 128 PCI heeft wel meer problemen...volgens mij VIA+SB128=
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
Ik heb zelf de SB128 PCI op een VIA moederbord en die werkt altijd probleemloos...
Zet in ieder geval de BIOS op BIOS default of Fail Safe settings.
Installeer windows VERS dus niet over de bestaande versie heen maar verwijder het windows directory (backup e-mail) en installeer windos opnieuw...
Zet in ieder geval de BIOS op BIOS default of Fail Safe settings.
Installeer windows VERS dus niet over de bestaande versie heen maar verwijder het windows directory (backup e-mail) en installeer windos opnieuw...
Fresh install proberen. Heb je toevallig een Athlon? Dan kan het zijn dat je idd even goed moet zoeken naar BIOS updates / fixes etc. Win98SE moet de kaart probleemloos slikken...
You can't have everything. Where would you put it?
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde: Via chipset (MSI K7tpro) en een SB128... mijn computer wil niet eens de SETUP inkomen als ik de kaart in mijn computer heb, in ieder slot en in iedere combinatie van kaarten...
Het is belachelijk dat het pas werkt als je de bios op failsafe settings moet zetten, dan is je mobo zo slecht afgesteld dat je computer teringlangzaam loopt.. dus of een ander soundkaartje erin.. of soundonboard toch maar gebruiken... die van de MSI k7tpro doet het zeer goed met die onboard sound.. en dat had ik niet verwacht..
Het is belachelijk dat het pas werkt als je de bios op failsafe settings moet zetten, dan is je mobo zo slecht afgesteld dat je computer teringlangzaam loopt.. dus of een ander soundkaartje erin.. of soundonboard toch maar gebruiken... die van de MSI k7tpro doet het zeer goed met die onboard sound.. en dat had ik niet verwacht..
Verwijderd
Fail safe settings laden is alleen een test om te zien of dat een oplossing bied. Als dat niet de oplossing bied weet je in iedergeval dat je het niet in de BIOS hoeft te zoeken...
Pagina: 1