Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FAQ Sponsoring vragen voor je casemod.

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Er is algemene topic opgesteld in deze CM subforum. Het valt me op dat hier aantal casemods zijn die deels of geheel gesponsord zijn. De onderdeel Sponsoring is veel voorkomende gebeurtenis bij aantal casemods, maar er staat nergens uitgebreid uitgelegd in algemene topic. Het is dus nog niet bijgevoegd.

Daarom lijkt me beter om een topic te maken om zaken haarfijn uit te leggen wat men moet weten als je graag in aanmerking wil komen voor beetje sponsoring.
Wellicht zullen sommigen hier wel graag beetje sponsoring willen krijgen zodat ze betere en mooiere casemod kan maken. (Sommigen zijn beetje jaloers op..... _/-\o_ )

Mensen die al paar keer prachtige kasten maken, lijken automatisch verzekerd te zijn van sponsoring. Ze kunnen dan nieuwe kasten maken. Maar wat kunnen anderen doen? Zomaar even ene winkel binnenstappen werkt natuurlijk niet.

Ik maak alvast een soort FAQ topic van, zodat de vragen hier beantwoord kunnen worden door ervaren bouwers die weten hoe sponsoring gaat.

Ik begin even met mijn vragenvuur.
- Wat moet je eerst doen om in aanmerking te komen voor kleine sponsoring?
- Hoe duidelijk moeten de bouwplannen zijn tegenover de sponsors?
- Moet je zelf wat alvast eerst bewijzen door een casemod te bouwen zodat je kan laten zien wat je skills zijn?

- Indien je in aanmerking komt in voor kleine sponsoring, wat moet je ervoor zorgen om dat dankbaarheid te uiten aan sponsors (in topic, rond de kast, logo's plaatsen, etc)
- Wat moet je opletten in de bouwtijd van de casemod, wel of niet meedoen aan wedstrijden (lees: publiek en reclame!) en dus om vertrouwensbeeld positief te houden.
- Wat mag je doen met de gesponsorde spullen na afloop of voltooiing casemod?

Laat dat nuttige topic worden met juiste woorden, en mijn dank zal groot zijn. Ik wil zelf graag wat van leren, maar ook voor iedereen die ook graag achter de schermen van sponsoring wereld wil meekijken. :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als jij in staat bent een casemod te maken die sponsoring waard is, dan moet het _echt_ geen probleem zijn om sponsors te vinden. Daar kan je kort of lang over discussieren wat dus ook al 1000x is gedaan in elk topic van een mod die gesponsord is :/ Maar je zal die stappen toch gewoon zelf moeten ondernemen. Je laat je moeder toch ook niet je boterham voorkauwen? Zelf proberen dus!

En dat is dus ook een beetje geheim van de smid, overdreven gezegd, want als we hier haarfijn gaan uitleggen hoe en wat, met een voorgebakken aanvraag ofzo, dan wordt elke potentiele sponsor overspoeld met sponsoraanvragen, en zijn ze het gauw zat. Al met al gaat het niet alleen in de casemod wereld zo, overal moet je je bewijzen om sponors te krijgen.

Dus ik zou zeggen, ga lekker bouwen, kijk wat je hard nodig zou hebben, neem contact op met dat bedrijf en laat zien wat je kan. Elk bedrijf is daarin anders, maar ze stellen IMHO niet veel eisen. Dus als jij een goed concept hebt, hun producten leuk in beeld krijgt en publiciteit heb op div. fora, heb je al een flinke stap gemaakt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schrijf de bedrijven aan waarvan je onderdelen gaat gebruiken en leg uit dat je een kast gaat modden/bouwen en vraag of ze je willen sponsoren. Maak ze dan natuurlijk ook lekker met de reclame die je voor ze gaat maken (dus geef aan op welke fora je gaat posten, of je ermee naar lans gaat e.d.).

Zelf heb ik voorlopig nog geen sponsor gezocht, maar wil het voor een toekomstig project misschien wel gaan doen (gezien dat meer een prestigeproject gaat worden ipv een daadwerkelijk te bouwen kast).

Als antwoord op je vragen:
- Wat moet je eerst doen om in aanmerking te komen voor kleine sponsoring?
Een goed idee hebben, en dit leuk kunnen verkopen.

- Hoe duidelijk moeten de bouwplannen zijn tegenover de sponsors?
Ik denk dat je wel moet kunnen vertellen wat je gaat maken, ik denk dat er weinig sponsoren zijn die zomaar iets gaan sponsoren als je zegt "ik wil een kast gaan bouwen, maar geen idee hoe hij eruit gaat zien"

- Moet je zelf wat alvast eerst bewijzen door een casemod te bouwen zodat je kan laten zien wat je skills zijn?
Het zal wel meewerken, net als bij de meeste andere dingen gaat een portfolio wel meewerken.

- Indien je in aanmerking komt in voor kleine sponsoring, wat moet je ervoor zorgen om dat dankbaarheid te uiten aan sponsors (in topic, rond de kast, logo's plaatsen, etc)
Posten op ieder denkbaar forum, op lanpartys en casemod wedstrijden staan met je kast en natuurlijk uit de kast laten blijken dat het gesponsored is door $bedrijf.

Wat moet je opletten in de bouwtijd van de casemod, wel of niet meedoen aan wedstrijden (lees: publiek en reclame!) en dus om vertrouwensbeeld positief te houden.
Het lijkt mij juist zoveel mogelijk meedoen aan wedstrijden. Bouwtijd is natuurlijk belangrijk, je kunt ervanuit gaan dat een sponsor verwacht dat je er veel tijd in stopt en er geen meerjaren project van maakt zoals dat bij sommige mods hier op GoT het geval is. (Totaal niets nadeligs voor mensen die lang bezig zijn met een mod, vrijwel altijd is het resultaat ernaar, maar je sponsor zal sneller resultaat willen zien).

- Wat mag je doen met de gesponsorde spullen na afloop of voltooiing casemod?
Van iedere sponsor heb ik tot nu toe gehoord dat je het spul gewoon mag houden.

Voor alle bovenstaande antwoorden geldt dat dit is zoals ik het hier zie op GoT en dat het natuurlijk van je sponsor afhangt. Niemand anders dan je sponsor zal deze vragen precies zo kunnen antwoorden als zij.

[edit]
Eigenlijk volledig eens met wat _ferry_ hier net gepost heeft.

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het is eigenlijk hier al door alle voorgangers gezegd. Je zult moet kunnen aantonen dat je ook echt iets kunt maken, een tekening of een computermodel zegt natuurlijk nog niets over wat je kunt. Maak een mod die laat zien wat je in huis hebt en laat zien wat je gedaan hebt op forums, wedstrijden en beurzen. Soms komen de sponsoren dan vanzelf, maar een brutaal mens heeft de halve wereld natuurlijk dus je kunt ook op ze af stappen of mailen. Afspraken met de sponsoren zelf verschillen weer per sponsor en ook daar kun je over onderhandelen. Sponsoren brengen natuurlijk ook verplichtingen met zich mee, ze steken geld in je en dan moet je ook wel je afspraken nakomen anders denk ik dat het ook snel over zal zijn en terecht natuurlijk.