Toon posts:

Wie helpt mij met mijn duron 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 700 en ik krijg hem met overclocken niet verder (stabiel) dan 800. Dat kan toch veel verder, zonder een supercooler te hoeve kopen?
In mijn bios kan ik de vcore en de vio instellen. Welke is van mijn cpu en welke van mijn hele systeem? wat is het gemiddelde voltage van een duron?

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 09:50
Op vrijdag 09 februari 2001 19:56 schreef mongloit het volgende:
Ik heb een Duron 700 en ik krijg hem met overclocken niet verder (stabiel) dan 800. Dat kan toch veel verder, zonder een supercooler te hoeve kopen?
In mijn bios kan ik de vcore en de vio instellen. Welke is van mijn cpu en welke van mijn hele systeem? wat is het gemiddelde voltage van een duron?
heb je wel op je duron ge-unlockt ?? met een HB-potlood ?

Verwijderd

Topicstarter
NATUURLIJK! hij staat nu gewoon op 100 x 8

Verwijderd

als je alleen de cpu wilt klokken hoef je alleen de VCore te verhogen. Probeer hem net zo hoog te zetten als je koeling nog trekt.
50 graden mag best, en is iha stabiel.

Als je de FSB wilt verhogen zul je waarschijnlijk het I/O voltage ook moeten verhogen. Hier moet je wel rustig aan mee doen anders fikken je kaarten door :)

Verwijderd

Trouwens als je hierna nog geen succes hebt, probeer dan de streepies opnieuw te zetten... soms heb je pas na paar keer bingo

Verwijderd

Topicstarter
vcore kan op 3.3 en op 3.45 volt, op beide loopt hij halverwege het starten van windhoos me vast

wat is het gemiddelde voltage?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op vrijdag 09 februari 2001 20:14 schreef mongloit het volgende:
vcore kan op 3.3 en op 3.45 volt, op beide loopt hij halverwege het starten van windhoos me vast

wat is het gemiddelde voltage?
Als je het over 3.3 en 3.45 V hebt, heb je het op zekers over je I/O voltage.

Als je alleen maar aan het overklokken bent met je multiplier hoef je niets met je I/O voltage te doen.
Met je I/O voltage zet je een hoger voltage op je PCI-kaarten, IDE controllers en je geheugen. Dit kan de stabiliteit verhogen als je via de FSB aan het overklokken bent. Overklokkenvia FSB betekent namelijk automatisch dat je ook je PCI-kaarten en geheugen overklokt.
Zolang je je FSB op 100 laat staan is er geen enkel effect op PCI e.d, en hoef je dus ook niet het voltage ervan te verhogen. Normaal gesproken hoef je met I/O pas wat te doen bij een FSB van 110 of hoger (tenzij je geheugen op host clock + 33 staat, dan kan je geheugen de extra stroom soms nodig hebben.

Wat voor mobo heb je trouwens?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
hmm toch vreemd, ik kreeg m'n duron alleen op 1ghz door de vcore te verhogen :?

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1