Toon posts:

1 seconde geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zo af en toe, om de minuut ongeveer, valt het geluid ongeveer 1 seconde weg. rechtsonder komt aldoor een geel ballonnetje met de tekst; er is een stekker losgekoppeld, waarop volgt; er is een stekker aangesloten. het begint te irriteren. kan iemand me vertellen wat het inhoudt en hoe ik het oplos?

speakersetje: logitech x 230
driver: realtek hd audio manager, versie 5.10.00.5324

Verwijderd

Topicstarter
niemand die dit probleem kent?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je zal toch echt meer info moeten verschaffen over WELK apparaat er dan wordt losgekoppeld (waarschijnlijk USB dus?), en vooral wat je zelf al hebt geprobeerd om het op te lossen.

Wat bedoel je precies met "stekker losgekoppeld", en is dat een Windows ballon of van een applicatie?

/Daarnaast, kick je topic niet binnen 24u, en staat deze in het verkeerde forum, als je denkt dat het over je audio-hardware gaat, dien je hem in Audio & Hifi te zetten. OH is geen dumpbak, zoals Dion_B altijd zegt.

[ Voor 27% gewijzigd door Exorcist op 28-07-2007 00:47 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:53
Windows spreekt van apparaten, niet van stekkers. Waarschijnlijk is het dus een "handig" Realtek-tooltje dat daarmee komt. Installeer eens nieuwere drivers (en laat die applicatie weg!).

Edit: omhoogschoppen binnen 24 uur is zéér ongewenst.
Edit2: Exorcist. >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Z-Dragon op 28-07-2007 00:47 ]

^ Wat hij zegt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:59
Mijn moederbord en software kontroleert of er iets met de aansluitingen van het geluid gebeurt, dus of er een stekker word losgetrokken of ingestoken, of indien je ergens los kontakt hebt.

Dus kontroleer de stekkers goed.
Zet de kontrolerende software uit(dus niet verwijderen).

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:45:
Je zal toch echt meer info moeten verschaffen over WELK apparaat er dan wordt losgekoppeld (waarschijnlijk USB dus?), en vooral wat je zelf al hebt geprobeerd om het op te lossen.

Wat bedoel je precies met "stekker losgekoppeld", en is dat een Windows ballon of van een applicatie?

/Daarnaast, kick je topic niet binnen 24u, en staat deze in het verkeerde forum, als je denkt dat het over je audio-hardware gaat, dien je hem in Audio & Hifi te zetten. OH is geen dumpbak, zoals Dion_B altijd zegt.
Het gaat om het groene geluidsstekkertje.

Het is een ballonnetje van Realtek HD Audiomanager

OK:)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me dan een slecht contactje hoor. Druk de groene kabel eens stevig aan in je geluidskaart, soms kan je nog best doordrukken met die kabels.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:17:
Lijkt me dan een slecht contactje hoor. Druk de groene kabel eens stevig aan in je geluidskaart, soms kan je nog best doordrukken met die kabels.
Voor zover ik weet zit hij er op het verst in, ik geloof niet dat je dat poortje door het moederbord hoeft heen te drukken.

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

Ik heb ooit eens gehad dat mijn scanner (of was `t een printer?) zo`n zelfde soort storing veroorzaakte. Is het werkelijk om de minuut, dus heeft het een vaste regelmaat? Als dat het geval is, ligt het iig niet aan de kabel. Probeer eens zoveel mogelijk apparaten te ontkoppelen en doe de test?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit. Ik heb stekkertje er helemaal uit gehaald en gewoon weer opnieuw ingedaan, een beetje gedraaid en hij doet het weer. Geen idee wat het was, misschien een stofje ofzo?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00

Thandor

SilverStreak

Dan had Exorcist toch gelijk ;).

Ondanks we op GoT normaal gesproken geen topics op slot gooien die opgelost zijn doe ik dit nu alsnog. Dit topic getuigd namelijk niet van veel eigen inzet, bij deze wil ik je dan ook even vragen om in het vervolg te zorgen voor een duidelijke topicstart met daarin alle relevantie informatie omtrent het probleem en de gebruikte hard- en software. Tevens is het verstandig om even te zoeken naar het juiste subforum en aldaar de policy / FAQ door te nemen alvorens je een topic opent :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.