Foto's na dagje fotograferen niet meer uitleesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik ben vandaag een dagje naar een mooie dierentuin in duitsland geweest alwaar ik prachtige foto's heb gemaakt met mijn Nikon D80. Toen ik op de terugweg nog even in de camera keek om de foto's te bekijken kreeg ik allemaal rode kruisjes bij het overzicht en bij het bekijken van 1 foto kreeg ik de melding: het bestand bevat geen beeldgegevens.

Ook was ik die dag nog in munster stad geweest, alle foto's die ik daar gemaakt had waren wel uitleesbaar maar die zaten ook allemaal op het SD kaartje in een 2e mapje wat de D80 automatisch had aangemaakt (101NCD80) Is dit nog te verhelpen. Als ik de inhoud (de fotos van de dierentuin) van het mapje 100NCD80 wil kopieren krijg ik een melding dat het corrupt is. Ik hoop dat hier wat aan te doen valt want het waren goede foto's en ik wil ze niet graag missen.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
als het een sandisk is zit er toch zo'n recovery cd bij je kaartje?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• ThinkPad
  • Laatst online: 20:32
4of9 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:20:
als het een sandisk is zit er toch zo'n recovery cd bij je kaartje?
En als het geen sandisk is, kun je willekeurige 'foto-geheugenkaart-recovery-software' gebruiken ;)

Verwijderd

Klinkt als een corrupte FAT (file allocation table) op je SD-kaart.
Als je mazzel hebt kun je met behulp van data recovery software als GetDataBack de files/foto's goed redden. Er zijn veel meer programma's die dit (claimen te) kunnen, maar ik heb zelf erg goede ervaringen met GetDataBack.

O ja, totdat je de gegevens gerecovered hebt, absoluut geen foto maken op die SD-kaart! De kans dat 'ie dan gegevens op je kaart overschrijft is heel groot, en bij een SD-kaart ben je dan de oude gegevens definitief kwijt.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Volumius schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:12:
Toen ik op de terugweg nog even in de camera keek om de foto's te bekijken kreeg ik allemaal rode kruisjes bij het overzicht en bij het bekijken van 1 foto kreeg ik de melding: het bestand bevat geen beeldgegevens.
STOP met wat je aan het doen bent. :)

Download Photorec (hier). Dat moet je even uitpakken in een foldertje en starten. Het is een tekstmode-programma, dus lekker tekst. Na het starten krijg je een lijstje met zichtbare partities. Kies die van je flashcard. Het ding stelt je nog wat vragen, maar default antwoorden zijn de juiste voor 99% van de gevallen.

Het kost niks, is legaal te gebruiken, veranderd niets aan je drive, en tot nu toe heeft het mij altijd goed geholpen met flashcards, zelfs met stukke exemplaren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Volumius
Goed ik heb al die programmatjes geprobeerd maar ze kunnen allemaal maar 6 van de 330 fotos terughalen :'( .

Is dit een bekend probleem met SD kaarten? Ik heb een 4gb silicon Power SDHC klasse 2 kaart van 40 euro. Want als zoiets als dit regelmatig voorkomt stap ik over op een camera met CF of iets anders.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik heb met mijn D50 en mijn SanDisk Ultra II kaartjes van 1 GB nog nooit problemen gehad.
Als ik jou was, zou ik dit kaartje in de camera formatteren, daarna flink wat testfoto's ermee gaan schieten en dit een paar keer herhalen. Kijken of je er nu geen problemen meer mee hebt!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

Klippy

Still Game

Wat zie je in explorer nog op je kaartje staan?
Gewoon corrupte foto's of kan je de inhoud helemaal niet bekijken?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Klippy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:44:
Wat zie je in explorer nog op je kaartje staan?
Als het kaartje mottig is dan is explorer de eerste die opgeeft.
Ik heb een keer een kapot SD kaartje gehad maar die is vervangen (garantie)
Ik liever 4 kaartjes van 1GB dan 1 van 4GB...

• Volumius
De foto's staan allemaal wel op het kaartje en je ziet ook de bestandsnamen, bestandsgrootte etc als je je windows explorer op details hebt staan (ipv tegels of miniaturen oid) Maar hij geeft dus bij miniaturen geen voorbeeld weer en als ik een foto open zegt hij preview not available. Ook bij de eigenschappen van een willekeurige van die set fotos komt niks te staan terwijl daar normaal wat informatie te zien is met welke camera, sluitertijd etc de foto gemaakt is. En als ik de fotos van het kaartje naar mijn pc wil kopieren krijg ik de melding dat dat niet kan omdat er iets corrupt is.
Pagina: 1