Toon posts:

Macbook pro 17'' of IBM T60p??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wat advies tussen de keuze van deze twee laptops kan ik wel even gebruiken.

Vanuit mij studie an de TU/e kan ik in oktober PAS (helaas) van uit leverbaarheid, kopen voor een prijs van 1250,-. Ik heb nu een T42 en ook deze bevalt goed en is zeer degelijk. Maar ik zoek een nieuwe met een beter snelheid, en natuurlijk voor de duocore.

Daarnaast kan ik met belanstingvoordeel van mijn baas een Macbook kopen, dan zou ik ook maar meteen gaan voor de 17'' omdat ik graag een resolutie zoek van 1680x1040.
Daarentegen is de macbook wel het dubbele in prijs.

Omdat ik op mijn werk ook met Mac werk vind ik het wel een voordeel om mac te hebben.
Ook kan je op deze mac met intel processor een windowsversie draaien, waardoor de compatibaliteit van programma's ook minder moeilijk wordt.

Door gebruik, degelijkheid en natuurlijk de prijs, twijfel ik nog sterk.

Hebben jullie advies??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vooral de keus tussen een PC en een Mac is een erg persoonsgebonden keus en geloof me, je bent zeker niet de enige die de keus heeft moeten maken. Je begint al goed door duidelijke eisen voorop te stellen. De eis van een hoge resolutie is zeker geen overbodige luxe. Je zal zelf echter even de zaken op een rijtje moeten zetten en bepalen of het gebruik van Mac OS X wel degelijk het prijsverschil waard is.
Vraag je eens af of je Mac OS X daadwerkelijk zal gaan missen als je de PC neemt bijvoorbeeld. Wanneer je een notebook koopt ga je d'r van uit dat je deze lang kan blijven gebruiken. Het zal dus zonde zijn wanneer je na enkele maanden al spijt hebt van je aankoop. Hierin kun je het best zelf de knoop doorhakken: volledig afgaan op het advies van GoTers kan uiteindelijk toch verkeerd uitvallen.

Houd er overigens ook rekening mee dat een 17" notebook niet erg mobiel is. Heb je een auto en sleep je de notebook slechts in en uit deze auto is dit natuurlijk geen probleem, maar wil je de notebook meenemen naar je studie en daar gebruiken is een compacte en mobiele 12-15" notebook een stuk aantrekkelijker. :)

Helaas dus, een direct antwoord kunnen we je niet bieden. Maar ga op onderzoek uit, beide notebooks die je in gedachten hebt zijn gewoon degelijke machines en je zult er absoluut geen miskoop aan hebben.

Dit topic is gesloten.