Toon posts:

Problemen met AirTunes

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal weken problemen met mijn airport express en airtunes.

In iTunes zie ik geen mogelijkheid meer om te kiezen voor afspelen via airtunes en de airport express geeft een brommend geluid over mijn speakers. Dit is van het ene op het andere moment zo gekomen, ik heb geen instellingen of iets dergelijks gewijzigd.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Resetten van de airport express
- IPV6 uitzetten (volgens apple website)
- iTunes opnieuw installeren
- Wireless kanaal veranderen

Het vreemde is dat alle andere functies het nog wel gewoon doen zonder problemen. Het lijkt me dus sterk dat ie kapot is.

Iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen? Garantie is al verlopen, dus op hulp van apple hoef ik niet meer te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

wat versta je onder een reset?
-soft/hard reset?

-bij een hard reset, zul je via de assistent/utility je netwerk opnieuw moeten configureren
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108044

-Mijn suggestie is dus, ff hard resetten, (knopje inhouden en wachten tot ie 4x snel groen geknipperd heeft)
-airport assist doorlopen opnieuw
-mocht dit niet werken test het expressje op een hele andere setup (computer, radio) bij familie of vrienden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werken deze suggesties ook niet. (resetten had ik al gedaan op de door jou beschreven manier).

Ook bij mijn broer thuis werkt de airtunes niet. Erg vreemd allemaal. Ik zal eens bij de dealer gaan vragen of ik een andere mag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:34:
Ik heb sinds een aantal weken problemen met mijn airport express en airtunes.

In iTunes zie ik geen mogelijkheid meer om te kiezen voor afspelen via airtunes en de airport express geeft een brommend geluid over mijn speakers. Dit is van het ene op het andere moment zo gekomen, ik heb geen instellingen of iets dergelijks gewijzigd.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Resetten van de airport express
- IPV6 uitzetten (volgens apple website)
- iTunes opnieuw installeren
- Wireless kanaal veranderen

Het vreemde is dat alle andere functies het nog wel gewoon doen zonder problemen. Het lijkt me dus sterk dat ie kapot is.

Iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen? Garantie is al verlopen, dus op hulp van apple hoef ik niet meer te rekenen.
Het klink wat simpel, maar zit de stekker van je airport express naar je versterker er wel goed in? Ik heb hier met schuiven van meubels die stekker er wel eens een klein stukje uit getrokken, en dat geeft zo'n lekkere doordringende brom. (ook als de versterker op een ander kanaal staat btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DocB schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:18:
[...]

Het klink wat simpel, maar zit de stekker van je airport express naar je versterker er wel goed in? Ik heb hier met schuiven van meubels die stekker er wel eens een klein stukje uit getrokken, en dat geeft zo'n lekkere doordringende brom. (ook als de versterker op een ander kanaal staat btw)
Dat is zeker niet het geval. Als ik de stekker namelijk rechtstreeks in mijn MacBook stop, is het gebrom weg en kan ik normaal muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds enige tijd hetzelfde probleem. Zowel geen airtunes met G5 PPC als G4 Powerbook via Airport Expres. Heeft altijd feilloos gewerkt. Wat ik ook probeer (zie hiervoor) resetten en zo, geen resultaat.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem! De Airport Express is op de juiste manier aangesloten (en ook zichtbaar in het admin-venster van mijn router) en in iTunes heb ik 'zoeken naar externe luidsprekers' aangevinkt, maar iTunes kan de speakers in de woonkamer niet vinden en ik kan mijn muziek dus ook niet meer daar afspelen. Het heeft altijd gewerkt, maar kennelijk na een recente update van iTunes niet meer... Vreemd!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet ipv6 juist aan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAAAG

mensen mijn huisgenoot heeft een airport express achter de router hangen. Airtunes werkt met ITunes wanneer ik de utp kabel in mn laptop heb zitten maar niet via het wireless. dan ziet ITunes de airport niet meer. Ik werk met OS win7.

Bij mn huisgenootjes werkt het wel. 1 werkt op OS mac en de ander op Win7.

Iemand bekend met het probleem dat de airport niet zichtbaar is in ITunes over het wireless?
Pagina: 1