Toon posts:

133a fsb overclock - welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een Abit kt7a bordje wil pushen naar 150 MHz FSB (en hoger? :)), welk merk geheugen raden jullie me aan?

Met voorkeur uit eigen ervaring spreken a.u.b., liever geen geroep van DIT MERK IS SUPER KOPEN JOH

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Dacht dat er ook gegarandeerde 150Mhz modules verkrijgbaar zijn maar ook wel moeilijk te vinden.
Je kan 'n goed merk Cas2 PC133 dimm kopen en
dan op Cas3 tot 150Mhz OCén

Als je cas2 bij 150 wilt gebruiken zou je toch speciaal ram moeten kopen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Ja i.d.d. die 150MHz modules heb ik gezien. Maar ik wil daar die dikke $$$ niet voor neertellen eigenlijk.
Liever een goedkoop merkje dat over het algemeen aardig oc-baar is.

Verwijderd

Heb je de search al geprobeerd, ik zou je tips kunnen geven maar aangezien je gebruikers advies wil kan ik je als 'niet ervaren gebruiker' niet adviseren, ondanks dat ik toch hier op het GOT er veel over gelezen heb.

Dan toch maar de search gebruiken, dan kom je gebruikers tegen die er wel persoonlijke ervaring mee hebben.

suc6 !

leve de search

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:01

pro_6or

amateur_60r

Dit vroeg ik een maand geleden ook al, toen begonnen er zelfs gasten door te zagen over het feit dat de kt133a chipset nog niet uit was, lekker boeiend. In de Computer Totaal zxijn alle grote merken getest, kingston kwam er oa erg goed uit haalt sowieso cas2 op 148 mhz(testbord wou niet hoger) en 256mb kingston valueram kost 309 gulden bij gistron. Dat van mij is vandaag binnengekomen woe besteld Als ik het zelf heb geinstalleeerd post ik nog wel even als ik het niet vergeet! Check in the mean time ff de website van computertotaal dan kan je zelf je conclusies terkken.

een treffende spreuk

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb Apacer geheugen met Infineon chips (module is officieel 133MHz CAS3) en het loopt nu vlotjes op 150MHz 2-2-2 *D .. is op een A7V133 mobo btw.

PC Specs

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:04
ik heb Dane Elec 7ns toshiba cas2 pc133

heb getest tot 146mhz cas 2, daarboven wil me northbridge (denk ik) niet.

je enige zekerheid is echt pc150 te kopen, maar dat is VEEEL te duur imho

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb zelf crucial geheugen 133 cas 2. ik heb 2 reepjes die allebij 150mhz cas 222 halen.

1x 256mb is $112, niet echt duur

zie topic over pc160 geheugen onderaan voor meer info.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Vergeet niet dat je OOK de rest van je systeem overklokt (PCI, AGP etc) als je boven de 133MHz gaat zitten, en dat je dus wel heel erg goed moet uitkijken met de rest van je hardware...

Bovendien levert de stap van 100 naar 133MHz FSB+memory je maar zo'n 10% effectief performance-winst op (als je geheugen al op 133MHz liep zelfs maar zo'n 5%), dus persoonlijk lijkt de stap van 133 naar 150MHz (zou dus nog eens 2.5% tot 5% extra kunnen opleveren) me nou niet echt veel geld waard; ja ik weet het, het is leuk om je systeem maximaal te overklokken, maar een iets betere videokaart, een iets snellere processor of iets meer (supergoedkoop PC133) geheugen levert meestal veel meer performance voor hetzelfde geld...

Kortom, geheugen op 150MHz heeft alleen zin als de rest van je systeem al optimaal is, en als je hardware hebt die geen problemen heeft op een iets hogere PCI/AGP bus (37.5 / 75MHz).

Zelf heb ik dus liever een extra el-cheapo PC133 geheugenmodule (125,- per 128MB !) dan minder maar wel iets sneller geheugen.
En een iets betere processor of videokaart geeft dus meer effect...

Verwijderd

El Cheapo Geheugen van Funprice werkt ook goed. Ze noemen het A-merk geheugen. Dat is het niet maar het gedraagt zich niet als A-merk.
Ik heb het iig op 143MHz Cas 2-2-2 Alles Turbo laten lopen op mijn KT7 Raid.
(Hoger wilde mijn MoBo niet :()
Pagina: 1