WoW - 2 accounts tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:39
Ik speel sinds de release al World of Warcraft. Dit doe ik, uiteraard, met alle plezier.
Door omstandigheden heb ik ooit een 2e account in handen gekregen.

Mijn pc draait op XP SP2, met alleen kritieke patches geinstalleerd.
PC is onderdeel van een netwerk dat via een router aan het modem hangt. Aan de router heb ik de afgelopen 2-3 jaar ook niks veranderd, dus deze heb ik ook uit kunnen sluiten.

Het probleem:

Na de laatste patch (2.1.3) kan ik niet meer dual-WoW draaien. Ik heb 2 accounts, nou kon ik altijd op mijn eigen pc 2x WoW draaien met elk een ander account.

Ook kon ik bovenstaand truukje doen voor mijn notebook, helaas nu dus ook niet meer. Zelfs als ik 1 account op mijn desktop, en de ander op mijn notebook draai, disconnect degene die als eerste was geconnect. (Router instellingen thuis zijn niet veranderd, en heb dit ook getest bij iemand anders, en daar zat ik met hetzelfde probleem dat ik niet 2x tegelijk online kon zijn met mijn 2 accounts )

Ik heb geen nieuwe / geupdate addons erbij gezet na patch 2.1.3 (ook daarvoor trouwens niet)
Ik heb ook geprobeerd om zonder addons te connecten, maar ook dan gaat de 1 offline na 1 minuut ofzo)

Ik weet wel van anderen dat zij nog steeds met meerdere accounts tegelijk kunnen spelen via 1 IP / netwerk. Kan het zijn dat er in de laatste kritieke updates voor windows XP (tijdspanne: 1-7-07 / 25-7-07) iets is veranderd in de poortbehandeling in Windows? (als zoiets al bestaat :? )

Bedankt alvast!

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:17
Spelen die mensen die nog wel kunnen dual-WoW'en ook met de nieuwste patch? Zoniet, dan lijkt het me vrij duidelijk dat de laatste WoW-patch ervoor gezorgd heeft dat dit niet meer mogelijk is.

• StupidMonkey
FreddyFish schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:33:
Spelen die mensen die nog wel kunnen dual-WoW'en ook met de nieuwste patch? Zoniet, dan lijkt het me vrij duidelijk dat de laatste WoW-patch ervoor gezorgd heeft dat dit niet meer mogelijk is.
Ja die spelen nog steeds ;) (Ze spelen bij mij op de server, en zitten in mijn guild ook ;) )

Verwijderd

mooi moment om te stoppen dus

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 13:51

CaDje

Framedrops for life

Dat is idd raar, mss dat Blizzard iets veranderd heeft op z'n servers. Al lijkt me dat stug, aangezien het dan niet meer mogelijk zou zijn om met meerdere mensen tegelijk WoW te spelen op dezelfde locatie.

Zoals hier boven al staat probeer eens te zoeken op de Blizzard fora's. Mss helpt het ook om WoW eens te herinstalleren.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56
Ik heb het even voor je getest, maar hier werkt het prima tegelijk om mijn PC en die van mijn vriendin (met allebei ons eigen account). Het ligt dus blijkbaar aan jouw installatie of netwerk.

omniscale.nl

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik had hetzelfde probleem toen ik even iets wou testen met m'n eigen en een trial account (volgens mij error #134). Het was toen gelukt door de resolutie op 800x600 te zetten.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En als je met die 2 accounts speeld op 2 verschillende lokaties?
Word je dan ook gedisconnect? In dat geval heeft blizzard je door... ;)
(en ligt het dus aan de accounts die ze dan blijkbaar hebben gekoppeld aan elkaar).

@hierboven: resolutie aanpassen om een dergelijk probleem als dit te verhelpen lijkt me meer een gevalletje toeval.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 27-07-2007 19:53 ]

Alles kan stuk.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

remco_k schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:52:
En als je met die 2 accounts speeld op 2 verschillende lokaties?
Word je dan ook gedisconnect? In dat geval heeft blizzard je door... ;)
(en ligt het dus aan de accounts die ze dan blijkbaar hebben gekoppeld aan elkaar).
Je mag van blizzard 2 accounts hebben. Je hebt er immers 2x voor betaald (en per maand ook nog eens).
remco_k schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:52:
@hierboven: resolutie aanpassen om een dergelijk probleem als dit te verhelpen lijkt me meer een gevalletje toeval.
Het lukte me eerst wel een paar keer. Maar kan ook komen dat ik nu te weinig ram heb omdat ik ook veel addons heb.

[ Voor 28% gewijzigd door Moortn op 27-07-2007 19:55 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• StupidMonkey
Als ik over internet speel waarbij mijn vriendin ook op een account speelt, dan werkt het inderdaad gewoon. Wat ik vergeten was te vertellen is, dat ik alle poorten heb opengesteld zoals Blizzard het beschreven heeft :) .

Kreeg nog wel een tip om mijn modem te resetten, want dat heb ik inderdaad nog niet gedaan.... Maar dat probeer ik vanavond wel na de raid :) (richting Kharazan vanavond).

@ Dondersgoei: ............ (speechless)

**EDIT** Modem reset mocht helaas niet baten...

Iemand nog andere ideeen?

[ Voor 8% gewijzigd door StupidMonkey op 28-07-2007 00:58 ]

• StupidMonkey
Oke, oplossing was (achteraf) vrij simpel:

de Launcher uitschakelen...

Toch vreemd dan, dat het op 1 of andere manier dezelfde poort gebruikt als je eerste WoW.exe :? ..

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Pagina: 1