Toon posts:

pc werkt niet meer na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen heb ik een aantal nieuwe onderdelen gehaald om me oude computertje een beetje te upgraden, alleen nou alles erin zit lijkt het erop dat de pc er zelf niet zo blij mee is want hij doet vrijwel niets meer.

Dit heb ik erin gestopt:
- Core 2 duo E6700
- Asus P5VD2-VM mobo
- 2x 1gb Corsair DDR2
- Nieuwe voeding 450W

Verder is er niet veel veranderd, kast is nog hetzelfde en ik gebruik ook nogsteeds me twee WD schijven(PATA). Er zitten btw ook nog twee dvd branders in, LiteOn en Plextor, dat is volgens mij allemaal niet zo belangrijk.

Nadat ik het oude mobo en zo eruit heb gehaald en die nieuwe spullen erin gezet heb zette ik de pc aan en ging de cpu-fan draaien en het lampje van 1 brander ging aan, en bleef aan. verder niets. Ik denk het is iets met die master-slave instellingen maar na een uurtje ofzo rotzooien met jumpers en kabels verwisselen kan ik bijna wel met zekerheid zeggen dat het dat niet is. Het vreemde is dat de HD's gewoon niet beginnen te draaien, maar als ik ze in een andere pc hang dan werken ze wel. Dus is die IDE connector op het mobo kapot? Ik heb ze allebei geprobeert en ook nieuwe kabels enzo, maar het wil niet werken. Maar het vreemde is, pak ik een SATA HD en sluit ik die aan dan begint ie wel te draaien en... nouja, gewoon opstart geluiden te maken. Ik snap het niet meer.

Het andere vreemde is dat me monitor ook niet aan gaat, en als ik het goed heb dan moet je toch wel een bios te zien krijgen ook al zit er geen HD in? Wat is er aan de hand, heb ik iets heel simpels over het hoofd gezien?

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Heb je alles al een keer uitelkaar gehaald en er weer opnieuw ingezet? Is 9 van de 10 keer de oplossing...

Gaan je schijven wel draaien als je de kabel van het moederbord afhaald?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb behalve het mobo uit de kast schroeven elk onderdeel er wel een paar keer uit gehad om te verwisselen door een ander, maar misschien moet ik het mobo er ook is uithalen, misschien is het iets met aarde ofzo, ik weet het niet.

Ik heb net die kabel uit het mobo gehaald en die pc opnieuw aangezet en nu draaien die HD's ineens wel, wat betekend dat, is me kabel niet goed of zijn die HD's niet goed?

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Dat kan betekenen dat of de kabel gaar is, of het moederbord is de veroorzaker...
Die HD's werkten toch gewoon in een andere PC? Dan zijn de schijfjes zeker niet de oorzaak. Waarschijnlijk een heb je een gaar moederbordje te pakken.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Topicstarter
Die HD's werken wel gewoon in een andere pc ja, en ik heb er een stuk of 7 of 8 andere kabels tussen gehad dus het lijkt me heel sterk dat die allemaal kapot zijn. Maar dan moet ik morgen maar is terug gaan naar die winkel om te kijken of het garantie is ofzo.

Cheers!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter anders eens door. DAn kom je er wel achter waar het probleem precies inzit.

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag terug geweest naar de winkel en kreeg zonder problemen een nieuw mobo mee. Dus ik thuis alles weer in elkaar zetten, druk op de knop, en weer het zelfde probleem. Die HD's beginnen niet te draaien en ik krijg geen bios te zien. Is die CPU stuk, heeft iemand een idee?
Pagina: 1