Specificatie videokaart

Pagina: 1
Acties:

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 15:20

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Hallo,

ik heb zojuist een pc'tje in elkaar gezet.
Ik zie net dat op de doos dan de videokaart (radeon x1950pro) staat dat je een voeding van 450 watt nodig hebt.
De voeding in de computer is 380 watt.

Hij draait verder goed en stabiel, ook in games.
Kan er nog iets mis gaan op den duur?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

als het stabiel is mooi zo laten, alleen als je vaak uitval krijgt kun je beter een andere voeding er in zetten.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 00:37
Zolang hij stabiel is zit het wel goed. Mocht je op den duur problemen krijgen dan weet je wat je te doen staat :)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
The Milkman schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:19:
Hallo,
De voeding in de computer is 380 watt.
Dat hangt er een beetje van af welk merk voeding je hebt. Heb je een A-merk, dan zal hij het waarschijnlijk wel trekken ( ook hangt dit een beetje af van je setup, geef die anders eens door ).

Verwijderd

Die 450Watts voeding is een aanbeveling, niet per direct een 'must'.

Er zijn verschillende voedingen te verkrijgen, namelijk 'kwaliteits' en 'sub' (ook wel mindere kwaliteit). Het verschil daartussenin is is dat een kwaliteits-voeding meestal wel voldoende spanning danwel stroom kan leveren voor een redelijk beladen systeem, en het andere is is dat er vaak geadverteerd wordt met een 'sub-wattage', dus bijv qtec waar doodleuk op de doos staat dat je een 500watts voeding in huis gehaald hebt, maar er geadverteerd wordt met piekwaardes, en de voeding daadwerkelijk maar 350watts kan leveren.

Volgens mij heb je ook de Antec 80+ 380watts? Dan hoef je je echt geen zorgen te maken, die levert nagenoeg zat stroom om zelfs een sli-setup te kunnen draaien :)