Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP + MySQL] Mail versturen met een db query tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik wil graag met PHP een mail versturen waarin een overzicht staat dat is uitgelezen uit een database.
Dus ik heb table in een database en als ik op een pagina kom, dan moet een overzicht van die table verzonden worden per email.

Ik weet niet hoe ik dit moet doen, ik kan wel mails sturen met platte tekst, door eerst de te verzenden tekst in een string te zetten, maar ik weet dus niet hoe ik er een tabel in moet zetten met een variabele lengte. Kan iemand mij verder helpen?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Ben je bekend met SQL? Zo ja dan kan je met een aantal mysql-functies in PHP heel makkelijk een database bevragen. Kijk daarvoor even op php.net naar mysql_connect(), mysql_select_db(), mysql_query() en (bijvoorbeeld) mysql_fetch_array(). Zo niet, dan zou ik me daar eerst in gaan verdiepen.

[ Voor 236% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 27-07-2007 17:32 ]

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ja ik ben bekend met SQL, en weergeven van een tabel op een pagina lukt me wel, maar omdat dat met loops werkt, snap ik niet hoe ik de uiteindelijke hele tabel in een string kan weergeven.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lord_Asswipe schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:30:
Ja ik ben bekend met SQL, en weergeven van een tabel op een pagina lukt me wel, maar omdat dat met loops werkt, snap ik niet hoe ik de uiteindelijke hele tabel in een string kan weergeven.
Heb je al wat geprobeerd? Je moet de te verzenden tekst in een string zetten. Die string kun je in een loopje aanmaken door steeds een resultaatregel van MySQL toe te voegen.

Verwijderd

Het moet niet veel gekker worden. Je weet hoe je een tabel op een pagina moet weergeven, maar bent niet bekend met iets enorm basics als string manipulatie? Hemeltjelief, op welke manier leren mensen tegenwoordig programmeren?

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 11:46
Even uit de losse hand...

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$array = haal_meuk_op_uit_database();
$content = '<table border="1">';
$content.= '<tr><td>voornaam</td><achternaam</td></tr>';
foreach ($array as $val) {
    $content.= '<tr><td>'.$val['voornaam'].'</td><td>'.$val['achternaam'].'</td></tr>';
}
$content.= '</table>';
$headers = ''; // deze mag je nog ff opzoeken :)
mail ('john@doe.com', 'een test mailtje', $content, $headers);

Hoewel dit wel beetje script request is...
Zoiets moet je al een flink eind op weg helpen denk ik... fouten voorbehouden :Y)
Ik denk dat als je ook maar een klein beetje research had gedaan je hier ook al snel was opgekomen :/
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:46:
Hemeltjelief, op welke manier leren mensen tegenwoordig programmeren?
Op GoT :)
japaveh schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:52:
Als je het voorbeeld van Optix gebruikt, moet je niet vergeten om een . voor de = op de derde regel te zetten. Verder ben ik het inderdaad met Cheatah eens...
edit :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door Optix op 27-07-2007 18:56 ]

.

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:22

japaveh

Jield BV

Als je het voorbeeld van Optix gebruikt, moet je niet vergeten om een . voor de = op de derde regel te zetten. Verder ben ik het inderdaad met Cheatah eens... :X

edit: @Optix: ;)

[ Voor 6% gewijzigd door japaveh op 27-07-2007 19:24 ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ff serieus, Cheatah heeft wel een punt. Als je m.b.v. printf/echo's etc welk in staat bent om een tabelletje op het scherm te toveren maar niet in staat bent om ditzelfde in een string te stoppen dan mis je echt een stuk basiskennis. En die basiskennis hoor je niet op GoT te leren maar vanaf andere sites met tutorials, uit boeken, of zelfs via een studie. Ik zeg dit wel vaker en ik zeg het nog een keer: GoT is geen helpdesk maar een discussie forum.

Daarnaast is de topicstart ook nogeens aan de karige kant. Het roepen van "ik weet niet wat ik moet doen, please help" is hier niet de bedoeling. Zie ook Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart voor welke informatie we nu in een topicstart willen zien en wat je gedaan zou moeten hebben voordat je een topic opent.

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 27-07-2007 20:01 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.