Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Linux 8051 development?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Ben hier al n tijdje niet al te actief meer, mede omwille van werk ed. waar ik niet over ga uitwijden.

Ik wil echter terug wat op de boot springen en terug wat beginnen programmeren ed, maar dat stelt me voor het volgende probleem.

Ik heb namelijk Mickeysoft de finale kick gegeven en ben op ubuntu overgestapt, hiephiephoera and all that, maar nu vroeg ik me af of er soms iemand weet heeft van een IDE voor het developen van 8051 software.
Daarmee bedoel ik dan, een tekstverwerker met syntax highlight, ingebouwde of linkbare assembler, eventueel simulator, the works..

SDCC bv heb ik al geinstalleerd, maar vind er niet direct een IDE voor terug, en om nu Wine of Dosemu te gebruiken om alle verschillende progjes te linken lijkt me ook nogal omslachtig...

Anyone any ideas/tips?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Linux-mensen zijn meestal niet zo alles-in-1-georienteerd als Windows. Developpen is net zoals de rest van linux: pak je favo editor (emacs, vi, joe, er zijn vast ook wel grafischerder editors), pak je favo compiler (sdcc dus in jouw geval), epibreer een makefile om aan te geven hoe een project gemaakt word en klaar is Scudracer. Hoe werk je dan? Edit je source-bestanden naar keuze en run dan 'make'; je bronbestanden worden automagisch gecompileerd en gelinked en evt zelfs in je board geprogged.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
aha...

You kinda lost me at "makefile" :+

Nee ik snap wel ongeveer de bedoeling, maar aangezien ik maar een linux-leek ben heb ik niet echt een idee hoe ik eraan begin.
Maar goed, ik zal ns wat tuto's ofzo zoeken, alvast bedankt voor de tip!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Succes ermee. Zoals (iig vroeger) alles met Linux heeft het op sommige plekken wel een redelijk hoge leercurve, maar het is het imo dubbel en dwars waard.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog