Toon posts:

[2003] Alleen toegang tot webmail*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om gebruikers zo in te stellen dat ze alleen toegang hebben tot webmail, en dus niet op werkstations of servers kunnen inloggen?

grt,

Jeroen

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-02 15:06
Iets meer info is wel handig. Wat je gebruikt enzo. Nu weten we nog niks. Situatie enz.. We kunnen wel gokken maar enige eigen insteek is wel gewenst.

[ Voor 27% gewijzigd door Ascathon op 27-07-2007 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry, win2k3, exchange 2003.
ze willen hier een aantal gebruikers maken die alleen webmail hebben en dus niet gebruikt kunnen worden om in te loggen. Onze exchange is ook DC.
Ik heb al geprobeerd om de exchange server als enige toe te voegen in de "Log On To" lijst, maar dan krijg ik security errors in de eventlog. De gebruiker heeft dan geen toegang vanaf de machine waar de browser op draait.

grt

Verwijderd

bijv door de login hours op 24x7 op login deny te zetten

Verwijderd

Topicstarter
helaas, dan krijg ik ook de betreffende security melding.

Verwijderd

Kan je de users niet uit de groep Domain users gooien.
Misschien dat werkt ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:15:
Kan je de users niet uit de groep Domain users gooien.
Misschien dat werkt ?
Nee want dan komen ze niet meer op het domein :P Tenzij je standaard aan de systeempolicies als allow logon locally etc wil rammelen. Optie is misschien wel in de AD "allow logon only on these computers > daar de Exchangeserver invoeren. Is ook goed te scripten (AD property)
Als dat niet werkt misschien eens kijken of integrated windows authentication aanstaat waardoor de pc hostname uitmaakt?

Titel aangepast, vroede welkom hier. Denk de volgende keer even aanje OS, en ook te vermelden wat je allemaal al ondernomen had :)

[ Voor 32% gewijzigd door sanfranjake op 27-07-2007 16:21 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Access this computer from the network (policy setting) gebruiken in combinatie met een extra security group waar de desbetreffende users inzitten.

Zorg er wel voor dat je hierbij niet alle overige gebruikers de toegang ontzegt, die kans is vrij groot als ik je zo even inschat ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je me erg verkeerd inschat, maar dat geeft niet hoor! het is tenslotte vrijdag. ;)

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake, zoals vermeld heb ik deze setting geprobeerd, echter neemt hij dan de hostname mee, waar de webbrowser op draait. Als dan alleen de hostname van de exchange server in de lijst staat blokkeerd hij toegang.

grt
Pagina: 1