Toon posts:

realtek alc883 hd audio vs x-fi xtreme gamer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik maak nu gebruik van de onboard realtek alc883 hd-audio op mn moederboard (asus p5k) op vista x64 ultimate

ik heb gehoord dat het hele geluids systeem onder vista op de schop is gegaan en dat alles met software word berekend ipv in de hardware.

wat is er dan nog voor vooruitgang als ik een x-fi xtreme gamer zou gaan gebruiken met gewoon wat gamen,muziek en films op een 2.1 setje??

zit er dan nu nog een kwaliteits verschil met geluid tussen die 2 met vista?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Natuurlijk zit er verschil tussen die 2... En dat ligt vooral niet aan Vista maar aan de gebruikte hardware zelf. Een 'insteek' geluidskaart is al snel beter dan een onboard geluidskaart.
Onboard geluidskaarten zijn namelijk (vrijwel altijd) erg brakke dingen. Realteks vallen bij mij ook onder die categorie, stuk voor stuk.
Dat Vista dingen softwarematig zou regelen merk je niet aan de kwaliteit van het geluid aan de outputs van de kaarten. De kwaliteit valt of staat met de hardware. Niet met de software.
Hoogstens merk je dat je cpu 0,01% meer word gebruikt... En dat zal dan weer hetzelfde zijn bij beide kaarten.

De vraag die jij jezelf moet stellen: ga jij dat verschil opmerken... Want lang niet iedereen merkt hoe goed (of slecht) zijn set eigenlijk klinkt -- ze geven honderden euro's uit aan iets anders en horen dan nog steeds hetzelfde. Terwijl er voor een ander een wereld van weelde opengaat.

[ Voor 60% gewijzigd door remco_k op 27-07-2007 16:11 . Reden: Typo ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit het met verschillende geluiden in games,als ik met counterstrike op een zombieserver zit en er staan 30 man simultaan te schieten heb ik wel eens het idee dat hij als die geluiden niet lekker kan afspelen...ik kan het niet echt plaatsen maar ik denk dat je dan iets meer gekraak hoort.

is dit met die x-fi anders?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:18:
en hoe zit het met verschillende geluiden in games,als ik met counterstrike op een zombieserver zit en er staan 30 man simultaan te schieten heb ik wel eens het idee dat hij als die geluiden niet lekker kan afspelen...ik kan het niet echt plaatsen maar ik denk dat je dan iets meer gekraak hoort.

is dit met die x-fi anders?
Een X-Fi, of zelfs oudere geluidskaarten als een Live! of Terratec eq., kan meer simultane voices aan. Dus ja, dat zal zeker schelen. Kraken kan met een insteekkaart ook opgelost zijn, al stond juist Creative daar vroeger om bekend. Vandaag te dag schijnen daar weinig problemen mee te zijn.

/Gefeli met je 1000 posts :+