Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[POSTGRES] Tabel onverklaarbaar geleegd

Pagina: 1
Acties:

• ArnoKalkman
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 14:42
Beste Tweakers,

Zojuist ben ik iets heel vreemds tegengekomen. Ik heb een programma geschreven wat een tabel (tabela) in een postgres database leegt en deze vervoglens weer vult met nieuwe gegevens. Dit werkt, alleen een andere tabel (tabelb) in dezelfde database is ook geleegd. Ik heb geen flauw idee hoe dit heeft kunnen gebeuren, het is mij een compleet raadsel.

De delete query die ik heb gebruikt is: "DELETE FROM tabela". Nergens in mijn code komt verder de tekst 'tabelb' voor.

Heeft iemand een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren?

Met vriendlijke groet,

Arno

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:45

TeeDee

CQB 241

Zonder code wordt dat toch vrij lastig. Als je 2000% zeker weet dat dat de enige Delete query is dan is het vreemd.

Misschien is tabelb een replication/synchronized/triggered tabel van tabela?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PostgreSQL doet zoiets niet uit zichzelf en ik kan me niet herinneren dat er een bug is geweest waar ie zoiets vanzelf mee deed in oudere versies.

Dus het is hoe dan ook human error. Wat precies is met dit vrij beperkte stuk info helaas niet te achterhalen. Heeft je tabelb een foreign key relatie met tabela?

En als je zeker bent dat de term tabelb niet voorkomt, hoe zeker ben je er dan van dat je tabela op de goede manier gevuld wordt en je tabelb niet sowieso al leeg was?

• ArnoKalkman
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 14:42
TeeDee schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:13:
Zonder code wordt dat toch vrij lastig. Als je 2000% zeker weet dat dat de enige Delete query is dan is het vreemd.

Misschien is tabelb een replication/synchronized/triggered tabel van tabela?
Ik heb eens goed gekeken, er was een trigger aanwezig. Tabela bevat informatie die nodig is wanneer tabelb gebruikt wordt. Nu is er een grapjas geweest die heeft bedacht dat wanneer info uit tabela gedelete wordt, de bijbehorende gegevens uit tabelb ook niet meer nodig zullen zijn. Naar mijn mening had ergens wel even een vet groot uitroepteken bij mogen staan.

Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties! :)