Toon posts:

KVM Switch voor ACD 23"

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...
Gisteren heb ik een ACD 23" ACD besteld.

Nu ben ik op zoek naar een Switch die de volledige resolutie van 1920x1080 kan benutten.

Zit er veel verschil in kwaliteit tussen DVI en VGA switch? Kwaliteitsverlies?

Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde switches in combinatie met een ACD 23" en een MBP+PC?

Ik heb al wat rond geneusd en weet iemand of dit wat is?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf dat iets zoals die hierboven het beste bij me past..

de belkin flip dvi-d switch.....

er is alleen 1 probleem... Ik kan nergens vinden dat ik die in NL kan kopen.. iemand? product code= F1DG102D

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:03
Die Belkin flip nie kopen, die snapt niks van breedbeeld formaten.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Volgens de site ondersteunt het ding ACD's.

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:03
Nou heb er een gehad, mijn monitor (geen adc btw maar een dell) kreeg maar geen breedbeeld resolutie van die Flip. Heb ik gemaild met support van Belkin. Daar vertelde ze me dat ze geen breedbeeldondersteuning hadden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan, dat als ze de ACD's op de website zetten dat ze dat ook ondersteunen..
"Belkin introduces Flip DVI-D, the first compact KVM switch that supports dual-link DVI monitors, such as Apple Cinema Display® monitors."

Ik weet wel dat deze DVI variant, met een resolutie tot 2560x1600 (ook breedbeeld toch?) zeer lastig te krijgen is in NL.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb slechte ervaringen met KVM-switches van Belkin. Niet zozeer qua beeldkwaliteit maar vooral usability: langzaam switchen (4-5 seconden wachten totdat een kb/muis werkt).

Aten maakt mi echter heel knap spul. Daar heb ik voor mijn werk ook wat producten van gekocht.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Apple heeft ook een Belkin KVM switch in de online store staan, die zou het toch probleemloos moeten doen me dunkt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik zou voor Aten gaan (ik heb nu een CS-52u, die switch echter geen DVI, ik heb gewoon m'n mac op VGA en m'n PC op DVI en dan gebruik ik het knopje op m'n monitor). Zolang je geen nForce4 mobo eraan hangt is dat een prima ding. Werkt altijd, klein genoeg om onder je bureau vast te tapen...

De 'gewone' Belkin's KVM switches zijn bagger. Als je dus zo'n Apple versie haalt, zorg dat je 'm in geval van nood terug mag sturen.

Ik heb een grote Omniview SOHO USB/DVI gehad, en de techniek van Belkin is gewoon pauper. Het ding probeert alle toetsen van het toetsenbord af te vangen in plaats van het signaal door te sturen en te scannen naar een hotkey.

Resultaat: toetsaanslagen werden gedropt bij normale typ-snelheden, de multimediatoetsen worden niet meer herkend (alle toetsen behalve de standaard 102), bij mijn Microsoft Ergonomic 4000 keyboard waren de functietoetsen stuk (F-lock werd niet ondersteund) en tot overmaat van ramp deed caps-lock en de lampjes van caps-lock, num-lock, etc. ook niets meer.

Je kon firmware flashen, maar belkin heeft nog nooit nieuwe firmware gemaakt (ding is er al 3 jaar ofzo). Support van Belkin was bagger (ze zeiden dat ik maar een standaard toetsenbord moest aansluiten).

En dan het toppunt: na 2 dagen was het hele ding stuk.
Achteraf gezien waren alle reviews op Amazon en andere sites ook bar slecht. Misschien kan je daar nog even kijken of die Apple versies er ook bij staan :)

[ Voor 12% gewijzigd door SiliconError op 27-07-2007 19:33 ]

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 06:40
Ben zelf ook al een tijdje aan het rondkijken om mijn Dell 24" scherm te gebruiken voor zowel mijn Macbook als mijn pc (en misschien nog een server ook) en kwam daarbij ook uit op Aten. Vooral hun CS1762 (of de CS1764 voor de 4 poorten versie)leek mij heel interessant omdat die ook audio appart kon schakelen wat in mijn ogen wel handig is omdat ik altijd maar op 1 van de 2 apparaten muziek aan het afspelen ben als ik erop werk.

Oh ja, ter informatie, ze staan ook beide in de pricewatch.

[ Voor 5% gewijzigd door bollewolle op 28-07-2007 11:02 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

SiliconError schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:23:

De 'gewone' Belkin's KVM switches zijn bagger.
Absoluut, koop dat spul niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mede doordat die Belkin slecht te krijgen is (nog, want volgens mij is die redelijk nieuw) en omdat ik waarschijnlijk nog wel eens wat wil gaan uitbreiden heb ik gekozen voor de

Aten CS1764. Ik hoor, ook buiten deze topic om, goede berichten over die switches. Daarnaast dus ook wat negatieve geluiden over Belkin.

Bedankt iedereen voor de input. Ik zal volgende week denk ik wel even een stukje plaatsen met mijn ervaringen, zodra ik zowel mijn ACD als switch binnen heb!
Pagina: 1