Ik heb nu een datalist, daarin worden dus een aantal rijen weergegeven vanuit een database. Per rij verschijnt er een dropdown menu met een aantal waarden die ook weer uit de database komen (gaat goed).
Wanneer iemand nu een van deze waarden selecteerd komt deze waarde in een label te staan die óók in dezelfde row van de datalist zit. Klik iemand hierna weer een waarde aan dan komt deze ook weer terug in deze label etc.
Per waarde in de label moet er ook een button komen om deze waarde weer te laten verdwijnen. Stel iemand selecteerd een waarde in de dropdown list; deze komt in de label maar het was de verkeerde waarde...
Dit is nu dus het selectionchanged event van de dropdownlist
Voor een gedeelte werkt het goed, wanneer ik een regel selecteer uit de dropdownlist verschijnt er een regel in mn label met een knopje erachter. Wanneer ik echter opnieuw een regel kies, wordt de al geplaatste regel in mijn label vervangen door de nieuwe geselecteerde regel uit de dropdownlist
Zelfs wanneer ik een waarde selecteer uit een andere dropdownlist (uit een andere row van mn datalist) verdwijnt de waarde en komt hij bij de andere row tevoorschijn?!
Wanneer iemand nu een van deze waarden selecteerd komt deze waarde in een label te staan die óók in dezelfde row van de datalist zit. Klik iemand hierna weer een waarde aan dan komt deze ook weer terug in deze label etc.
Per waarde in de label moet er ook een button komen om deze waarde weer te laten verdwijnen. Stel iemand selecteerd een waarde in de dropdown list; deze komt in de label maar het was de verkeerde waarde...
Dit is nu dus het selectionchanged event van de dropdownlist
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| protected void DropDownList1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e) { DropDownList dll = (DropDownList)sender; if (dll.SelectedValue != null) { //de knop maken Button btn = new Button(); btn.OnClientClick = "verwijderExtra_Click"; btn.Text = "X"; btn.ForeColor = System.Drawing.Color.Red; btn.CommandArgument = dll.SelectedValue; //rij & kolommen maken TableRow tr = new TableRow(); TableCell tc1 = new TableCell(); TableCell tc2 = new TableCell(); //vullen tc1.Text = dll.SelectedItem.Text; tc2.Controls.Add(btn); tr.Cells.Add(tc1); tr.Cells.Add(tc2); //Label maken en alles in label zetten Label txt = (Label)dll.Parent.FindControl("extraLbl"); txt.Controls.Add(tr); } } |
Voor een gedeelte werkt het goed, wanneer ik een regel selecteer uit de dropdownlist verschijnt er een regel in mn label met een knopje erachter. Wanneer ik echter opnieuw een regel kies, wordt de al geplaatste regel in mijn label vervangen door de nieuwe geselecteerde regel uit de dropdownlist
Zelfs wanneer ik een waarde selecteer uit een andere dropdownlist (uit een andere row van mn datalist) verdwijnt de waarde en komt hij bij de andere row tevoorschijn?!