Toon posts:

[OOo 2.2] Gebruiken automatische "Verklarende woordenlijst"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel je voor ik heb een stuk tekst:
Dit is onderdeel van het project. Het verslag wordt getypt met de computer en vervolgens afgedrukt.
Nu wil ik "computer" kunnen markeren alszijnde een woord dat verklaard moet worden. Hierdoor zou het moeten worden.
Dit is onderdeel van het verslag. Het verslag wordt getypt met de computer[1] en vervolgens afgdrukt.
Hier is [1] het zoveelste woord dat verklaard wordt. Automatisch wordt een entry aangemaakt in de "Verklarende woordenlijst" die in het document staat.

Met User-Defined Index lukt het vrij goed, maar ik kan de beschrijvingen niet toevoegen. Bovendien krijg ik die automatische nummering niet voor elkaar. Wie weet hoe dit moet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje

Verwijderd

met een index kan je alleen een lijst met aangeduide woorden genereren, maar geen beschrijving toevoegen. met voetnoten moet het wel lukken, maar dan is de verklarende lijst uitgespreid over verschillende pagina's.

Verwijderd

Topicstarter
Voetnoeten is inderdaad een optie, maar het mooiste is een lijst op één pagina. Klein kickje daarom nog maar..

Crossreferences heb ik ook naar gekeken, maar daar lukt de automatische nummering niet..

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat is er mis met een voetnoot invoegen en dan aanmerken als eindnoot? Ze komen dan allemaal op één pagina te staan, helemaal achteraan (het idee van eindnoten).
Hier is een testdocumentje: http://download.juriansluiman.nl/test.odt

Op dit moment worden ze i, ii, iii, ... genummerd, maar dat moet vast wel in te stellen zijn :)

edit:
Open even met r.muis -> opslaan als. Gekke server forceert niet het downloaden als attachment

[ Voor 14% gewijzigd door mithras op 06-08-2007 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
mithras schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:47:
Wat is er mis met een voetnoot invoegen en dan aanmerken als eindnoot? Ze komen dan allemaal op één pagina te staan, helemaal achteraan (het idee van eindnoten).
Hier is een testdocumentje: http://download.juriansluiman.nl/test.odt

Op dit moment worden ze i, ii, iii, ... genummerd, maar dat moet vast wel in te stellen zijn :)

edit:
Open even met r.muis -> opslaan als. Gekke server forceert niet het downloaden als attachment
Op zich goede oplossing, maar ik wil graag een hoofdstuk toe voegen aan deze pagina. Ik krijg er maar geen tekst op..

--edit: die nummers zijn overigens al goed. bij footnote options..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die eindnoot is een handige manier, het enige wat ik nog wil is informatie bij die endnote pagina opzetten, óf de hele pagina verwijderen want dan insert ik endnote-crossreferences op mijn eigen pagina.

Die endnote page is echt te stug, kan hem niet eens verwijderen....

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Afgelopen weekend had ik het ineens :) , zie mijn testdocument. Ik heb de paginastijl van de Endnote-pagina een topmargin van 4cm gegeven, vervolgens heb ik een frame geplaatst boven de endnotes en daar de kop in gezet (die vervolgens ook netjes in een inhoudsopgave terechtkomt). Of het netjes is, weet ik niet. Het levert in ieder geval wel op wat je volgens mij wil bereiken :) .

[ Voor 9% gewijzigd door Harm op 18-08-2007 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super het werkt! Dankjewel
Pagina: 1