[XP SP2] Bsod problemen

Pagina: 1
Acties:

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 19:49
Mijn computer kreeg opeens last van kuren, na een paar minuutjes windows opgestart te hebben krijg ik de volgende blue screen:

code:
1
2
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0x000000D1 (0x00000000, 0x00000005, .. ..)

Dingen die ik heb geprobeerd:
  • De FAQ op Got doorgelezen mbt BSOD
  • KB van microsoft doorgezocht
  • drivers updaten ging niet meer omdat de PC al crashte voordat de installatie voltooid is. drivers gaven ook nooit problemen tot nu toe
  • schijf formatteren en windows installeren had niet geholpen
  • alle hardware behalve mobo, proc, geheugen en HDD eruit gehaald, hielp niet
  • geheugentest van microsoft en van memtest in DOS gedraaid waar geen fout uit kwam
  • andere videokaart erin gestopt, ander geheugen gebruikt had beide niet geholpen
  • gecheckt of componenten misschien te heet werden, temp in bios ligt tussen 30 en 40 graden
  • BIOS geupdate en geflashed, ook niks
  • Hyperthreading in BIOS uitgezet, niks
  • Windows PE cd'tje geprobeert te booten (zonder hdd aangesloten) en die crasht bij het opstarten met dezelfde BSOD
  • De windows xp installer zelf krijgt nu ook de BSOD tijdens de installatie :(
iemand nog tips/suggesties of dingen waar ik overheen heb gekeken? of toch maar accepteren dat de PC dood is en een nieuwe kopen :'(

Specs:
  • Pentium 4 3,0 Ghz
  • 2x512 Mb corsair geheugen
  • Asus P4P800 Deluxe
  • Seagate Barracuda 7200.7, 160 gb

[ Voor 4% gewijzigd door angl2k op 27-07-2007 16:53 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef de exacte STOP_ERROR code eens?

En probeer PE eens met slechts één DIMM tegelijk (ok, dan maar geen dual channel), of doe een harddisk check (want dat zie ik nog niet in je lijst voorkomen ;) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Al geprobeerd om via veilige modus drivers te installeren, want meestal ligt dit toch hieraan.

☻/
/▌
/ \

• angl2k
veilige modus heb ik ook geprobeerd en deze gaf ook de error.

wat ik vergat te melden is dat ik dat PE cd'tje zonder HDD wilde opstarten

ik zal thuis eens 1 module eruittrekken het is idd dual channel ram

update vanavond 8)

• angl2k
zo ik had er even een geheugenmodule uitgetrokken en geprobeerd het bootable windows cd'tje op te starten en hij geeft nog steeds een blue screen :(

een geheugenfout zou dan toch ook in die memory tests tevoorschijn moeten komen?

ik zat zelf misschien te denken kan het de voeding zijn die problemen heeft? ik heb er geen nieuwe hardware bijgestoken maar misschien dat ie kapot is? ik heb helaas geen extra voeding om te testen :(