DVI to VGA cable

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Apple heeft een kabel/adapter om van DVI naar VGA te gaan, ik heb een iMac met een DVI output en een Sony Bravia met een VGA ingang. Maar dat kabeltje van Apple is volgens mij heel erg kort en de lengte die ik nodig heb is 2 a 3 meter. Dat kabeltje is maar enkele centimeters.

Nu heb ik in het verleden ook al zoets gehad maar dan met een gewone VGA kabel, toen heb ik een verlengkabel gekocht maar werd de kwaliteit een stuk minder. Nu ben ik dus bang voor hetzelfde resultaat, wat zouden jullie doen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gewoon een goede VGA kabel kopen en een DVI-VGA adapter. (krijg je vaak bij een nieuwe videokaart) Werkt hier perfect met een VGA kabel van 20 meter.

• FerdiV
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:19:
Gewoon een goede VGA kabel kopen en een DVI-VGA adapter. (krijg je vaak bij een nieuwe videokaart) Werkt hier perfect met een VGA kabel van 20 meter.
Mmm wel vreemd dan, bij mij zag het er niet goed uit... :(

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hier 1 van 15 meter en ook goed beeld.

Ach anders gewoon proberen en als het niet werkt gewoon terug brengen?

[ Voor 49% gewijzigd door Falcon op 27-07-2007 14:00 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:06
Ik heb er ook van DVI naar VGA, wel met een koppelstukje

Volgens mij 10 meter, en geen noemenswaardig kwaliteitsverlies!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
FerdiV schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:16:
Apple heeft een kabel/adapter om van DVI naar VGA te gaan. Dat kabeltje is maar enkele centimeters.
Wat had je dan verwacht, het is niets anders dan een adaptertje. De bedoeling is dat je zelf een D-Sub kabel er aan hangt.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

de adapter zal het probleem niet zijn als je signaal slecht is. Zorg dat je aan die adapter een goeie VGA kabel hangt

Launching containers into space

• FerdiV
Whieee schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:15:
de adapter zal het probleem niet zijn als je signaal slecht is. Zorg dat je aan die adapter een goeie VGA kabel hangt
Dat zal het wel zijn idd, zal voor een betere verlengkabel gaan kijken als de kwaliteit weer slecht is. Bedankt!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

FerdiV schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:15:
[...]

Dat zal het wel zijn idd, zal voor een betere verlengkabel gaan kijken als de kwaliteit weer slecht is. Bedankt!
Volgens mij moet je helemaal geen verleng kabel hebben, maar gewoon een VGA (ofwel D-SUB) aansluitkabel, dus male-male. Waar je normaal een vga poort van een videokaart mee aansluit op een monitor (of dus TV). Let dus ff goed op de aansluiting die je DVI-VGA adapter heeft aan de VGA kant :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FerdiV
Deze adapter is het:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/929/store.apple.com/Catalog/nl/Images/dvi_vga_lm.jpg

En de verlingkabel heeft een male en een female.

Verwijderd

Mss dat je een wat betere kwaliteit kunt halen als je een DVI-verlengkabel haalt en dan dus pas bij de TV het signaal naar analoog VGA omzet via dat kleine kabeltje.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

uhm zonder flauw te doen. Die kabel gaat niet werken op een iMac. De enige iMacs met enige vorm van DVI hebben een zogenaamde Mini-DVI aansluiting. Voor deze Mini-DVI aansluiting worden 3 adapters aangeboden:

1) Mini-DVI -> DVI-D (artikelnummer: M9321G/A)
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9321_screen.jpg

2) Mini-DVI -> VGA (artikelnummer: M9320G/A)
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9320_screen.jpg

3) Mini-DVI -> Video (artikelnummer: M9319G/A)
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9319_screen.jpg

Deze adapters kosten 19 euro per stuk en zijn bij Apple en elke erkende reseller te koop. Ze werken met elke Mac met mini-DVI aansluiting (PowerBook: M9007LL/A, M9008LL/A, M9183LL/A, M9184LL/A, M9690LL/A, M9691LL/A - iMac: alle modellen met Intel processor - MacBook: alle modellen)

offtopic:
Overigens mag er zo hier en daar best iets meer initiatief getoond worden voor er vragen gesteld worden. Al deze info is prima te vinden op Apples website en de documentatie van de betreffende Macs.

• FerdiV
Mmm klote ik kan hem niet meer annuleren :( naja 19 euro, valt gelukig nog mee. iig beter dan dat ik het verkeerde .Mac had gekocht ofzo. En die kabel kan ik eventueel later nog ergens anders voor gebruiken.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

FerdiV schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:47:
Mmm klote ik kan hem niet meer annuleren :( naja 19 euro, valt gelukig nog mee. iig beter dan dat ik het verkeerde .Mac had gekocht ofzo. En die kabel kan ik eventueel later nog ergens anders voor gebruiken.
Die fout had je natuurlijk kunnen voorkomen door de (overigens erg mooie) achterkant van de iMac ook even te bestuderen ;) Of de specs te lezen. Of op Apple.com te kijken welke accessoires bij welke Mac horen ;)

Maar goed, da's voor de volgende keer dan

edit: gelukkig voor jou is er nog zoiets als de wet koop-op-afstand waarbij je je aankoop binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden mag retourneren aan de verkopende instantie. Je krijgt dan het gehele aankoopbedrag terug. Bel desnoods even met Apple en geef aan dat je de verkeerde adapter besteld hebt en regel wat met ze. Grote kans dat ze er niet te moeilijk over doen, zolang je de verpakking maar niet open maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Whieee op 28-07-2007 01:08 ]

Verwijderd

Whieee schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:05:
edit: gelukkig voor jou is er nog zoiets als de wet koop-op-afstand waarbij je je aankoop binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden mag retourneren aan de verkopende instantie.
7 werkdagen

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025

http://www.klaasje.com

• FerdiV
Mmm lekker boeiend. Ik zag dus op de site staan Mini-DVI dus ik d8 dat zal wel voor de Mac Mini zijn lol. Niet bij nagedacht.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 23:02
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:54:
Mss dat je een wat betere kwaliteit kunt halen als je een DVI-verlengkabel haalt en dan dus pas bij de TV het signaal naar analoog VGA omzet via dat kleine kabeltje.
Daar zat ik ook te denken maar volgens mij gebeurd de omzetting van digitaal naar analoog al in de videokaart en heeft de DVI kabel dus ook gewoon analoog signaal (en een digitaal) en haal je met een DVI-VGA adapter de analoge signalen uit je kabel.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

timcooijmans schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:06:
[...]

Daar zat ik ook te denken maar volgens mij gebeurd de omzetting van digitaal naar analoog al in de videokaart en heeft de DVI kabel dus ook gewoon analoog signaal (en een digitaal) en haal je met een DVI-VGA adapter de analoge signalen uit je kabel.
Doorgaans is elke DVI kabel een DVI-D kabel (dus zonder de 4 extra 'pinnetjes' voor het VGA signaal). Als je dus aan het eind van zo'n DVI-D kabel toch naar VGA wilt heb je een DA-convertor nodig. Het geeft inderdaad uiteindelijk in theorie een beter signaal, maar het is wel een dure hobby op die manier ;)

Pagina: 1