Toon posts:

Linux installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Redhat 7 gedownload (met Chello jaja >:)) en ik wilde dit morgen gaan installeren. Nu hoorde ik van iemand dat Redhat 7 buggy en niet stabiel (linux instabiel :?) zou zijn. Is hier iets van waar?? En nog een vraagje: Welke partities moet ik aanmaken met fdisk? Ik wil ook nog Win98 installeren en dan met LILO dualbooten. Ik heb wel eens eerder linux geinstalleerd maar dat was dan als enige OS.

Bedankt voor de reacties alvast :)..

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Er zitten inderdaad een aantal bugjes in redhat 7.0. Je kan denk ik daarom beter redhat 7.1 beta downloaden en installeren. Deze is ook simpeler en beschikt ook al over de nieuwe 2.4 kernel en kde2.

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had RedHat 7 ook gedownload. Zitten idd paar foutjes in. Bij mij had ik tot 3 keer toe problemen met de configuratie van X (kon de configuratie niet wegschrijven oid).

Nu gebruik ik Mandrake Linux. Die installatieprocedure verliep vlekkeloos bij mij. :)

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Wat jij daar noemt zijn niet de bugs in redhat waardoor redhat 7 een minder goede naam kreeg. Het eerste probleem is/was dat ze een beta versie van de c/c++ compiler meeleverden, die niet goed compatible was met oudere versies. Dit was het belangrijkste probleem, verder zaten er nog een paar kleine bugjes in. Die zijn wel te verhelpen met een paar addons. Als ik jouw was zou ik echt op redhat 7.1 beta overgaan. Deze is een half jaar nieuwer en bevat veel minder bugs.

Verwijderd

Aangezien je toch al RH 7 gedowned hebt, kan je mijns inziens beter de patches gaan downen ipv weer opnieuw een andere versie van RH te downen. Zoals hierboven al vermeld is, kan je het beste eerst een nieuwe compiler downen.