Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

datum/tijd vergelijken in mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Loop al een tijdje rond met volgende probleem. Voor mijn website pas ik op een gegeven moment een status aan in de dbase. Na 48 uur op een bepaalde status te hebben gestaan moet er een actie worden uitgevoerd en moet de status aangepast worden.
De datum en tijd waarop de "48 uur controle" moet worden toegepast staan in apparte velden in de database.

Ik heb al iets gelezen over o.a. DATEDIFF etc.. Deze kan ik volgens mij alleen gebruiken wanneer zowel datum en tijd in 1 veld staan.

Komt er dus op neer dat ik een query wil maken die deze info ophaald, iets als:

$query="select id FROM test WHERE state = '$status' and (verschil tussen state_date/state_time en nu is > 48 uur).

Iemand een oplossing hiervoor?

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:04:
[...]
Ik heb al iets gelezen over o.a. DATEDIFF etc.. Deze kan ik volgens mij alleen gebruiken wanneer zowel datum en tijd in 1 veld staan.
[...]
Ik begrijp uit jouw probleemstelling dat datum en tijd dus in losse velden staan?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    id
FROM
    test
WHERE
    state='$status'
AND
    UNIX_TIMESTAMP(CONCAT(state_date, ' ',  state_time)) < UNIX_TIMESTAMP(DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 48 HOUR))

Als je de tijd/datum veld samenvoegt tot 1 veld gaat stuk sneller/gemakkelijker ;)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Hulde! Tnx.. _/-\o_ Dat was inderdaad de bedoeling :-)