[MCE] Geen tv signaal gedetecteerd bij Casema digitaal

Pagina: 1
Acties:

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:48

Wish

ingwell

Topicstarter
L.S.

Heb me rot zitten zoeken op "de groene knop", Microsoft zelf, GoT en google in het algemeen, maar ik heb het niet kunnen vinden, dus ik poneer de vraag even aan dit publiek.

Sinds een week heb ik Casema Digitaal (voorlopig nog even de "extra" variant), waarbij ik een Humax IR-Fox C setupbox bijgeleverd heb gekregen.

De box geconfigureerd en via de scart direct op mijn tv crisp and clean beeld. Helemaal prima.

Maar ik heb natuurlijk niks voor niks MCE, dus ik wil het zender aanbod via MCE (XP, servicepack 2, helemaal up to date) laten lopen. Ik heb dan ook via de coax-out van de Humax het signaal doorgelust naar mijn Hauppage 500, en begin dan vrolijk in MCE het signaal in te stellen. Natuurlijk met de setupbox aan en werkend.

Al klikkend door de installatie wizard voor TV-signaal, komt MCE bij het : "Een werkend tv-signaal selecteren". En dit is waar het misgaat.
- Als ik helemaal geen optie aanklik (kanaal opgeven [nummer], S-Video 1/2, Composiet-Video 1/2) dan zoekt ie wel, maar vindt hij niks.
- Als ik tegen beter weten in WEL wat invoer, loopt MCE vast en kom ik er alleen nog uit met een alt-F4, de afstandbediening/toetsenbord werken dan ook niet meer.

Ik ben net voor alle zekerheid de kabels nog even nagegaan, maar ze kunnen niet beter vast zitten.

Iemand een tip? Of een gedeelde frustratie?

No drama

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 10:00
Je weet wel dat je gewoon analoge kabel ontvangt op je pc? (ik denk zeg/schrijf het maar even voordat er misverstanden ontstaan).

Heb zelf 1 keer Mediacenter ingesteld op een Vista systeem (maak er zelf geen gebruik van (Mediaportal fan :P) ) en ik meen te herinneren dat je aan moet geven of hij naar analoge of digitale signalen moet zoeken. In jouw geval dus analoog.

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Voor de entree van de setupbox werkte alles naar behoren. Kijk al bijna een meer dan een jaar naar de analoge kabel via MCE, dus dat werkt. Zou ook niet weten waar in MCE ik kan instellen naar wat voor een soort signaal ik "luister" behalve in het genoemde set-up screen.

No drama

Verwijderd

Misschien begrijp ik je verhaal verkeerd maar ik haal eruit dat je je coax kabel in je set top box hebt zitten en deze doorgelust naar de coax ingang op je pvr500? In dit geval zal je alleen analoog moeten kunnen onvangen, dus niet het digitale paket. Via svideo kun je je digitale signaal van je set top box door kunnen geven naar de pvr500, heeft de Humax ook 2 scart uitgangen? Een van deze zul je aan moeten sluiten op de pvr500.

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Dank Tommeh,

Wat je beschrijft is inderdaad wat ik aan het neuzelen ben. Ik lus alleen de coax door.

De Humax heeft idd 2 scart uitgangen. Dus ik moet dan een scart naar s-video kabel op de kop tikken als ik je goed begrijp. Of dit blokje:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/22144.jpg

[Edit]
En nu ik weet wat ik zoek, zit GoT er ineens vol mee:
Vorige probleemstelling
Ik weet nog niet goed wat ik met het geluid moet doen, maar zo te zien moet ik nog ook nog de 2 audio stekkers (red and white op de afbeelding) naar de pc sturen. Klopt dat?

[ Voor 51% gewijzigd door Wish op 27-07-2007 18:29 . Reden: nu met wat andere trefwoorden gezocht ]

No drama

Verwijderd

danmaarniet schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:23:
Dank Tommeh,

Wat je beschrijft is inderdaad wat ik aan het neuzelen ben. Ik lus alleen de coax door.

De Humax heeft idd 2 scart uitgangen. Dus ik moet dan een scart naar s-video kabel op de kop tikken als ik je goed begrijp. Of dit blokje:

[afbeelding]

[Edit]
En nu ik weet wat ik zoek, zit GoT er ineens vol mee:
Vorige probleemstelling
Ik weet nog niet goed wat ik met het geluid moet doen, maar zo te zien moet ik nog ook nog de 2 audio stekkers (red and white op de afbeelding) naar de pc sturen. Klopt dat?
Dat bedoelde ik inderdaad. Geluid kun je kiezen. Of je doet het allemaal via de pvr500 of je laat het geluid via bijvoorbeeld je versterker lopen. Overigens is de combinatie van 2x analoge tuner en 1x digitale tuner nog niet zo makkelijk, mocht je daar op uit zijn.

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Daar zat ik net ook over te denken. De mogelijkheid om op te nemen met het 1 en tegelijkertijd te kijken naar het ander is dan zeker verleden tijd? Of bedoel je dat niet?

No drama

Verwijderd

danmaarniet schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:12:
Daar zat ik net ook over te denken. De mogelijkheid om op te nemen met het 1 en tegelijkertijd te kijken naar het ander is dan zeker verleden tijd? Of bedoel je dat niet?
Nou het kan wel, op verschillende forums is het wel besproken met een hoop ge-edit in de registry. Ik weet het alleen niet aangezien ik Vista Mediacenter gebruik en dat weer anders is dan XP MCE.
Pagina: 1