Onvoldoende opslagruimte op server foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03 19:58
Situatieschets:
3 computers
Een "werkend" netwerk (dwz dat spelletjes via netwerk wel werkt)

Filesharing probleem, namelijk:

Ik kan met 2 van de 3 computers wel verbinding maken onderling. Maar 1 computer kan ik vanaf deze beide computers niet benaderen(dwz: ik kan geen map van die computer openen). (het probleem geval)

Het gekke is dat ik vanaf dat probleemgeval wel mappen kan openen van andere computers.

Ik heb al op google gezocht en de IRPStackSize aangepast tot 15 op alle 3 de computers, maar het probleem, en de foutmelding: "onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar" blijft bestaan.

Bovendien merken de andere computers het wel als ik bij het probleemgeval een nieuwe map deel, deze komt netjes bij mijn netwerklokaties te staan. Maar ook deze map geeft dan weer dezelfde foutmelding bij openen van de andere computers.

(dit is gewoon een "normale" zelf aangemaakte map, dus geen windows of program files...)

Please help _/-\o_

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je bent vergeten je OS te vermelden. Dit kan misschien handig zijn :)
Heb je geprobeerd de administrative shares te openen? Werkt dat? (C$, IPC$)

• gabn88
Sorry...

Op 2 van de 3 computers staat XP home (o.a. het probleemgeval), en op 1 staat XP pro.

en administratieve shares??? :?

Als je shared docs en printers bedoelt, de 1e kan ik niet openen... printers wel *-)

• Sypher
  • Nu online
\\computernaam\c$ (c dollarteken). Even inloggen als admin indien hij er om vraagt.

• gabn88
Ehm... weet niet zeker waar ik het in moet vullen, maar heb het ingevuld in IE, bij Run, in cmd en bij windows verkenner, en er kwam iets te staan van: kan het netwerkpad niet vinden...

computer naam is toch de naam die staat bij "system properties -> full computer name", zonder de beschrijving?

Maakt het uit of ik hoofdletters of kleine letters doe?

• Sypher
  • Nu online
Probeer het eens op IP-adres...

• gabn88
Als ik bij run \\xxxxx\ in typ, met op de xxxx de naam van de computer kan ik wel verbinding maken met die computer.

Met de commando's IPC$ en C$ erachter lukt dit niet.

Krijg respectievelijk "onjuiste functie" en "kan het netwerkpad niet vinden"

De mappen die ik gedeeld heb, zie ik dus als ik \\xxxxx\ in typ, met op de xxxx de naam van de computer. Dit zijn 3 mappen; genaamd LAN, SharedDocs en Printers en faxapparaten (die laatste 2 van windows zelf). De map LAN geeft eerst als error "kan het netwerkpad niet vinden" maar de daarna continu de error "onvoldoende opslagruimte op de server", de map SharedDocs geeft die (2e) foutmelding direct.
De map Printers en faxapparaten kan ik openen, maar de printers staan er niet in, en als ik klik op printer toevoegen, krijg ik de foutmelding: U bent niet bevoegd om een printer aan \\xxxxx toe te voegen. Wilt u deze opdracht onder een andere gebruikersnaam uitvoeren?

Klik ik "JA". Wordt gevraag onder welke gebruikersnaam, maar er is maar 1 gebruiksnaam en dat is de beheerder van de computer; onder die gebruikersnaam zit ik ook.

Iemand nog ideeën?
Alvast bedankt.

• gabn88
Het is gelukt!

Zoals eerder gezegd, had ik de IRPStackSize al aan het register toegevoegd, en op de "default" waarde 15 gezet.... toen werkte het niet; Deze waarde heb ik aangepast aan 20 en toen werkte het ineens wel.

Ik vraag me alleen nog wel af of deze waarde ook de snelheid van je netwerk beïnvloed, en of (nog) hoger beter is?

In ieder geval bedankt!

(het heeft misschien ook met Norton internet security te maken, want alleen bij het probleemgeval stond dat programma erop, en alleen bij het probleem geval moest ik de IRPStackSize aanpassen tot 20)

Verwijderd

gabn88 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:35:
Het is gelukt!

Zoals eerder gezegd, had ik de IRPStackSize al aan het register toegevoegd, en op de "default" waarde 15 gezet.... toen werkte het niet; Deze waarde heb ik aangepast aan 20 en toen werkte het ineens wel.

Ik vraag me alleen nog wel af of deze waarde ook de snelheid van je netwerk beïnvloed, en of (nog) hoger beter is?

In ieder geval bedankt!

(het heeft misschien ook met Norton internet security te maken, want alleen bij het probleemgeval stond dat programma erop, en alleen bij het probleem geval moest ik de IRPStackSize aanpassen tot 20)
dat norton verhaal had je er ook zeker bij moeten melden, weet je dat ook weer voor de volgende keer ;_)
Pagina: 1