Toon posts:

Printen via RDP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met printen via een RDP sessie.
Hieronder zal ik de situatie beschrijven.

Er staat een pc met Windows Vista bij de gebruiker thuis. Op deze pc staat een netwerk printer geinstalleerd, een HP 3052. Deze printer werkt lokaal goed. ( Werkt via een tcp/ip poort)

Deze gebruiker maakt via VPN een verbinding naar kantoor. Als de VPN actief is kan hij via een RDP zijn werkstation op kantoor overnemen.
Op het werkstation op kantoor is ook een HP3052 geinstalleerd.
Deze kan op kantoor (lokaal) printen ook hier via een tcp/ip poort dit gaat dus ook goed.

Zodra de gebruiker vanuit huis een verbinding legt naar kantoor en via RDP het werkstation overneemt heeft hij niet de mogelijkheid thuis te printen.

Wat heb ik gecontroleerd:

Printer is zowel thuis als op kantoor geinstalleerd. Dit is beide met dezelfde driver gedaan.
De printer is gedeelt. (thuis)
In de opties van de RDP sessie staat aan dat de printer tijdens de sessie gebruikt kan worden.

Maar toch werkt het niet.....
Wat doe ik verkeerd?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als de printers daadwerkelijk meegenomen mogen worden in de sessie, maar dit gebeurt niet, dan zal er een foutmelding staan in de eventlog van de server (werkstation op kantoor in dit geval).

Post deze eens? :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Ja idd, post de melding in het logboek eens? Waarschijnlijk zal daar een melding staan over een driver. Wat ik mij ook nog zou kunnen indenken dat het lokale netwerk wordt geblokkeerd? Hierdoor is de TCP poort van de printer thuis dus niet bereikbaar..