Toon posts:

Help mij met de keuze van een Multiplay-aanbieder.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Before you flame me: :)
Ik heb hier de meeste [Speedlinq] Orange Tiscali etc. Ervaringen topics doorgespit en zie overal dezelfde ellende.

Ik ga binnenkort verhuizen naar Culemborg.
Ik wil daar graag een ISP/telefonie combinatie abonnement.
Vereisten:
internet 20000/1000
telefoon: twee telefoonnummers (nl apart nummer voor mijn fax)

Op het nieuwe adres zijn beschikbaar:
Abel Telecom
Speedlinq
Orange
Tele2
Tiscali
Vodafone

Mijn vraag aan jullie: wie is de minst slechte aanbieder?
welke is het meest betrouwbaar qua uptime, storingen, haalt de opgegeven snelheid (met inachtneming van de afstand tot de centrale uiteraard) en kan mij 2 telefoonnummers bieden?
Kan mij binnen 2-3 dagen "up and running" hebben?
En handelt het meenemen van het telefoonnummer correct af.

Thx in advance!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb hetzelfde probleem, ben ook op zoek naar een all-in abonnement voor mijn nieuwe huis. Ik heb al gekeken naar Abel, Speedlinq, Tele2, Tiscali, maar er staan zoveel wisselende ervaringen op internet met alle multiplay-aanbieders.

Tot nu toe ben ik het meest gecharmeerd van Speedlinq en Abel, omdat je hier volledige controle krijgt over je internetaansluiting (geen dichtgezet modem en je krijgt gewoon de VoIP-accountgegevens). Daar staat wel tegenover dat ik denk dat de kwaliteit/beschikbaarheid van VoIP bij Speedlinq/Abel (gebruiken beide ritstele.com) lager is dan bij Tele2, Orange en Tiscali.

[ Voor 10% gewijzigd door [BoSS] op 27-07-2007 10:16 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Nooit faxen via VOIP dat gaat niet werken. Let ook op met alarmcentrales, deze werken ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Na een dag Googlen nog steeds geen provider gevonden met een combinatie abonnement met 2 telefoonlijnen. Ze hebben er allemaal maar één.

Is het zo bijzonder dat ik wil internetten en 2 telefoonlijnen wil?

Als ik ADSL over ISDN laat aanleggen etc. ben ik zomaar 300-400 euro per jaar duurder uit, alleen voor een fax...

Ik zou bijna een fysieke telefoonlijn erbij laten leggen.
Guess what: op de KPN site is daar niets over te vinden.
Weet iemand wat dat kost?

Any suggestions?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 18:40 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Extra telefoonlijn is 75 euro aansluitkosten oid en dan gewoon je abbonement (10tje per maand).

Iedere VOIP toko moet je toch wel 2 nummers kunnen leveren? Misschien dat je niets op Google vindt, maar heb al eens rondgebeld?

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 23:37
als je kpn belbudget telefonie neemt (voor je fax) en op die zelfde lijn ADSL met voip, dan heb je volgens mij een faxnummer (kpn) en een telefoonnummer (Voip).

De nadelen van de verschillende internet aanbieders zijn volgens mij (los van de service etc):
Abel: leenmodem, borg, opzegkosten
Speedlinq 12 maanden stilzwijgende verlenging, starttarief, eerst modem+aansluitkosten betalen later geld terug (moet je zelf wat voor doen), geen gatis modem
Orange, leenmodem (geen borg), 12 maanden stilzwijgende verlenging, starttarief
Tele2 leenmodem (geen borg), hoge belkosten (of extra abokosten), starttarief
Tiscali 12 maanden stilzwijgende verlenging
Vodafone duur, bellen niet gratis (of extra abokosten)

maar dat had je zelf ook allemaal op internetten.nl kunnen vinden natuurlijk

Verwijderd

Rrob schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:35:
als je kpn belbudget telefonie neemt (voor je fax) en op die zelfde lijn ADSL met voip, dan heb je volgens mij een faxnummer (kpn) en een telefoonnummer (Voip).

maar dat had je zelf ook allemaal op internetten.nl kunnen vinden natuurlijk
Dat is een stap te veel voor sommige multiplay providers. De analoge lijn die je dan namelijk hebt die sluiten ze weer af zodat je alleen een adsl verbinding overhoud met een VOIP nummer.

Bij kpn ipb is dat bijv.

En zoals eerder gezegd gaat faxen over VOIP (op dit moment) slecht. En _volgensmij_ kan je twee nummers over voip niet tegelijk gebruiken.

Meest verstandige lijkt mij twee analoge analoge lijnen of ISDN. En dan bestel je gewoon een reguliere ADSL verbinding zonder telefonie.

En een opleverdatum van 2 dagen? hihi.... Misschien als je een duur zakelijk abonnement afsluit met garanties.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 19:54 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:53:
[...]

Dat is een stap te veel voor sommige multiplay providers. De analoge lijn die je dan namelijk hebt die sluiten ze weer af zodat je alleen een adsl verbinding overhoud met een VOIP nummer.

Bij kpn ipb is dat bijv.

En zoals eerder gezegd gaat faxen over VOIP (op dit moment) slecht. En _volgensmij_ kan je twee nummers over voip niet tegelijk gebruiken.

Meest verstandige lijkt mij twee analoge analoge lijnen of ISDN. En dan bestel je gewoon een reguliere ADSL verbinding zonder telefonie.

En een opleverdatum van 2 dagen? hihi.... Misschien als je een duur zakelijk abonnement afsluit met garanties.
2 (verschillende) nummers over VoIP gebruiken gaat perfect hoor, niks geen problemen mee, zolang je lijn het maar trekt en je dit kunt instellen op je modem...

Daarnaast is het inderdaad af te raden om een fax te gebruiken icm VoIP, aangezien meeste faxen hier niet helemaal lekker mee kunnen werken. Makkelijkste lijkt mij om gewoon een VoIP abo te nemen op een "shared-line". Dus gewoon een ADSL-only abo met VoIP dienst ergens afnemen en bij KPN op je tweede aderpaar een analoge lijn aanvragen (wel handig om van te voren even bij de KPN te informeren of dit mogelijk is bij jou, moeten natuurlijk wel 2 aderparen geleverd worden).

edit:
Of je laat natuurlijk je analoge lijn niet opheffen, maar aangezien je al isdn hebt zal dit wat lastiger worden aangezien je hier juist vanaf wilt... Maar dat zou eventueel ook een manier zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door Foamy op 27-07-2007 20:23 ]

blub

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de adviezen!

Alles in overweging nemende ga ik voor een extra analoge lijn.
Het axtra ader-paar ligt er, inmiddels bij KPN erachter gekomen dat dat eenmalig 48,55 kost en verder 10 euro per maand.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Modbreak:We gaat dit topic even open laten ondanks het een 'welke ISP moet ik nemen' variant is. Het uitzoeken gezamenlijk van de voor en tegens is geen probleem en wel constructief.

Let wel op dat je geen reacties plaatst als: "Deze ISP moet je niet nemen omdat ik slechte ervaringen heb." of "Deze moet je nemen wat die werkt bij mij al jaren prima."

Het gaat specifiek dus over technische en administratieve (contract/voorwaarden) voor en tegens over het product cq. dienst.
[BoSS] schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:14:
Tot nu toe ben ik het meest gecharmeerd van Speedlinq en Abel, omdat je hier volledige controle krijgt over je internetaansluiting (geen dichtgezet modem en je krijgt gewoon de VoIP-accountgegevens). Daar staat wel tegenover dat ik denk dat de kwaliteit/beschikbaarheid van VoIP bij Speedlinq/Abel (gebruiken beide ritstele.com) lager is dan bij Tele2, Orange en Tiscali.
Dat is onjuist.

Bij Tiscali (en Vodafone ook niet) wordt geen 'dichtgezet modem' geleverd, maar juist volledig open en tot je beschikking. Je kunt er andere VoIP aanbieders in gebruiken als je dat wilt. Je krijgt je VoIP gegevens ook en kunt ook met andere apparatuur 'spelen' als je wilt. Je kan zelfs een ander modem aansluiten als je dat wilt en gebruiken. VoIP account werkt echter wel alleen achter een aansluiting op het netwerk van de ISP en niet elders vanaf het internet.

Bij Orange en Tele2 is het (net als KPN IPB) een gesloten modem. Je krijgt bij beide ook niet je VoIP/SIP gegevens om een los VoIP toestel of ATA te gebruiken.

Bij Tele2 en KPN-IPB ben je ook zelfs verplicht (werkt anders niet) dat modem te blijven gebruiken voor internet zelfs als je geen VoIP van ze gebruikt. Bij Orange kan je wel een ander modem aansluiten, echter kan je dan geen Orange telefonie gebruiken omdat het geen SIP is en je de gegevens ook niet krijgt.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:00:
Nooit faxen via VOIP dat gaat niet werken. Let ook op met alarmcentrales, deze werken ook niet.
VoIP is 'Voice over InternetProtocol' en letterlijk dus 'Spraak over InternetProtocol'. Nu zijn alarmsystemen, inbel(fax)modems, faxen data verbindingen over een telefoonlijn heen en dat kan werken, maar betrouwbaarheid is niet te garanderen. Meeste kans is er als de dataverbinding op een laagste snelheid is ingesteld en dat kan niet altijd of is zoals bij inbelmodems zelfs zinloos natuurlijk.

Dus advies is altijd: Heb je een alarmsysteem (inbraak/brand/persoonlijk alarm) dat gebruik maakt van een telefoonverbinding om meldingen te doen geen VoIP nemen maar de analoge lijn behouden. Tenzij de firma die het levert anders meldt en getest heeft met de aanbieder+apparatuur van je keuze.

Als je zo'n situatie hebt of wilt gaan hebben zorg dan liefst voordat je ADSL bestelt je eerst een analoge lijn hebt waarop je ADSL bestelt. Neem dan bij je ISP een nieuw/extra telefoonnummer een laat de KPN lijn liggen (dus niet porteren van het nummer naar VoIP!) zodat je via de ADSL splitter kunt aansluiten naar je alarm/fax/etc.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 27-07-2007 22:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:53:
[...]

Bij kpn ipb is dat bijv.
Bij KPN IPB kun je gewoon aangeven dat je je nummers niet meeneemt, het idee is dan dat je nieuwe telefoonnummers krijgt, zodat je altijd een backup hebt en er dus ook niks geporteerd hoeft te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Murcielago op 28-07-2007 10:16 ]

PSN: djmurcielago

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 14:16
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:00:
Let ook op met alarmcentrales, deze werken ook niet.
Deze werken wel hoor, door simpele aanpassingen kan een centrale zijn dingen rustig doorgeven. Er zijn tegenwoordig een aantal merken die speciaal kiezers hiervoor hebben om meldingen via ADSL te ontvangen, zo heb je in zekere zin ook een continue verbinding die ook om de paar minuten wordt gepolld.

[ Voor 28% gewijzigd door Fonzie27 op 28-07-2007 10:20 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 23:37
Foamy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:19:
[...]
Daarnaast is het inderdaad af te raden om een fax te gebruiken icm VoIP, aangezien meeste faxen hier niet helemaal lekker mee kunnen werken. Makkelijkste lijkt mij om gewoon een VoIP abo te nemen op een "shared-line". Dus gewoon een ADSL-only abo met VoIP dienst ergens afnemen en bij KPN op je tweede aderpaar een analoge lijn aanvragen (wel handig om van te voren even bij de KPN te informeren of dit mogelijk is bij jou, moeten natuurlijk wel 2 aderparen geleverd worden).

edit:
Of je laat natuurlijk je analoge lijn niet opheffen, maar aangezien je al isdn hebt zal dit wat lastiger worden aangezien je hier juist vanaf wilt... Maar dat zou eventueel ook een manier zijn..
Je spreekt je jezelf tegen : Het idee achter een shared line is juist dat je je analoge telefonie bij kpn afneemt en op die zelfde lijn ADSL neemt van een aanbieder naar keuze (zoals ~5 miljoen huishoudens in NL dat dus hebben :)).Op je adsl verbinding zet je dan VOIP, dat verandert niets aan je analoge telefonie gedeelte. Je hebt dus geen 2e aderpaar nodig!

En de TS heeft geen isdn, hij gaat verhuizen dus hij heeft (in zijn nieuwe huis) nog niets.

Wat de TS wil is absoluut geen probleem, het is gewoon de standaard telefonie+adsl aansluiting die half nederland heeft, alleen zet hij zijn fax op de analoge KPN aansluiting + nummer en de rest van zijn telefonie op de VOIP van zijn adsl aanbieder

edit> bjck zei het eigenlijk ook al
Als je zo'n situatie hebt of wilt gaan hebben zorg dan liefst voordat je ADSL bestelt je eerst een analoge lijn hebt waarop je ADSL bestelt. Neem dan bij je ISP een nieuw/extra telefoonnummer een laat de KPN lijn liggen (dus niet porteren van het nummer naar VoIP!) zodat je via de ADSL splitter kunt aansluiten naar je alarm/fax/etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Rrob op 28-07-2007 12:00 ]

Pagina: 1

Let op:
We gaat dit topic even open laten ondanks het een 'welke ISP moet ik nemen' variant is. Het uitzoeken gezamenlijk van de voor en tegens is geen probleem en wel constructief.

Let wel op dat je geen reacties plaatst als: "Deze ISP moet je niet nemen omdat ik slechte ervaringen heb." of "Deze moet je nemen wat die werkt bij mij al jaren prima."

Het gaat specifiek dus over technische en administratieve (contract/voorwaarden) voor en tegens over het product cq. dienst.