Toon posts:

45nm of 65nm

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel, een Asus P3K - SE moederbord thuis liggen met 4Gb PC 5300

Ik wil mijn pc upgraden alleen dit is de eerste keer dat ik een Intel pc neem. Ik heb altijd AMD gehad.
Maar ik zit erg te dubben, ik heb gegoogled maar wijs wordt ik er niet uit.

Ik bestel mijn spullen altijd bij www.informatique.nl, puur omdat ik ze een goede levering hebben.
Maar waar het om gaat is dat mijn moederbord fsb 1333Mhz ondersteunt.

Ik speel games, dus quadcore is voor mij niet belangrijk, waar het omgaat is de E6600 en de E6750.
Mijn mobo zegt dat hij toekomst gericht is, dus hij kan de 45nm aan. Maar is de E6750 nou 65Nm of 45Nm

Ik weet van hier gezien te hebben dat mensen een E6600 nemen en dan overklokken tot fsb 1333Mhz en dan een 6800 ervoor terug hebben qua snelheid.
Daarin tegen is het zo dat ik weer las dat je beter je geheugen samen met je FSB van je proc kan laten lopen. Dus sync. Ik wordt er een beetje labiel van maar dat komt omdat ik geen enkele ervaring heb in Intel zelf.

Welke proc is nu 45nm en welke 65nm? En wat ken ik beter erin stoppen? De E6600 die gelijk loopt met het geheugen (die ik al heb gekocht) en misschien overklokken "prijs 219" of de E6750 die al op 1333Mhz loopt maar weer niet sync op mijn geheugen " prijs 195 euro"

Kom er niet echt uit... 8)7

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:34
45nm komt pas in 2008, en wordt pas betaalbaar in 2d helft van 2008, dus don't worry.
Enkel misschien zorgen dat je mainboard ervoor klaar is, maar de CPU is nog niet te verkrijgen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

45nm is nog niet uit...Voor de rest van je vragen zie de FAQ's.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
Er zijn nog geen 45nm cpu's (Penryn), dus je maakt het onnodig moeilijk voor jezelf.

Wat geheugen betreft, neem PC2-5300 of -6400 (synchroon is nergens meer voor nodig). Hierover is genoeg te vinden op het forum, de vraag is al vaak aan bod gekomen. En overclocken moet je zelf maar bepalen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.