nostalgie!

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Hallo!

Vroeger speelde ik als kind graag met de mac colour classic die we toen thuis hadden. Wat een fantastisch apparaat toen! In vergelijking met vrienden die toen een 486pc of net een pentium 133 hadden was die mac echt heel gaaf, prince of persia zag er al veeeeeel beter uit dan op de pc, en ik had een spel genaamd glider pro! En om dat spel gaat het nu. Super simpel, maar verslavend spelletje. Na een hele poos met pc's werk ik sinds ongeveer een jaar weer op de mac. Super! En nu schetste mijn verbazing dat de maker van Glider Pro zijn game heeft vrijgegeven voor gratis download, en werkend heeft gemaakt voor OSX. Superleuk!! Ik wilde jullie dat toch allemaal niet onthouden. De game is officieel en legaal gratis te downloaden vanaf hier (klikken)

Helaas is de house-editor die het spel zo geniaal maakte niet te gebruiken onder OSX. Nu is mijn vraag: Is er van prince of persia ook op de een of andere wijze een volledig werkende OSX versie te verkrijgen? Op internet kon ik alleen wat workarounds vinden om de oude te laten werken via emulatie en dergelijke. Ik heb de originele diskettes (jaja) van die macgame nog liggen hier.

En weet er iemand of er games a-la monkey island/larry/day of the tentacle/runaway/broken sword native voor de mac te krijgen zijn? Ik heb gezocht op internet maar kan niets daarover vinden. Het zal dus wel niet te krijgen zijn, maar misschien zie ik wat over het hoofd? De enige comic style adventure voor mac die ik kon vinden was freddy-fish, maar das voor kindjes :)

Ik ben benieuwd wat jullie hierover weten!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Japie.G schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:14:
En weet er iemand of er games a-la monkey island/larry/day of the tentacle/runaway/broken sword native voor de mac te krijgen zijn? Ik heb gezocht op internet maar kan niets daarover vinden.
Zoek maar eens op scummvm. Dat draait op praktisch alle platformen, inclusief de Mac, en fungeert als open source engine voor adventures zoals die je noemt :)

Overzichtje: http://www.scummvm.org/screenshots.php

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 27-07-2007 09:17 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
geen idee maar misschien kan je hier wat mee?
Mame OSX

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Mame kende ik inderdaad, maar ik vroeg me gewoon af of er versies van de games zijn die standaard kunnen draaien op OSX, dus zonder tussenkomst van een emulator of iets dergelijks. SCUMMvm kende ik nog niet en lijkt inderdaad de oplossing van die oude adventures! leuk hee.

De nieuwere versies van de games (monkey island 4, POP3d enzo) die zullen waarschijnlijk niet wrkende te krijgen zonder onder OSX?

Waarschijnlijk toch maar bootcamp/windows installeren dan. Wil namelijk Runaway2 gaan spelen. Achja.. je kan niet alles hebben ;)

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 20:45
Japie.G schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:45:
Mame kende ik inderdaad, maar ik vroeg me gewoon af of er versies van de games zijn die standaard kunnen draaien op OSX, dus zonder tussenkomst van een emulator of iets dergelijks. SCUMMvm kende ik nog niet en lijkt inderdaad de oplossing van die oude adventures! leuk hee.

De nieuwere versies van de games (monkey island 4, POP3d enzo) die zullen waarschijnlijk niet wrkende te krijgen zonder onder OSX?

Waarschijnlijk toch maar bootcamp/windows installeren dan. Wil namelijk Runaway2 gaan spelen. Achja.. je kan niet alles hebben ;)
Ik heb hem even voor windows gedownload (heb geen mac), en wat een verslavend spel! Vooral het muziekje als je aan een nieuw level begint is geweldig!
Bedankt voor de tip!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34
Nostalgie! Ik had een Apple Macintosh Classic (nog in grijstinten). Wat een games! Test Drive The Dual, Dark Castle, Beyond Dark Castle, Loderunner, Shufflepuck Cafe, Banzai, Bolo en ga maar door. Heerlijk!

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als ik op dit topic in mag haken. Weet iemand nog een megadrive emulator? Dat is voor mij nostalgie (mijn eerste eigen spelcomputer)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bigg Balls schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:14:
Als ik op dit topic in mag haken. Weet iemand nog een megadrive emulator? Dat is voor mij nostalgie (mijn eerste eigen spelcomputer)
Euhm, Google?

Sowieso geld voor de klassieke Mac spellen, dat als je een Intel Mac hebt je ze niet zonder emulator kunt spelen. Alle klassieke spellen werken in principe alleen op de 68K of de PowerPC. Als je een PowerPC hebt, dan kun nog Mac OS 9 installeren en op die manier veel van de spellen in Mac OS X spelen via Mac OS Classic. Voor de mensen met een Intel Mac zou je kunnen kijken naar SheepShaver, een PowerPC emulator.

Mocht het spel alleen op een 68K machine werken, dan kun je kijken naar Basilisk II, of als je helemaal nostalgisch wilt zijn: Mini vMac.

Veel van de DOS spellen zijn trouwens ook nog goed te spelen via DOSBox.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Eiríkr schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:46:
Nostalgie! Ik had een Apple Macintosh Classic (nog in grijstinten). Wat een games! Test Drive The Dual, Dark Castle, Beyond Dark Castle, Loderunner, Shufflepuck Cafe, Banzai, Bolo en ga maar door. Heerlijk!
shufflepuck heb ik ook uren gespeeld op de gewone classic (grijstinten) :) Super!

En dat spelletje dat je twee van die huisjes hebt en over een berg een ander huisje moet zien te raken middels instellen van vuurpower en hoek. Super! Artillery heette dat geloof ik :P

Maar bedankt voor de info! Ik zal waarschijnlijk dus toch aan de emu moeten :)

• ericafterdark
Ja haha, er schieten me meer en meer titels te binnen die ik uuuuren heb gespeeld. Apache Strike bijvoorbeeld. Fan-tas-tisch :D

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:05:
Ja haha, er schieten me meer en meer titels te binnen die ik uuuuren heb gespeeld. Apache Strike bijvoorbeeld. Fan-tas-tisch :D
Heb laatst Duke Nukem 3d gespeeld op mijn iMac... Ik wist de cheat-codes zelfs nog :D geweldig

Verwijderd

ik kan morgen van me werk een TAM meenemen ! (kopen voor een goede prijs)
kijken wat ik daar voor leuks mee kan 8)

• ericafterdark
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:01:
ik kan morgen van me werk een TAM meenemen ! (kopen voor een goede prijs)
kijken wat ik daar voor leuks mee kan 8)
Niet echt veel, kijkende naar de specs maar wel gaaf :P

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Laatst de cdrom gekocht met al Amiga Classic Games.. 1 woord.. ge-weldig! Zoeken made4mac op apple.com voor meer info.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Japie.G schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:14:
Is er van prince of persia ook op de een of andere wijze een volledig werkende OSX versie te verkrijgen?
Ik heb hier een originele Prince of Persia op de Super Nintendo liggen, maar geen SNES meer :). Dus speel ik 'em via de SNES emulator op de Mac. Ik vind de SNES PoP veruit de beste versie met de beste gfx en muziek.

http://www.emuscene.com/software/system.php?id=snes

Overigens Mame OS X is en blijft subliem :)

--> Verwijderd in "Onmisbare tools / software - deel 4"

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 23:41 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:24
Glider Pro! Ik heb die game úren gespeelt op de Performa van m'n moeder :D Bedankt voor de tip!!!
Pagina: 1